Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Blijft in versnelling


Lewis'86

Aanbevolen berichten

Gisteren ging ik voor een ritje op de vespa. Ik had al eens aangegeven dat de vespa precies soms uit versnelling schoot. Gisteren, toen ik na een bocht in 2e optrok, kreeg hij dit opnieuw, alsof hij alsmaar versprong tussen 2e, 3e (of/en 4e). Ik ben langs de kant gaan staan en heb de brommer stilgelegd. De versnellingen aan het stuur werken nog perfect, alsook het schakelhuis. Echter geeft deze precies niets meer door naar de motorblok.. Blijft dus in versnelling liggen. Als ik een schudde met de vespa lag hij opeens wel in neutraal?!  Het is waarschijnlijk een groter defect dan enkel het schakelkruis? 

 

Wat denken jullie dat het probleem hier van is? Nog nooit motorisch opengemaakt, maar ik vrees dat dit nu wel zal moeten.. Motor van onder halen of proberen terwijl hij er nog op zit?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
16 minutes ago, Lewis'86 said:

Thx! Dan moet ik schakelklok demonteren wss? Moet de Carter hier voor open?

Nee. Maar wel even olie aflaten.

Die arm zit in de schakelklok.

Om 'm opnieuw te installeren wel een pakking nodig.

Link naar reactie

And the winner is @nero image.thumb.png.edc1bb7bbd9d10234badf6aaf70d012f.png:)

Kan dit mede aan de basis liggen van het uit versnelling schieten? Of is dit voorgevallen omdat ik onderliggende problemen heb? Zouden jullie dit gwn vervangen en opnieuw rijden of check ik beter nog tandwielen, schakelkruis...

  • Like 2
Link naar reactie
Zojuist, Lewis'86 zei:

And the winner is @nero image.thumb.png.edc1bb7bbd9d10234badf6aaf70d012f.png:)

Kan dit mede aan de basis liggen van het uit versnelling schieten? Of is dit voorgevallen omdat ik onderliggende problemen heb? Zouden jullie dit gwn vervangen en opnieuw rijden of check ik beter nog tandwielen, schakelkruis...

pennetje was niks aan :p 

Link naar reactie

Gewoon vervangen en proberen of hij goed schakelt , ik denk niet dat dit veel invloed zal hebben op je schakelkruis of tandwielen.

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

krijg het niet goed vervangen.. da schakelarm blijft wat verkeerd zitten waardoor ik de pen er niet kan intikken. heb al zitten bijvijlen enzo maar zal niet ideaal zijn. Ik zie ook dat de hoekjes van de versnellingsplaat redelijk zijn afgesleten.

 

Indien ik de selector box zou vervangen, is er een beter alternatief? KR AUTOMATION, LIZTOR, .. Of zijn die de meerprijs niet waard?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...