Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Veer te gevoelig .


tony@vespa

Aanbevolen berichten

2 uur geleden, nero zei:

Duw de vespa achteraan naar beneden en laat plots los. Als de vespa "terug springt" naar zijn normale positie zonder de minste vertraging is de  demper stuk / van slechte kwaliteit. Dit als het de achterveer betreft. 

Groetjes, nero. 

Zit nu een bgm demper op en is redelijk nieuw !

Link naar reactie
2 uur geleden, nero zei:

Duw de vespa achteraan naar beneden en laat plots los. Als de vespa "terug springt" naar zijn normale positie zonder de minste vertraging is de  demper stuk / van slechte kwaliteit. Dit als het de achterveer betreft. 

Groetjes, nero. 

Merci vd info nero . Maar bedoel aan de voorkant !

Link naar reactie

Woble is niet wat jij beschrijft in je beginpost.

Zit er geen spelling op je voorvork? Balhoofdlager te los, dat voel je in je stuur, te vast dat voel je tijdens het rijden maar veroorzaakt geen schokken als je in een put rijdt.

Alle oude Vespas waar ik al mee gereden heb rijden anders, geen 2 dezelfde. 

Ik heb er zelfs ene waarbij ik mijn stuur alleen met mijn linkerhand vast hou het begint te wiebelen ( woble) en als ik het alleen met mijn rechterhand vast hou niets, raar maar waar, en ik had niet gedronken!

Anders is iemand die ervaring heeft met oldies er mee laten rijden, een ding is zeker de voorvering van zo een oudje is niet veel soeps.

Link naar reactie
34 minuten geleden, tony@vespa zei:

Met de oude veer( nieuw staat) heeft de vespa het zeker.

Huh? Logischerwijs ligt het dan niet aan de veer, toch?

1 uur terug, tony@vespa zei:

Vandaag spel controle gedaan . Fourche kan je niet naar achter voor of links bewegen dus geen spel.

Op en neer gechecked?

Staat je wiel recht op de 5 studs?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...