Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Batterij 300gts


DOMI13

Aanbevolen berichten

Hoi, 

ik heb mijn vespa 6 jaar, ik dacht een toertje te doen. Bij het starten enkel zzzzz zzzzz, ik denk batterij plat, ik zal een nieuwe moeten kopen, dat is de 2 de al op 6 jaar, ms ook een oplader kopen. Ik had vroeger een Harley en die batterij kon ik nog wel opladen als ze volledig plat was. Kan ik dit ook voor mijn Vespa vinden?
thkx voor de reacties

domi

Link naar reactie

Gewoon een druppellader kopen .

Blyft de accu altyd opgeladen.tydens de koude wintermaanden hebben accu s het moeilyk en lopen sneller leeg.onder een bepaalde spanning kryg je corrosie inwendig ,dan is t gedaan 

Om de drie jaar een accu vervangen vind ik niet eens zo raar .

  • Haha 1
Link naar reactie

beste mijn accu is van 2013 

ik haal em voor de winter uit de vespa laad hem op

omdat mijn garage vrij koud is zet ik  de accu thuis binnen  bij de centrale verwarming 

voor dat ik de accu weer aansluit op de vespa rond maart of april  laat ik hem weer opladen een dag of 2

dit doe ik al 25 jaar zo bij al mijn accu's heb al accu's gehad die 12 jaar  oud zijn geworden .

ge moet geen speciale oplader met toeters en bellen kopen die een fortuin kost heb een universele lader van de aldi al 7 jaar momenteel 

die ook voor auto en moto's en scooters goed is .

u accu heeft gewoon onderhoud nodig te lang leeg is niet goed voor de cellen van de accu.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Een volledig opgeladen accu bevriest bij -67 graden Celsius. Een lege accu zal veel eerder bevriezen, namelijk bij slechts een paar graden onder nul al. Denkt u dat uw accu bevroren is geweest, laat dan de accu zeker testen. Dus (druppel-)laden en/of eventueel binnen bewaren.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...