Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Usb poort op primavera 50cc


Ronny81

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een usb poort met rode en zwarte kabel voor mijn Vespa Primavera 50 cc van 2014.

Deze kabels had ik eerst rechtstreeks aangesloten op de batterij, met steeds een lege batterij als gevolg ...

Dit moet dus anders. De zwarte kan blijkbaar gewoon op de schroef waar de claxon mee vast zit aan het frame.

De rode zou dan ergens op een draad moeten die naar het contactslot gaat, maar ik weet niet welke?

Er lopen namelijk vier kabels naar het contactslot: een blauwe, een oranje, een zwarte en rode met blauwe lijn...

Waarvoor dienen deze 4 kabels en op welke dient de rode kabel van de usb dan gezet te worden opdat deze zou werken met het contact aan ?

Alvast bedankt voor de reacties.

 

grtjs Ronny

 

 

Link naar reactie

USB is 5 V, je accu 12 V... als je direct aansluit dan sloop je alles wat je aansluit (weet ik uit ervaring).

Rood staat altijd voor + (dus de plus van je accu) en zwart is altijd massa.

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties,

@pdvd, ik mag dus niet op de kabel van het contactslot aansluiten (er zit nog een zekering op de kabel van de usb) ?
toen ik rechtstreeks aansloot op de batterij werkte de USB wel, maar ging mijn batterij leeg.
Op de site van Ebee zeggen ze ze dat het op de kabel van het contactslot moet kunnen... vraag is alleen dewelke...
https://www.youtube.com/watch?v=B5t9Ft0W-fQ

@Niels, dat filmpje had ik ook al bekeken, maar hier gaat het om een 150 CC en de aansluiting gebeurt op de rijverlichting.
die heb ik niet bij mijn 50cc, alleen maar de richtingaanwijzers...
 

Nog iemand een idee, zie foto hierbij.

 

IMG_3206.JPG

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...