Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Technische motorkeuring vanaf 1/1/2022.


Aanbevolen berichten

Zal waarschijnlijk ook wel voor oldtimers zijn. Indien ze alleen op verlichting, remmen en algemene staat controleren, geen probleem mee. 

Ze gaan ons wel zien komen met onze 2-T, een % of 2 meer olie in, dat ze de poorten van de keuring maar goed open zetten. :D

  • Like 1
  • Haha 4
Link naar reactie
2 hours ago, Wilby said:

Zal waarschijnlijk ook wel voor oldtimers zijn. Indien ze alleen op verlichting, remmen en algemene staat controleren, geen probleem mee. 

Ik ook niet. Maar bvb een regelbare achterveer, dat valt wel op.. en blok met wat compressie en een big box ook. 
 

Link naar reactie
  • dave plaatste dit topic in de spotlight
13 uur geleden, DD_ves zei:

Ik ook niet. Maar bvb een regelbare achterveer, dat valt wel op.. en blok met wat compressie en een big box ook. 
 

Is zo ook met die verbouwde Harleys en Bobbers he... die kunnen inpakken volgens mij...

Link naar reactie
1 hour ago, Cult said:

Is zo ook met die verbouwde Harleys en Bobbers he... die kunnen inpakken volgens mij...

Hangt ervan af of ze een gelijkvormigheidsattest hebben he. 

Ik vraag me eigenlijk af waar ze op gaan controleren. 

Want op een GVA staat bvb niet of je een verkort subframe hebt, of de lengte van je voorvork, enz.

Link naar reactie
17 minuten geleden, nero zei:

...en een serieuze prijsstijging van de standaard 125cc -motors.  :)

 

Wat een geluk dat ik al die catalysator-junk uitlaten om mijn zolder gelegd heb :D  

Link naar reactie

"boven 125cc", dus 125cc net niet (PX125)?

Langs de ene kant denk ik: be-lach-e-lijk!

Maar ik heb dit al meegemaakt in het oldtimerwereldje van auto's. Daar reden er toch een hoop met zo'n aangepaste / omgeslepen / verkatte modellen rond waarvan ge gewoon wist dat dat niet meer veilig was. Hoewel de eigenaars zelf het natuurlijk altijd beter wisten. Ze zullen maar een dierbare omver maaien... Uiteindelijk gaat het toch om de veiligheid van jezelf en de anderen.

Trouwens ook frustrerend, met mijn kevertje die geen 1000km per jaar doet moet ik om de 2 jaar na de keuring en wordt dan afgekeurd voor de kleinste scheelste zever, en die bende aangepaste Harleys die je dagelijks van 5km ver al hoort aankomen en weer 5km brullend doorsjeezen doen maar op.

Nu, er zal ook weer veel 'spul' te koop komen te staan aan de prijs van de onderdelen!

aangepast door Ed75
Link naar reactie
52 minuten geleden, Ed75 zei:

"boven 125cc", dus 125cc net niet (PX125)?

Zonet m'n papierenklassement es bekeken. Al m'n PXjes vermelden 123cc op het inschrijvingsformulier B)

Link naar reactie
Op 11/3/2020 om 13:05, DD_ves zei:

Hangt ervan af of ze een gelijkvormigheidsattest hebben he. 

Ik vraag me eigenlijk af waar ze op gaan controleren. 

Want op een GVA staat bvb niet of je een verkort subframe hebt, of de lengte van je voorvork, enz.

Op GVA staat een PVG nummer vermeld. In dat Proces Verbaal van Goedkeuring staat het voertuig beschreven zoals het de fabriek heeft verlaten.

Dus, punten genoeg om te controleren! Jan.

Link naar reactie

Ik vraag me vooral af of een technische keuring zal helpen tegen ongevallen. En vooral, hoe gaan ze dat doen? testbanken voor remmen en lichten zullen constant moeten bijgesteld worden. Vrees weer voor een geldklopperij en veel frustratie (veel terugkeren omwillen van niet in orde)...

 

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
22 uur geleden, vespolia zei:

Is er nu al iets meer geweten, of dit ook voor Oldtimers geld of niet??

Ik ben net mijn kever uit '72 (financieel) verloren door de regeltrutjes in ons Belgisch bestuur, zou me verbazen dat ge gespaard gaat blijven het 2-wieler wereldje.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...