Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Betrouwbare garagist px125 regio Heist-O/D-Berg


Chikke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds vorige zomer probeer ik een probleem op te lossen aan een PX125 motor.

Draait stationair goed, maar vanaf hogere toerental dan verliest hij kracht , best te omschrijven met 'bwaop' en dit vergezeld met doffe ploffen uit uitlaat.

Dit is wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:

- bobijn, bougie en volledige onstekking vervangen

- andere timing ontstekking geprobeerd

Maar niets van hierboven helpt.

Het probleem is gekomen na ik volgende veranderingen heb gedaan:

- PX motor motor is onder oud frame (6V) gebouwd , dus heb een aanpassing moeten doen naar 12V

- nieuwe uitlaat

- bredere dichting van 1mm tussen motor en cylinder (omdat de piston tegen de cylinderkop sloeg), squish is volgens mij ok.

- fast flow benzine kraan (maar motor is niet getuned)

- de inlaatpoort van de motor (waar je krukas ziet draaien 2mm vergroot met dremel)

Kan het zijn dat één van de bovenstaande veranderingen hier voor iets tussen zit?

Iemand een gedacht of een goed betrwoubaar adres waar ik hem kan binnen doen want ik heb het nu wel gehad.

Grooeten 

 

Christophe 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Chikke zei:

Het probleem is gekomen na ik volgende veranderingen heb gedaan:

- bredere dichting van 1mm tussen motor en cylinder (omdat de piston tegen de cylinderkop sloeg), squish is volgens mij ok.

- de inlaatpoort van de motor (waar je krukas ziet draaien 2mm vergroot met dremel)

Waarom?! :blink:

Link naar reactie

Bredere dichting omdat piston af en toe tegen de cylinderkop aansloeg.

Inlaatpoort van de motor was op aanraden van iemand, maar is echt niet veel af, ik twijfel eraan of het probleem daar van komt.

Tips voor een garagist?

 

Link naar reactie
58 minuten geleden, Chikke zei:

... Het probleem is gekomen na ik volgende veranderingen heb gedaan...

...Kan het zijn dat één van de bovenstaande veranderingen hier voor iets tussen zit?

Met 1 volle mm verdubbel je zowat de squish. Weg compressie. Tenzij je krukas of de pistonlager ver voorbij hun houdbaarheidsdatum zijn kan een piston niet “af en toe” tegen de kop knallen. En een halve Dremelseconde op de verkeerde plaats verkloot je hele motor. 

Ja dus.

Link naar reactie
2 hours ago, Chikke said:

Hallo,

Sinds vorige zomer probeer ik een probleem op te lossen aan een PX125 motor.

Draait stationair goed, maar vanaf hogere toerental dan verliest hij kracht , best te omschrijven met 'bwaop' en dit vergezeld met doffe ploffen uit uitlaat.

Dit is wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:

- bobijn, bougie en volledige onstekking vervangen

- andere timing ontstekking geprobeerd

Maar niets van hierboven helpt.

Het probleem is gekomen na ik volgende veranderingen heb gedaan:

- PX motor motor is onder oud frame (6V) gebouwd , dus heb een aanpassing moeten doen naar 12V

- nieuwe uitlaat

- bredere dichting van 1mm tussen motor en cylinder (omdat de piston tegen de cylinderkop sloeg), squish is volgens mij ok.

- fast flow benzine kraan (maar motor is niet getuned)

- de inlaatpoort van de motor (waar je krukas ziet draaien 2mm vergroot met dremel)

Kan het zijn dat één van de bovenstaande veranderingen hier voor iets tussen zit?

Iemand een gedacht of een goed betrwoubaar adres waar ik hem kan binnen doen want ik heb het nu wel gehad.

Grooeten 

 

Christophe 

hi Christophe, zelf ga ik met mijn p200e naar vespa winkel in Herenthout. heeft enkele vestigingen.

https://www.dgwheels.be

Correcte man.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...