Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitkuisen carburator vespa 50/r van 1978


foerske

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb mijn benzinetank vernieuwd en gespoten in het juiste kleur van een vaste 50/R van 1978. Daarvoor reed hij maar niet vlotjes aangezien de benzinetank vol met vuil zat heb ik die vernieuwd en een nieuw kraantje gestoken. Nu is mijn probleem dat ik hem niet meer gestart krijg. Gaatje van stop laat nog lucht door, benzine loopt uit kraantje van benzinetank,  darm zit niet dubbel, carburator reeds meerdere malen uitgekuist, Ik zie wel na het proberen te starten dat mijn bougie niet nat is of verzopen is, en ik denk dat ik een goede vonk heb.

Iemand een idee hoe ik mijn carburator goed kan uitkuisen,  alles al gedemonteerd en uitgeblazen met perslucht?

Of waar zou het nog kunnen aan liggen ?

Mvg

Link naar reactie

Carburateur volledig demonteren, alle sproeiers en onderdelen eruit, en nacht in wasbenzine leggen.

Daarna afdrogen, en alles schoonmaken met spuitbus carburateur schoonmaker.

(carb cleaner)

Alle leidingen die er door de carb lopen, moet je schoonmaken met carb cleaner. Maak vooral ook goed schoon; de drie locaties vd sproeiers in de carb plus de sproeiers zelf.

Daarna alles weer monteren, en voorzien van nieuwe carb pakkingen. (koop complete pakkingset voor de carb)

En monteer een nieuwe vlotternaald.

Denk er aan dat je voordat je de motor weer wil starten, dat je het kapje bovenop de carburateur even losdraait (boven het vlotterhuis) totdat er een beetje benzine over de carb stroomt, zo haal je lucht uit de benzineleiding. (en daarna zet je de schroef weer goed vast uiteraard)

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoi,

Hoe kan je eindelijk testen of een carburator goed werkt?

Heb zopas een nieuw filtertje gestoken , een nieuwe darm en ook een nieuwe veer want die was afgebroken in de carburator . 

Er zit wel benzine in het reservoir. 

Heb al eens luchtdruk op de darm gezet maar niets.

Moest de vespa verzuipen dan vermoed ik dat je dat toch moet zien aan de bougie. 

Ik zie een vonk maar weet niet of die voldoende groot is.

Iemand per toeval een reserve carburator liggen in de buurt van Schoten ( Antwerpen)

Of iemand die me eens kan komen helpen tegen een kleine vergoeding. 

Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...