Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinkers - a classic topic


Bernard83

Aanbevolen berichten

Ik weet dat dit een terugkerend topic is, maar zelfs na het grasduinen in de talloze topic (ook abroad) vind ik niet het juiste antwoord:

- pinker RA werkt niet

- alle andere pinkers werken normaal

- lamp vervangen

- kabel in bil , kabel + socket, socket opzichzelf gemeten (met klassieke multimeter een verbindingstest, geeft aan dat de stroomkring doorloopt)

- massa (de veer vd bil en het aanhaakpunt) schoongemaakt en geschuurd (bloot contact)

- bush stud (het contactpunt met het frame) met contactspray schoongemaakt

- bush stud uitgemeten met draaiende motor (Q: multimeter in bush stud/ multimeter aan frame --> wat moet ik eigenlijk meten van waarde?)

- volgens schema is de RA-zijde verbonden met Vi (violet) (Q: wat kan ik hier nog aan meten?) zie foto kabelboom

- Q: indien de pulsator (pinker relay) zou defect zijn, dan zou de RV-pinker ook niet werken denk ik? Correct?

kabelboom.jpg

Link naar reactie

Heb je een stroompuls tussen het bilcontact en de massa wanneer de pinker moet pinken? 

Mogelijk is het kabelschoentje losgetrild. Dat zit onder de zwarte kunststoffen tunnelafdekking onder de tank.

image.jpeg.5ea0bd752115fdc0b9bb313eca883b13.jpeg

Link naar reactie

Inderdaad, violetje zat volledig los onder de plaat die tank afschermt van de tunnel.

Veel gepruts voor iets stoms. Ik vraag mij af of die dekplaat https://www.sip-scootershop.com/en/products/cover+wire+shaft+chassis+_24209210 wel zo een belangrijke functie heeft.

Ik zie het enkel als een olievang. Kan misschien ook gezien worden als bescherming tegen stof die vanaf de kabelboom aan de voorzijde zo doorheen de tunnel id luchtfilter kan komen (vergezocht IMO). Iemand andere meningen of dit dekplaatje kan achterwege gelaten worden?

Anyway, de lichtjes branden weer!

https://youtu.be/JLP8otu_oew?t=145

 

Bekijk recente foto's.png

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...