Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw project: pk50s


Basie

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Onlangs een zwaar verwaarloosde/ mishandelde PK50s gekocht. Mijn 1e PK, voorheen enkel met een V50L bezig geweest. De PK is in 't verleden al een paar keer van een andere kleur voorzien geweest. Ben blauw, roze en wit tegen gekomen en vooral veel roestkleur. De vorige eigenaar is namelijk begonnen 't frame kaal te schuren, maar heeft dit uiteindelijk nooit afgemaakt. In de bodemplaat zitten her en der wat gaten wegens doorroesten. Ik weet nog niet wat ik er uiteindelijk mee wil doen: of een complete restauratie of een cutdown-project. Eerst gewoon even lekker rijden denk ik, ook al ziet t frame er momenteel niet echt uit.

Ik heb het blok ondertussen lopend gekregen, maar deze ga ik binnenkort wel reviseren. Ik ben de kabelboom gaan nalopen en naar aanleiding daarvan wat eerste vragen. De kabelboom komt overeen met een elektrisch diagram dat ik via scootercenter heb gevonden (zie bijlage). Bij mijn PK mist echter de claxon, welke ik er wel graag op wil hebben. Welk type claxon hoort bij deze uitvoering gezien het gemixte voltage? Is dat er een van 6V of 12V? En moet dat dan AC of DC zijn? Ik hoop dat iemand dit weet, want in het diagram staat deze info niet en ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden.

Daarnaast klopt de schakelaar om de verlichting en de claxon te bedienen niet. Er is enkel de mogelijkheid om licht aan/uit te zetten en er is geen claxonbediening in de schakelaar verwerkt. Bovendien is er iemand zelf draden aan t solderen geweest bij die schakelaar. Vanuit de schakelaar lopen er 4 draden: 1 paarse draad aangesloten op de koplamp, 2 zwarte draden waarvan er 1 op de koplamp is aangesloten en de ander in een 3pins-multiplug. En nog 1 gele draad naar diezelfde 3pins-multiplug. In die multiplug is er vanuit de gele draad een rode draad gekoppeld (onderste multiplug links op de foto). Vanuit de koplamp zijn er  trouwens ook nog 2 draden aan een steeklampje geschakeld die als km-teller verlichting zou moeten dienen. Maar dit geeft ontzettend zwak licht, dus ook niet de bedoeling denk ik... Volgens mij klopt dit allemaal van geen kant en dus ben ik op zoek naar de juiste schakelaar. Ik kom deze tegen en denk dat het de juiste is voor mijn PK: 

https://kabel-schute.de/product_info.php?products_id=188

Kan iemand dit mij bevestigen?

In ieder geval alvast bedankt voor het mee denken. Ik zal nog wel tegen veel meer vragen aan gaan lopen. Die volgen dan vanzelf weer.

-GrtZ-

IMG_20200207_122142.jpg

Schaltplan_c22.jpg

20200216_143533.jpg

20200216_155454.jpg

20200216_153946.jpg

Link naar reactie

@Frissenappel: thnx voor de info! Claxon heb ik wel interesse in; ik stuur je een PM.

Iemand trouwens nog feedback evt de lichtschakelaar?

Ik heb ook nog een vraag mbt de richtingaanwijzers. Deze ontbreken helaas allen. Mijn PK50s heeft aan de voorzijde origineel van die richtingaanwijzers gehad die buiten het beenschild vallen, zie foto. Waar ik ook zoek, ik lees bij verschillende aanbieders van onderdelen dat deze niet meer te verkrijgen zijn. Is dit zo of weet iemand een adres waar deze nog wel te koop zijn?  De Italiaanse variant van de richtingaanwijzers waarbij ik de slijptol in mijn beenschild moet zetten om het geheel dan passend te maken zijn in overvloed aanwezig. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van de Italiaanse variant van de richtingaanwijzers?

IMG_20200212_213440.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...