Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Abs uitschakelen


GTS 250

Aanbevolen berichten

hallo,heb een vraag over de abs van mijn vespa 250 gts van 2009.Nu blijkt dat de pomp moet vervangen worden wat een dure reparatie is.Na wat rondvragen gaf me iemand een tip door simpel de relais van de abs pomp eruit te halen het systeem uitschakeld en terug valt op het ‘gewoon’ remmen.Dit heb ik getest en de vespa remt terug prima,maar mijn vraag is of ik zo mag blijven doorrijden en geen andere dingen stuk maak?Voor mijn part hoef ik die abs niet want hij remt prima nu.iemand ervaring met dit probleem?

Mvgr.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 26/2/2020 om 17:07, scrambler zei:

Je gewone remsysteem blijft werken ook als de ABS niet meer functioneert. Heeft dus geen verdere gevolgen...

Behalve bij een noodstop dan kun je blij zijn als het wel werkt. verder is het net als de gordels in je auto meestal zitten ze e rvoor niks of een waterdicht horloge waar je tot 100 meter mee onder water kan maar als je niet kan zwemmen verdrink je toch want het is geen reddingsgordel. Ik zou het dus altijd laten maken en blij zijn als het er op zit en werkt.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Beste GTS 250 ik ben Et en sinds kort in love met eem zwarte gts 250 abs bouwjaar 2007

Welnu ik lees uw verhaal en ervaar gelijke problemen. Mijn besluit is dus ook verder te gaan zonder ABS. Graag verneem ik van U waar ik het ABS relais vind, om die vervolgens eruit te halen zodat ik zndr ABS verder geniet

ik hoop van u te horen

grt en dank Et

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Op 24/2/2020 om 12:14, GTS 250 zei:

hallo,heb een vraag over de abs van mijn vespa 250 gts van 2009.Nu blijkt dat de pomp moet vervangen worden wat een dure reparatie is.Na wat rondvragen gaf me iemand een tip door simpel de relais van de abs pomp eruit te halen het systeem uitschakeld en terug valt op het ‘gewoon’ remmen.Dit heb ik getest en de vespa remt terug prima,maar mijn vraag is of ik zo mag blijven doorrijden en geen andere dingen stuk maak?Voor mijn part hoef ik die abs niet want hij remt prima nu.iemand ervaring met dit probleem?

Mvgr.

De scooter zal zeker goed remmen en jij zal het remmen goed beheersen maar ABS heb je wat aan in een nood/panieksituatie als je dan alles vol inknijpt kun je eerder vallen door blokkerende remmen dan met abs want dan blokkeert de boel niet. Ik ben dus blij met ABS ik heb nu een oude bmw gekocht rijd geweldig maar ik mis toch de zekerheid van het ontbreken van ABS, dus zal deze plaats maken voor 1 met werkende ABS.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Al eens nagedacht, dat het ABS systeem na 11jaar wel eens een grondige KUIS beurt moet hebben. Ik heb zo een gans systeem gereinigd, dan komt er nogal war smurie te voorschijn. Is wel een klusje, maar werkte nadien weer prima. In die pomp zit een filter, denk niet dat die bij veel al eens is bovengehaald. Aan een nieuw abs unit is vaneigen meer verdiend. Ergens zijn er op de FB pagina,  Vespa gts 300cc, nog foto's te vinden van dat klusje. Grts

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...