IsoGeerto Geplaatst: 18 februari 2020 Delen Geplaatst: 18 februari 2020 of de motor warm of koud is maakt niet uit maar als ik het gas los naar een kruispunt toe valt motor plots zeer laag in toeren en valt stil. Kan soms op 100km maar 1 keer gebeuren maar het gebeurd. Wel even bij vermelden dat deze een akrapovic heeft zonder demper. Toen ik deze vorig jaar 2de hands kocht had hij dit niet maar plots kwam dit heel af en toe en is wel vervelend. Iemand enig idee wat probleem zou kunnen zijn? Een vervuilde gasklep? Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 18 februari 2020 Delen Geplaatst: 18 februari 2020 Al het onderhoud is volgens voorschrift gedaan? Kleppen staan goed? Demper in de Akrapovic terug plaatsen?! Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 21 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2020 Onderhoud is ok kleppen geen idee of deze werden geregeld maar vermoed van niet. Heeft 7500km Demper van uitlaat was er niet bij dit kan ik dus niet testen Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 22 februari 2020 Delen Geplaatst: 22 februari 2020 Van welk jaar is jouw GTS300? Er is voor de modellen 2014 (ABS en NON ABS) in 2017 een ECU update geweest voor dit probleem, misschien is deze door de vorige eigenaar/dealer niet geladen. De rode “dodemansknop” wil bij deze modellen ook wel een kuren vertonen, ook als ze nooit gebruikt worden. Beetje electroclean in de schakelaar doen om eventuele corrosie te verwijderen. Daarna pas de rest controleren zoals gasklephuis en tps sensor. Diagnose gereedschap is ook nooit weg in zo’n geval, zag dat er een setje kabels werd aangeboden voor een nette prijs, software is opensource. https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/32101-diagnose-stekker/ Uitleg vind je hier: http://modernvespa.com/forum/topic150992 en https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/28293-diagnose-gereedschap-voor-injectie-vespas/&tab=comments#comment-303425 Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 23 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2020 Pliaf. De Mijne is van 2013 zonder ABS Weet niet of deze dan beschikt over injectie systeem zoals aangegeven. Wil wel even foto nemen van motorblok dat er bij mij in zit. Nederlandse uitleg is meer iets voor mij. Indien ik bv de update zou moeten of kunnen lijkt aankoop stekker zeker het overwegen waard. Ik reinig alvast de dodemansknop Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 23 februari 2020 Delen Geplaatst: 23 februari 2020 Als je een foto kan maken van de ECU dan is dat genoeg, het gaat om de sticker zodat we weten om welke generatie het gaat. De 300cc modellen zijn allemaal met een injectiemotor geleverd. De diagnose stekker is puur voor fouten uitlezen en om te kijken welke firmware je ECU heeft, het updaten kan ook maar garantie tot de deur. Beter is om, als blijkt dat je oudere firmware hebt, deze door een dealer te laten updaten via het PADS systeem. Dat zijn de kosten niet maar dan weet je wel zeker dat het de correcte versie is die geladen wordt. Welke benzine gebruik je e5 of e10? Vervang ook preventief de bougie, deze wordt of is gezien de km stand waarschijnlijk nog niet vervangen. De kleppen kan je nazien maar aangezien je het echt over (willekeurig) uitvallen als je het gas loslaat, neig ik toch meer naar de ECU/electronica. Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 23 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2020 Ik tank momenteel E5 eerder E10 geen idee of het daar aan ligt. Meen wij wel te herinneren dat hij het ook deed bij E10 maar dat ben ik niet zeker Nieuwe bougie werd al geplaatst Foto motor in bijlage Link naar reactie
125VespaGTS Geplaatst: 25 februari 2020 Delen Geplaatst: 25 februari 2020 Had exact hetzelfde probleem, heb er de laatste software laten opzetten bij Vespa dealer en 98 getankt. Sindsdien geen problemen meer Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 25 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2020 Ik weet niet of de 95 of 9! er veel zou mee te maken hebben maar software update kan ik in komen. Hoeveel vroeg dealer voor deze update? Zo heb ik een idee hoeveel ze er kunnen voor rekenen. Ooit met piaggio X10 hier in de buurt geweest en rekening was ook om over te discussieren Link naar reactie
125VespaGTS Geplaatst: 26 februari 2020 Delen Geplaatst: 26 februari 2020 19 uur geleden, IsoGeerto zei: Ik weet niet of de 95 of 9! er veel zou mee te maken hebben maar software update kan ik in komen. Hoeveel vroeg dealer voor deze update? Zo heb ik een idee hoeveel ze er kunnen voor rekenen. Ooit met piaggio X10 hier in de buurt geweest en rekening was ook om over te discussieren Dacht dat ik rond de 40 euro zat met nog wat andere prullen. Enkel de update zal 25 geweest zijn. Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 26 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2020 Ok bedankt. Ik laat deze update zeker uitvoeren. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 28 februari 2020 Delen Geplaatst: 28 februari 2020 Altijd 98 tanken Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 29 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2020 Ondertussen bij vespa dealer binnen gestapt. Vroeg mij om gelijkvormigheidsattest door te sturen ter nazicht van terugroepactie ivm defecte benzinepomp Blijkbaar zouden heel wat van deze modellen problemen hebben met benzinepomp en zou vespa deze kosteloos vervangen. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 29 februari 2020 Delen Geplaatst: 29 februari 2020 Het brandstofpomp probleem was bij de eerdere modellen (tot 2010). Recall acties van Vespa kan je zelf ook opzoeken: http://static.piaggio.com/recall/form-vespa_en.html Gezien jouw ECU (MIU3G) is het probleem waarschijnlijk na de update opgelost aangezien Vespa bij de laatste update bij laag toeren de timing heeft vervroegd en brandstof hoeveelheid iets heeft vermeerderd. Ik heb destijds de oude en de nieuwe bestanden vergeleken en dit was de conclusie. Verder geen wijziging tussen oude en nieuwe firmware. Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 29 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2020 Juist gebeld van dealer. De mijne staat er niet tussen omwille van benzinepomp probleem. volgende week ga ik de scooter brengen en zal een update worden gedaan. Nadien zie ik wel of dit probleem nog aanwezig zou zijn maar mogelijks is dit dan opgelost. Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 8 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2020 Gisteren vespa binnen gebracht. In de loop van volgende week terug halen na update en nazicht. Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 15 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2020 Na ophaling scooter, 2 software updates en een uitgebreide testrit door mezelf blijkt probleem opgelost. Bedankt voor al de tips die hier werden gegeven Link naar reactie
IsoGeerto Geplaatst: 18 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2020 Op 26/2/2020 om 13:55, 125VespaGTS zei: Dacht dat ik rond de 40 euro zat met nog wat andere prullen. Enkel de update zal 25 geweest zijn. Ik heb 38 euro betaald voor updates software Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.