Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gent! px et2


Bernard83

Aanbevolen berichten

Sinds 1998 een ET2 in onze familie (een 8-tal jaar geleden geërfd). In mijn jeugd scooters versleten en even verdienstelijk als onverdienstelijk proberen sleutelen. Toen de ET2 volledig eigendom werd beginnen sleutelen van light-tuning naar het iets zwaardere werk (68cc Polini, 17,5 CP Polini carb, Sito+, vario, etc.). Vele kilometers mee gemaald, maar een kleine flitsboete (jawel, sinds de S-nummerplaten kan je blijkbaar ook geflitst worden met een B-klasse) deed me beseffen dat er misschien wel eens moest uitgekeken worden naar iets groter.

Na een zoektocht in 2018 op een PX125 (bj. 2011) gestoten. De eigenaar was gestart aan de ombouw naar 177-kit, 24/24, etc. maar nog niet afgewerkt. Beslist om de uitdaging aan de gaan en zelf af te werken. PX is duidelijk niet zo plug'n play als scoots. Veel, heel veel geleerd (ook dankzij dit forum). Betrouwbare en minder betrouwbare sleutelaars (lees: laat je niet leiden door woorden bij sommige herstellers, want er zitten op zijn zachtst gezegd prutsers tussen) tegengekomen. Ik zou iedereen de tip geven om heel goed tussen de regels van dit forum te lezen (waar NIET te gaan) en proberen zoveel als mogelijk zelf te doen. Indien je echt met de handen in het haar eindigt (heb dit ook meegemaakt) dan zijn er zeker mede-gepassioneerde-sleutelaars te vinden die je wel op weg helpen of kunnen ontzorgen.

De winter waait het jaar bijna uit, dus tijd voor opnieuw een mooi seizoen met veel kilometers! (ja, ik rij enkel als het mooi weer is ;-) ) 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...