Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Enkele onderdeeltjes 50n '57


Veloce.

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Remtrommel vandaag gevonden op Mostra Scambio, een N.O.S. in de verpakking!

Zoek dus nog een achteras 

En een snelheidsmeter die past op de plek van de kunststof dop. (van een 50L/R/S?)

 

 

p.s. kan een moderator even topictitel aanpassen? '57 --> '67 : 

aangepast door Veloce.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

Ondertussen mijn spullen gevonden die ik zocht, maar wel weer wat andere dingen die ik nodig heb.

 

Zo zoek ik nog een eerste versnelling, dus het tandwiel met 58 tanden.

Nergens te krijgen, bij SIP zelfs besteld, maar staat al 4 weken in backorder en kunnen me geen termijn aangeven. In de link hierboven heb ik er eentje gezien, die heb ik al gemaild, maar verzenden zal duur zijn.
Maskes heeft een setje van 3 gebruikte tandwielen, maar die vraagt €75,- en dat vind ik best veel geld voor iets waar ik maar 1 tandwiel voor nodig heb.

 

Dus...heeft iemand hier er eentje?

 

Betreft deze: 

https://www.sip-scootershop.com/nl/products/tandwiel+t+58+1e+versnelling+_13438100

aangepast door Veloce.
Link naar reactie

Je kan ook van de gelegenheid gebruik maken om meteen om te bouwen naar 4-speed boite. Rijdt ook een stukje soepeler.

Voorbeeldje.

aangepast door Frederik9111
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Hmm, ja daar heb ik inderdaad wel eens over gedacht. Past dat setje zomaar op mijn standaard aandrijfas dus? En andere linker stuurhendel (waar nu 1-2-3 op staat) hoeft denk ik niet hè?

En ook belangrijk, verandert de topsnelheid bij een 4-bak? Want ik moet nog laten keuren en rollen.

 

 

Edit: hier zelf nog een flink stuk goedkoper https://www.officinatonazzo.it/gears-and-mechanical-parts-kit-gear-gearbox-4-gears-complete-with-multiple-and-crocera-adaptable-to-3-gears-for-vespa-50-n-l-r-special-primavera-et3.2.15.87.gp.559.uw

aangepast door Veloce.
Link naar reactie

Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar ik durf de veronderstellen dat deze versnellingsbakwissel plug&play is. In het stuur is er sowieso geen probleem (idem als PK blokje in een ouder frame).

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...