Jump to content
Vespaforum.be
Veloce.

Enkele onderdeeltjes 50n '57

Recommended Posts

Ik zoek met en met wat spullen nog voor mijn project, ik zal daar dit topic voor gebruik en eventueel updaten.

Wat ik nu zoek:

Remtrommel en bijbehorende achteras/naaf.

Iemand een nette gebruikte set liggen?

Een 50N is niet van 57, maar als je onderdelen zoekt van een v50n heb ik wel wat liggen. stuur me best even een pm.

GR Didier

Oh ik zie het nu pas, typfoutje! Moet '67 zijn!

Ik kan het helaas niet meer aanpassen nu.

Edited by Veloce.

Posted (edited)

Remtrommel vandaag gevonden op Mostra Scambio, een N.O.S. in de verpakking!

Zoek dus nog een achteras 

En een snelheidsmeter die past op de plek van de kunststof dop. (van een 50L/R/S?)

p.s. kan een moderator even topictitel aanpassen? '57 --> '67 : 

Edited by Veloce.

Posted (edited)

Ondertussen mijn spullen gevonden die ik zocht, maar wel weer wat andere dingen die ik nodig heb.

Zo zoek ik nog een eerste versnelling, dus het tandwiel met 58 tanden.

Nergens te krijgen, bij SIP zelfs besteld, maar staat al 4 weken in backorder en kunnen me geen termijn aangeven. In de link hierboven heb ik er eentje gezien, die heb ik al gemaild, maar verzenden zal duur zijn.
Maskes heeft een setje van 3 gebruikte tandwielen, maar die vraagt €75,- en dat vind ik best veel geld voor iets waar ik maar 1 tandwiel voor nodig heb.

Dus...heeft iemand hier er eentje?

Betreft deze: 

https://www.sip-scootershop.com/nl/products/tandwiel+t+58+1e+versnelling+_13438100

Edited by Veloce.

Die had ik gezien, maar zijn voor een 4-bak. Gezien er ook aparte tandwielen voor 3-bak zijn neem ik aan dat die van een 4-bak niet juist is? Of is dit dan een verkeerde aanname?

Posted (edited)

Je kan ook van de gelegenheid gebruik maken om meteen om te bouwen naar 4-speed boite. Rijdt ook een stukje soepeler.

Voorbeeldje.

Edited by Frederik9111
  • Thanks 1

Posted (edited)

Hmm, ja daar heb ik inderdaad wel eens over gedacht. Past dat setje zomaar op mijn standaard aandrijfas dus? En andere linker stuurhendel (waar nu 1-2-3 op staat) hoeft denk ik niet hè?

En ook belangrijk, verandert de topsnelheid bij een 4-bak? Want ik moet nog laten keuren en rollen.

Edit: hier zelf nog een flink stuk goedkoper https://www.officinatonazzo.it/gears-and-mechanical-parts-kit-gear-gearbox-4-gears-complete-with-multiple-and-crocera-adaptable-to-3-gears-for-vespa-50-n-l-r-special-primavera-et3.2.15.87.gp.559.uw

Edited by Veloce.

Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar ik durf de veronderstellen dat deze versnellingsbakwissel plug&play is. In het stuur is er sowieso geen probleem (idem als PK blokje in een ouder frame).

Ik zoek dit onderdeel van de schakelklok. Iemand nog een nieuwe of hele goede liggen?

20200610_211824-01.jpeg