Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een noorderbuur :)


Timxl2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,

Laat ik me eerst eens even voorstellen.

Ik ben Timo uit 's-Hertogenbosch , Nederland.

Ik heb afgelopen November een Duitse Vespa pk50 xl2 gekocht uit 1992 met 8500 km's op de teller.

Met een paar kleine mankementjes , een het ander heb ik al opgelost.

Het motortje wilde onderin niet trekken leek wel of hij valse lucht aan zoog , dus carburator plus luchtfilter verwijderd en 

eens flink schoon gemaakt , en dat was nodig volgens mij was het nog nooit uit elkaar geweest.

Nieuwe bougie erin , ook nog de orginele zat erin van Piaggio , maar nu is het starten en hij loopt mooi al na een trap.

Zadel was helemaal gescheurd , maar die heb ik er nu af liggen daar ga ik een nieuwe overtrek omheen zetten die ik ook zelf maak van skyleer,

ik blijf nog wel met een paar vraagjes zitten  , hoe kan ik bij de claxon komen ?

Want die doet het niet , want om daar bij te komen zal de dashboard kast er af moet , maar hoe ik deze moet demonteren heb ik nog niet kunnen zien.

Ik ben daar ook een beetje voorzichtig mee omdat het kunstof is , en oud en broos.

 

Verders ben ik op motorisch gebied wel onderlegd , maar weet verders niks van Vespa.

Ik heb nog een aantal andere brommers (tomos) die ik van binnen en buiten kan dromen (simpele techniek)

De foto is niet de mijne maar wel dezelfde als de mijne inclusief kleur

vespa foto.jpg

Link naar reactie

Oh ja , ik was nog vergeten te vertellen dat dit een handgeschakelde 4 bak is zonder electrische starter.

15 uur geleden, Vespaciao zei:

Welkom noorderbuur Timo in de "wondere Vespa-wereld"...veel rijplezier met je "Italiaans pareltje" :)

Thanks

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...