Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50n giallo positano 1966 req


Domvamer

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben een leek op dit forum. Vele dingen zijn me nieuw en vandaar dat ik hier enkele vragen kom stellen. Ik hoop dat die subforum de juiste hiervoor is.

Zonet kunnen de moderators graag het topic in de juiste sectie plaatsen.

Aldus. Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een prachtige Vespa 50N Giallo Positano uit 1966/1967.

Nu zijn er toch enkele vragen die ik de koper vergeten stellen ben. Online heb ik ook al wat her en der gezocht maar met zo een massa kenners hier op het forum dacht ik bij mezelf. 

Ik stel de vraag gewoon hierzelf. Nu heb ik gezien dat er bij de Vespa geen sleutel meegeleverd is. Is deze überhaupt nodig voor ontsteking te krijgen om gaat het om louter een stuurslot?

Aan het stuur zijn een paar knoppen. Vermoedelijk een claxon, een voor het licht aan te steken en nog een voor ?

Kan iemand me hierover informeren. Ik dank jullie en wens jullie allen een mooie zondag.

Groeten Dominiek

IMG_7239.jpg

IMG_7240.jpg

IMG_7241.jpg

Link naar reactie

Spijtig vd originele sleutel. Je kan het wel vervangen door nieuwe cilinder met nieuwe sleutel. Werk alleen voor stuurslot. 
Het kleine knopje opzij is om motor stil te zetten. De ronde is de claxon en de andere vd lichten. Alles werk enkel als je motor draait. 
grts

Link naar reactie
3 uur geleden, Raffa zei:

Spijtig vd originele sleutel. Je kan het wel vervangen door nieuwe cilinder met nieuwe sleutel. Werk alleen voor stuurslot. 
Het kleine knopje opzij is om motor stil te zetten. De ronde is de claxon en de andere vd lichten. Alles werk enkel als je motor draait. 
grts

Hey. Hartelijk dank voor de respons. Zo ben ik weer wat wijzer. Ik heb nog contact met de eigenaar en die ging eens zoeken. We leven op hoop maar ik ben realistisch. Bij mijn fiat 500 heb ik gelukkig nog de originele sleutels. Dat geeft inderdaad meer authenticiteit. Op welke manier zouden jullie de Vespa vastleggen indien je niet het stuurslot kan gebruiken? Gegroet

Link naar reactie

Dank voor de reacties alvast !

Inderdaad ik heb geen standaard met een oog jammer genoeg.

Gezien ik de originele sleutel niet heb zal ik het stuurslot moeten laten veranderen.

Is er een kans dat er op beurzen zoals de motor retro beurs te Wieze authentieke stuursloten te koop liggen 2dehands?

Of is die kans heel klein ?

Gegroet.

Link naar reactie

De mijne had standaard ook geen oog... Wist ook niet dat dit standaard ooit geleverd is.. maar de meeste mensen met een lasapparaat hebben dit zo voor je in elkaar gebakken. 

Aangezien de lak dermate slecht was even kaal gemaakt, oogje eraan gelast en weer in het zwart gezet. Werkt perfect! 

lIjZanO.jpg

gfeI5Qh.jpg

om44Uom.jpg

XwAvtZG.png

Als je een slot om de hele treeplank wil gaan leggen moet je wel een heel lang en zwaar slot meeleuren. 

 

Link naar reactie

Het huidige slot lijkt me ook niet origineel. Volgens mij zit er normaal een afdekplaatje met een merknop, deze lijkt al eens te zijn vervangen. 
Sloten zijn wel tweedehands te vinden als je goed zoekt maar nieuw ook genoeg te krijgen. 

Link naar reactie
1 uur terug, koeno83 zei:

Het huidige slot lijkt me ook niet origineel. Volgens mij zit er normaal een afdekplaatje met een merknop, deze lijkt al eens te zijn vervangen. 
Sloten zijn wel tweedehands te vinden als je goed zoekt maar nieuw ook genoeg te krijgen. 

Dankje voor de respons. Maar een origineel slot uit 1966 met bijpassende sleutel. Kan men zoiets ook nog terugvinden of is dit eerder zelden.

Qua authenticiteit kan het tellen om een origineel slot erop te steken met originele sleutel.

Nu heb ik nog een vraag. Bij de restauratie hebben ze duidelijk de gaatjes voor het nummerplaat dichtgedaan. In het vermoeden dat die er waren.

Op welke manier kan ik dan een nummerplaat bevestigen ?

Op de tank ( niet de body ) staan blaasjes wat toch wel tekenen zijn van vocht / roest ... Duidelijk vrij amateuristisch gedaan. Kan dit op termijn gevolg hebben voor het koetswerk van de body ? Foto's volgen vanavond... Gegroet

Link naar reactie
4 uur geleden, Domvamer zei:

Dankje voor de respons. Maar een origineel slot uit 1966 met bijpassende sleutel. Kan men zoiets ook nog terugvinden of is dit eerder zelden.

Qua authenticiteit kan het tellen om een origineel slot erop te steken met originele sleutel.

Nu heb ik nog een vraag. Bij de restauratie hebben ze duidelijk de gaatjes voor het nummerplaat dichtgedaan. In het vermoeden dat die er waren.

Op welke manier kan ik dan een nummerplaat bevestigen ?

Op de tank ( niet de body ) staan blaasjes wat toch wel tekenen zijn van vocht / roest ... Duidelijk vrij amateuristisch gedaan. Kan dit op termijn gevolg hebben voor het koetswerk van de body ? Foto's volgen vanavond... Gegroet

987465FF-556A-4D71-83BE-DC8478D64921.jpeg

4588FE16-DF3F-44C9-9543-096197EC503B.jpeg

Link naar reactie

Voor de waarde maakt het slot niet zoveel uit omdat hij ook al is overgespoten. Je verf op de tank is waarschijnlijk door benzine beschadigd. Die zou je eventueel kunnen laten overspuiten. 
 

hier een foto van mijn v50 in originele lak, rechterkant was toen nog niet schoongemaakt. Ik heb alleen onderin twee gaatjes zitten. Denk dat de brommers vaak geen plaat hadden in de jaren 60. 

1154AE8B-8E76-41E6-BEFB-DF022DF7B4D5.jpeg

Link naar reactie

Hey dankje voor het beeldmateriaal. Geeft me weer een goed beeld van de zaken. Zowieso als in een origineel stuurslot van Vespa vind met sleutels zal ik hem vervangen. Zoiets vind ik wel belangrijk. 

Nu dacht ik de Vespa nog te simoniseren. Zijn er aanraders qua producten. Do and don’ts? 

Momenteel staat hij opgeblonken na een flinke wasbeurt. Jammer genoeg heeft hij bij het transport een duwtje gekregen aan de motorblok waardoor de rooster lichtjes ingedrukt is... gelukkig zonder lakschade. 

BD36B338-F91C-42B9-8638-A4F2BFFFEA8E.jpeg

1DCEAEE0-2906-4E55-A595-E3BB36DF4FAD.jpeg

23FB50EC-AEA5-4E7C-8B41-E4205E2944DB.jpeg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...