Jump to content
Vespaforum.be

Another barn find

Michel_V

Recommended Posts

Mooie foto’s en goed werk. De tunnel ziet er ook goed geconserveerd uit. Je ziet nu ook mooi hoe “dun” de constructie tussen voor-en achterwiel eigenlijk is…alle bak en braad en plamuur prutsers moeten zich toch schamen als je dit deel niet goed aanpakt. 

• Like 1

Dit vind ik wel een goed idee, koper lasprimer, ga ik bij een volgend project ook een uitproberen, is te verkrijgen bij Crop. Zie topic Snellestinus okt 2020.

WhatsApp Image 2020-10-28 at 08.49.05 (5).jpg

1 uur terug, Wilby zei:

Dit vind ik wel een goed idee, koper lasprimer, ga ik bij een volgend project ook een uitproberen, is te verkrijgen bij Crop. Zie topic Snellestinus okt 2020.

WhatsApp Image 2020-10-28 at 08.49.05 (5).jpg

Ook voor halfautomaat? Of enkel voor puntlassen?Want ik ga de vloerplaat met proplassen aan het chassis plaatsen

Op 14/7/2021 om 11:41, Michel_V zei:

Ook voor halfautomaat? Of enkel voor puntlassen?Want ik ga de vloerplaat met proplassen aan het chassis plaatsen

Denk dat dit niet veel uitmaakt, is om een betere hechting van de las en roest tussen de 2 delen te voorkomen. 

Binnenkant tunnel en bodemplaat niet geschilderd of behandeld tegen roest? 

6 minuten geleden, Wilby zei:

Binnenkant tunnel en bodemplaat niet geschilderd of behandeld tegen roest? 

Binnenkant is geschilderd met industriële metaalverf 👍

• Like 1
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Ruff
      Hier liggen 2 projecten maar ik kan de tijd niet vinden. Ik zoek dus iemand die tijd en zin heeft om ze te monteren.
      Struzzo '56, Motor revisie = ok, frame gespoten, alle onderdelen aanwezig, bouten, moeren en kleine montage onderdelen aanwezig. 
      Acma '53, Motor revisie (met Vespatronic) = ok, frame gespoten, 98% onderdelen aanwezig, geen bouten,  moeten of kleine montage onderdelen aanwezig.
      Foto's en dergelijk zijn mogelijk, ook vooraf even langskomen met alle onderdelen enz is mogelijk. 
    • By josse
      Eerste Wideframe-blokje, dus kan wat hulp gebruiken.
      1 - de originele koppeling, hoeveel naaldlagers zitten er in ? Ik heb er 28, maar lijkt alsof er nog veel speling is. 

2 - Het leek alsof ik die rondel/schijf tussen keerring en koppeling niet meer had (of die er niet onder gezeten heeft?). Dus nieuwe besteld bij SIP. Maar met die ring krijg ik het spietje er net niet diep genoeg in. Is dat zo een klotesysteem of zie ik iets over het hoofd. Net alsof dat zwart ringetje rubber van de keerring er teveel aan is. (schijf heeft geen uitsparing, zoals bij de PX.)

• By N!Ce
      Beetje allerlei te koop:
      - Speedo Veglia Faro Basso: kan ook op beenschild worden gemonteerd maar moet gereviseerd: €300,-
      - Zijpaneel Aluminium V30-33: grondlaag zichtbaar en metalen zijdeurtje waar nog sleufje moet gemaakt worden voor slot: €200,-
      - Ulma/Ardor wieldoppen: ideaal voor uw schuurvondst: €120,-

Toodeloo

• By 013sec
      Hallo allemaal.  Ik ben bezig met een restauratie van een Faro Basso.
      Het blok heb ik helemaal uit elkaar gehad en terug in ineen gezet. Dit is allemaal makkelijk en soepel verlopen. De defecte lager vervangen en alles netjes schoongemaakt.
      Nu een tijd verder en de hele scooter bijna klaar is.  Krijg ik de vespa niet in de versnelling.
      Voordat ik de scooter ging starten heb ik de olie bijgevuld. En heb ik een plug losgedraaid waarvan ik niet goed weet waar die voor dient..? 
      Kan iemand mij zeggen waar deze voor dient?  Heeft dit met mijn schakel problemen  te maken? 

• By De Nice
      Vandaag m'n 2 premounted velgen met tubeless banden aangekregen. M'n logische onkunde staat voor dilemma. Beide velgen zo gelegd met rijrichting rear naar links geeft dat de ene met dunne velghelft en andere met diepe velghelft ligt naast elkaar. Welke komt nu vooraan en welke achteraan want zou betekenen dat 1 velg tegen richting zou draaien met juiste montage?

span widgetspan widgetpan widgetspan widget
  • Create New...