Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Another barn find


Michel_V

Aanbevolen berichten

Mooie foto’s en goed werk. De tunnel ziet er ook goed geconserveerd uit. Je ziet nu ook mooi hoe “dun” de constructie tussen voor-en achterwiel eigenlijk is…alle bak en braad en plamuur prutsers moeten zich toch schamen als je dit deel niet goed aanpakt. 

  • Like 1
Link naar reactie

Dit vind ik wel een goed idee, koper lasprimer, ga ik bij een volgend project ook een uitproberen, is te verkrijgen bij Crop. Zie topic Snellestinus okt 2020.

 

 WhatsApp Image 2020-10-28 at 08.49.05 (5).jpg

Link naar reactie
1 uur terug, Wilby zei:

Dit vind ik wel een goed idee, koper lasprimer, ga ik bij een volgend project ook een uitproberen, is te verkrijgen bij Crop. Zie topic Snellestinus okt 2020.

 

 WhatsApp Image 2020-10-28 at 08.49.05 (5).jpg

Ook voor halfautomaat? Of enkel voor puntlassen?Want ik ga de vloerplaat met proplassen aan het chassis plaatsen

Link naar reactie
Op 14/7/2021 om 11:41, Michel_V zei:

Ook voor halfautomaat? Of enkel voor puntlassen?Want ik ga de vloerplaat met proplassen aan het chassis plaatsen

Denk dat dit niet veel uitmaakt, is om een betere hechting van de las en roest tussen de 2 delen te voorkomen. 

Link naar reactie

Binnenkant tunnel en bodemplaat niet geschilderd of behandeld tegen roest? 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Wilby zei:

Binnenkant tunnel en bodemplaat niet geschilderd of behandeld tegen roest? 

Binnenkant is geschilderd met industriële metaalverf 👍

  • Like 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...

As van de gearbox afgedraaid. Stonden veel beschadigingen in. Dan de bus maar op maat gemaakt (loodbrons=Zelfsmerend en met extra smeergroef gemaakt). De buitenste bus van kickstarter hebben we ook maar zelf gemaakt. Bij sc of sip is dit in messing. Lijkt me niet slijtvast genoeg en hebben dan maar inox gekozen. Best ook de bussen eerst monteren en dan pas bewerken. Te veel vervorming. En kan je de tolerantie ook beter tot de minimum brengen. Moet zeggen ,leuke uitdaging. 

Link naar reactie

De bus voor de gearbox as kan je ook in overmaat kopen, met smeergroef. 

Nadeel van een hardmetalen bus voor de kick is dat het kicksegment  uitslijt en ovaal komt te staan en dat kost véél meer dan een bronzen bus. 

Link naar reactie
46 minuten geleden, Wilby zei:

De bus voor de gearbox as kan je ook in overmaat kopen, met smeergroef. 

Nadeel van een hardmetalen bus voor de kick is dat het kicksegment  uitslijt en ovaal komt te staan en dat kost véél meer dan een bronzen bus. 

Klopt wat je zegt. Maar de originele is ook niet in messing. We zullen zien wat het geeft in de toekomst. En van die smeergroef klopt ook. Alleen hebben we nog een fijne groef rondom gemaakt om de olie nog beter te laten vloeien

  • Like 1
Link naar reactie
2 uur geleden, Sjoerdo zei:

indrukwekkend werk! vooral het laswerk. Ik zie dat je de ontsteking er al op hebt zitten, toevallig ook flytec gebruikt?

Idd. Heb alles van pinasco genomen. 

Link naar reactie

Het was de eerste keer dat ik carrosserie laswerken ging doen. Ik ben tevreden met het resultaat. Lange lastangen zijn wel een must. Goede leerschool als ik eindelijk eens aan die ape kan beginnen. 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...