Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project pk50xl


Ed75

Aanbevolen berichten

Op 22/5/2020 om 16:54, Ed75 zei:

Vanalles geprobeerd, maar nu ben ik radeloos.

Situatie: verbinding carb op spruitstuk driedubbel gecontroleerd en dat lijkt nu toch wel lucht dicht.

Huidige setup:  carb 16.16, DR102cc, hoofdsproeier 64, nieuwe 3-plaats koppeling.

Kickstarten gaat vlot en blijft stationair in leven. Gas geven is echter een trage respons. Zodra je in 1 wil leggen valt hij uit, zoals te zien in onderstaand filmpje.

Met een andere setup (16.16, DR75, sproeier 64, nieuwe 4-plaats koppeling) was het eigenlijk net hetzelfde.

Iemand een lichtpuntje voor mij? 

Lijkt wel of hij te weinig benzine krijgt , geen extra benzine filter gemonteerd ?

ik heb zelf een 75 cc met een 16/15 carb met een 74 sproeier dat werkt wel , ik denk dat je nog hoger moet kwa sproeier maat.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het is weer even geleden, maar toch een update voor het forum.

Dankzij de inspanning, kennis, moed en doorzettingsvermogen van een getalenteerde Vespa liefhebber is hij weer rijdend.
Vooral de functie van de compressieplaat bleek niet meer zo fris te zijn. Dat had ik zelf nooit gevonden.
Een nieuwe krukas + reedvalve en als extra nog wat vertandingen, lagers, dichtingen, kabels, pickup, en een versie bougie hebben het uiteindelijk opgelost in de 75cc setup.

Als ik alles zo optel is buiten het frame en carter wel bijna alles vervangen!

Nu nog wachten en wachten en wachten op de plaat van de DIV...

De kleuren van de Italiaanse tricolore zijn nu compleet in de collectie  B) 

image.thumb.png.2633cbdbb4f422ee37517712436b6cd2.png

 

Toch een serieus verschil met de status op de dag van aankoop ^_^ (over de status van de portomonnee zullen we maar zwijgen)

image.png.c7d0e04e4c1ce4396b4c5ce8ba34b042.png

aangepast door Ed75
  • Like 2
Link naar reactie

Prachtig trio zo! Jaloersmakend 😇

(Zit bij de witte de voorband nou verkeerd om?)

aangepast door Harleyman
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Na vele zorgeloze dagelijkse kilometers vandaag een eerste panne. Zoon belde in paniek op over een scheef achterwiel ?! Gelukkig wast hij direct gestopt.

Na een depannage en een inspectie thuis, ondekte ik dat er 4 (!!) van de 5 draadstangen van de remtrommel ontbraken, en kon ik onderstaande schokkende beelden maken van de enigste resterende draadstang. Op archiefbeelden van de restauratie was dit defect niet aanwezig, mijn enigste vermoeden is dat de 2dehands velg die ik ooit kocht reeds ovale gaten had, en dat dit op termijn gezorgd heeft voor deze spectaculaire slijtage. Allee, dat hoop ik toch dat het dat was, ik kan me niet inbeelden wat anders de oorzaak kan zijn?

Er zullen alvast een nieuwe remtrommel en velg aangekocht worden.

trommelbout.jpg

velggat.jpg

aangepast door Ed75
  • Verward 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...