Jump to content
Vespaforum.be
Sjoerdo

Wideframe motor stand foto's/modellen

Recommended Posts

Ik ben druk bezig met het tunen van een wideframe motor en ik zou graag een motor standaard bouwen, heeft iemand duidelijke foto's of misschien zelfs plannen die ik hiervoor kan gebruiken?

Ik volg, ben ook op zoek naar een motorstandaard.
Eigenlijk 2: 1 om mijn originele motor mooi te stallen en af en toe te starten en een andere om een kleine rivisie te doen

Op SIP vind ik enkel deze die zou passen maar zoek een op zichzelf staand model
https://www.sip-scootershop.com/nl/products/motormontagestandaard+pascoli+_89004900

Ik heb deze, wel voor largeframe, zelf gemaakt. 

IMG_20191126_234725.jpg

• Like 1

Ik heb ook op sip een standaard gekocht maar een beetje bijgewerkt met een pocketbike stuur en tankje zodat ik mijn back up motor eens kan laten draaien:rolleyes:Screenshot_20200112_231527.thumb.jpg.d9e7c29cf81f5fbb310a3d597e5230f5.jpg

• Like 3

Dat ziet er goed uit! Ik heb mijn Sprint motor met hoge compressie moeten starten op die SIP-steun, maar zonder die extrza steun die jij gemaakt hebt. Op dezelfde vloer trouwens.

Was miserie! :lol:

• Haha 1

12 minuten geleden, DD_ves zei:

Was miserie! :lol:

De blooper-filmpjes waren nochtans hilarisch :D

• Haha 1

Dank allen. ik denk dat hier mee uit de voeten kan, grootste verschil zal de bevestiging aan de achterzijde van de motor moeten worden die anders is bij wideframe modellen.

Goede (extra) zware bankschroef werkt ook altijd hier.

Ik heb een verstelbare gemaakt zodat een v50 maar ook een largeframe blokt past. Weet niet of een wideframe ook gaat passen. 

6B2F5A34-BCC5-4340-855F-45FC2C86E4DD.jpeg

• Like 1

Het begin is gemaakt!

stand.jpg

• Like 5

Waar kan ik tekeningen en afmetingen vinden om zelf een engine stand te maken voor een gs150

Edited by Filipx

Daar heb je toch geen tekeningen of maten voor nodig, het enige wat je nodig hebt is een blokje en wat ijzer.

Mijn laatste creatie op basis van een oude bureaustoel voet. 

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2136.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2137.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_213f.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2140.jpg

• Like 7
  • Thanks 2

Mooi gemaakt

• Thanks 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Michel_V
      Vandaag een nieuwe schuurvondst gaan ophalen. Vespa vl1t 1955. 
      Misa? Geen dichtgeknepen vloerrails. En vespa logo was met klinknagels. Maar wel sinds 1955 op de Belgische weg. Hier wat details foto’s. Waaronder oude decals vespa club antwerpen en waar hij allemaal op reis is geweest. 

grtz Michel 

• By VL1T
      Hoi,
      Ik ben op zoek naar de specificaties/kenmerken van een Vespa type VL1T gemaakt in Italie, Belgie of Frankrijk. 
      Wat zijn de verschillen op basis van het land van productie of hoe kan je herkennen in welk land hij is gemaakt?
      Ook voor restauratie doeleinden is het fijn te weten waar de verschillen liggen.
      Alvast bedankt!
      David
    • By charles 22
      hallo, ik ben een struzzo 1955 aan het restaureren om deze regelmatig te gebruiken voor thuis-werkverkeer. 
      ik ben jammer genoeg al een viertal keren geopereerd aan rug met als gevolg dat er momenteel 3 wervels gefixeerd zijn. 
      Daardoor zou ik graag de schokbrekers eventueel vervangen door iets "aangenamer" model doch ik zou graag weten of hier 
      al iemand ervaring mee heeft?? Bij sip heb ik al de performance gezien doch is dit duidelijk voelbaar in het verkeer of zou ik 
      toch voor een originele gaan?? graag advies van iemand die hier dus ervaring mee heeft...
      Nu heb ik het motortje volledig gereviseerd in samenwerking met maskes in Rijen met  dank voor de goede opvolging.
      Ik zoek eerst de struzzo mechanisch in orde te zetten en tijdje mee rijden,  indien ik er "gelukkig" van word ga ik hem volgend jaar
      volledig terug origineel zetten. grt carl
    • By Sjoerdo
      Beste Vespisten,
      Ik heb afgelopen weekend mijn tweede wideframe maar eerste faro basso VM1T aangeschaft (was een lange trip naar Duitsland...). Echter ik heb hier wat vragen over die de experts mogelijk kunnen beantwoorden.
      Het stuur: De licht schakelaar is niet het plastic doosje dat het normaliter is, het lijkt meer op de switch van een small frame, is het stuur soms vervangen?
      De treelijsten: de vespa heeft 7 treelijsten ik dacht dat er 9 moesten zijn?
      Voor de rest, de vespa is hard, motor is vrij, dus nu puzzelen welke onderdelen allemaal nodig zijn en beginnen met de revisie. Plan is om hem eerst goed lopend te krijgen en daarna zorgen te maken over de lak en looks.

Heb parallel aan deze vespa een acma motor gekocht die ik will gaan klaarstomen om de Vespa te laten rijden, maar dan wel met een PK'tje of 10 a 12 :)
      Groet,

Sjoerd

• By jeroen88
      Heren,

ik ben bezig met opbouw motor Vespa Vgl1t met Pinasco 160cc reed valve, bollag expansie uitlaat, carbu cp23.
      kan iemand mij helpen met te zeggen welke hoofsproeier er best gestart word?
      gr
      jeroen
  • Create New...