Jump to content
Vespaforum.be
VL1T

Vl1T m.I.S.A.

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben op zoek naar de specificaties/kenmerken van een Vespa type VL1T gemaakt in Italie, Belgie of Frankrijk. 

Wat zijn de verschillen op basis van het land van productie of hoe kan je herkennen in welk land hij is gemaakt?

Ook voor restauratie doeleinden is het fijn te weten waar de verschillen liggen.

Alvast bedankt!

David

Share this post


Link to post

Over de productie van MISA is niet veel bekend.

Maar ik ben zelf in het bezig van een VL1T Misa (nog steeds in restauratie :)) en heb me er daarom een beetje in verdiept.

 

De MISA fabriek in Jette begon met produceren begin 1955 waaronder ook de VL1T (Struzzo). Ze wijken niet af van de Italiaanse uitvoeringen, omdat in het begin alle onderdelen nog uit Italië kwamen. Pas vanaf VL3 zijn ze o.a. afwijkende voetstrips en plaklogo's gaan gebruiken.

De MISA modellen zijn te herkennen aan het serienummer. Waar ze in Italië al begonnen aan de productie van de VL2, gingen ze in België nog vrolijk door met de VL1. Mocht je een serienummer hebben boven de VL1T*17000* is het hoogstwaarschijnlijk een MISA model.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bedankt beide voor de info. Mijn serienummer is inderdaad hoger dan 17000.

De voetstrips zouden inderdaad niet afwijken, maar het plaklogo zou wel correct zijn vanaf VL1?

Ik vind heel weinig over de MISA VL1T (Struzzo). Indien nog anderen informatie hebben, altijd nuttig!

Ivm de onderdelen die te koop worden aangeboden, is het mogelijk me meer informatie toe te sturen: david.vandingenen@telenet.be

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post

De VL1T MISA heeft dus geen plaklogo's.

 

Maak eens een foto en zet hier online. (gewoon benieuwd :))

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Volgens mij heeft de VL1T (MISA) wel een plaklogo. Maar voorlopig geen 100% zekerheid.

Hij is in restauratie, voorlopig nog geen foto mogelijk. Binnen enkele maanden wel.

Ik ben nog op zoek naar een kofferbil voor een VL1T.

Edited by VL1T

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Michel_V
      Vandaag een nieuwe schuurvondst gaan ophalen. Vespa vl1t 1955. 
      Misa? Geen dichtgeknepen vloerrails. En vespa logo was met klinknagels. Maar wel sinds 1955 op de Belgische weg. Hier wat details foto’s. Waaronder oude decals vespa club antwerpen en waar hij allemaal op reis is geweest. 
       
      grtz Michel 








    • By Sjoerdo
      Ik ben druk bezig met het tunen van een wideframe motor en ik zou graag een motor standaard bouwen, heeft iemand duidelijke foto's of misschien zelfs plannen die ik hiervoor kan gebruiken?
    • By Niels_1977
      Ik heb 6 week terug een gave Vespa Misa GLB gekocht voor een erg net bedrag, erg blij mee dus, en al erg veel reparatie werk aan verricht.
      Oa kabelboom compleet vervangen, alle bedienings kabels vervangen, roest behandelt met owatrol, en schokbrekers vervangen.
      Ik wil de scooter zoveel mogelijk barnfind-look houden, en alleen het meest noodzakelijke vervangen.
       
      Als laatste probeer ik nu de motor te starten, en dus de electra goed werkend te krijgen.
      De accu is al geinstalleerd, en het remlicht en achterlicht plus kleinlicht voor werken goed. 
      Echter een goede vonk bij de bougie via vliegwiel/grondplaat ronddraaien met accuboor levert geen vonk op.
      Ik heb de condensator en bobine al vervangen, het vliegwiel heb ik tweedehands gekocht, en ik heb het vermoeden dat de magneten van dit vliegwiel te zwak zijn, aangezien bij draaien van vliegwiel mbv de accuboor, geen enkele spoel stroom oplevert.
      (toeter werkt niet en verlichting ook niet)
      Het lijkt dat ik soms wel getik hoor, alsof er ergens een stroom ontlading is, maar waar geen idee.
      Contactpunten zijn ook vervangen en gestelt op 0,37. (heb geen voelermaten die bij elkaar 0,38 zijn)
      Wie kan mij helpen met dit 6 volt systeem weer aan de praat krijgen?
      Voor nu denk ik dat de boosdoener de magneten in het vliegwiel zijn, aangezien ik nergens stroom krijg, dus als iemand nog een vliegwiel plus grondplaat set heeft voor en Misa GLB uit 1961, in goede conditie, graag!
      Ik wil proberen eerst het 6 volt systeem aan de praat te krijgen, zou tof zijn als de scooter zo origineel mogelijk blijft.
      (ombouw naar 12 volt systeem is laatste optie)
       

    • By charles 22
      hallo, ik ben een struzzo 1955 aan het restaureren om deze regelmatig te gebruiken voor thuis-werkverkeer. 
      ik ben jammer genoeg al een viertal keren geopereerd aan rug met als gevolg dat er momenteel 3 wervels gefixeerd zijn. 
      Daardoor zou ik graag de schokbrekers eventueel vervangen door iets "aangenamer" model doch ik zou graag weten of hier 
      al iemand ervaring mee heeft?? Bij sip heb ik al de performance gezien doch is dit duidelijk voelbaar in het verkeer of zou ik 
      toch voor een originele gaan?? graag advies van iemand die hier dus ervaring mee heeft...
      Nu heb ik het motortje volledig gereviseerd in samenwerking met maskes in Rijen met  dank voor de goede opvolging.
      Ik zoek eerst de struzzo mechanisch in orde te zetten en tijdje mee rijden,  indien ik er "gelukkig" van word ga ik hem volgend jaar
      volledig terug origineel zetten. grt carl
×
×
  • Create New...