Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Remmen ontluchten


motorhan

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb bij de GTS 200HPE de extra ontluchting nippels aangebracht en ontlucht volgens de voorschriften en de oude remvloeistof vervangen. de achterrem ging prima weer voldoende hard en een remdruk binnen de tolerantie. Maar de voorrem krijg ik niet hard. Ik heb wel gelijk de remklauw vervangen voor de Brembo die ik al eerder had gekocht voor de super van 2015 maar nooit had gemonteerd. Iemand ervaring hoe dit op te lossen. ontluchten doe ik op de oude manier rem een beetje druk nippel open en rem inknijpen er komt wel olie uit maar geen luchtbellen meer maar toch onvoldoende druk wie weet raad.
Ik heb geen speciaal apparaat is dat aan te raden en zo welke.

Link naar reactie

Ik heb de rem een nacht onder druk gezet en de weerstand is nu goed. de hendel is nu volgens de vereiste specificatie. Ik zag wel dat er wat druppels remvloeistof op een stuk filtreerpapier lag wat ik er uit voorzorg en om zeker te weten of ie wel of niet lekte.

De vermoedelijke oorzaak is dat de ontluchtingsnippel niet voldoende vast was aangedraaid. Ik heb hem inmiddels vaster gezet en er ligt nog een stuk papier onder zodat ik morgen kan zien of het nu goed is en het wiel weer kan worden terug gezet wat ik had moeten verwijderen om de nieuwe remklauw te plaatsen.

Ik ga wel een zo'n beluchters20200101_145558.thumb.jpg.d5a2a6026869279e7ab434e4e3c33409.jpget kopen voor een volgende keer. Weet alleen nog niet welke set ik zal kopen iemand een idee. e.v. met plaatje.

 

Link naar reactie

de remmen zijn gemodificeerd. Heeft even geduurd maar een beetje eigen schuld ik had de ontluchtingsnippel van de nieuwe remklauw niet stevig genoeg aangedraaid waardoor u wat lekte. na aandraaien en weer een nacht wachten alles droog en de druk is nu zoals gehoopt.

Nu alleen nog iemand vinden die de software wil updaten en die niet te ver van Budel zit.

Linker foto is de modificatieset.  Rechts de Brembo die ik voor mijn andere super had gekocht maar nooit gemonteerd. Hoe dat remt dat zal straks blijken als de Vesp weer uit zijn winterslaap komt

20191224_192745.jpg

20200103_123016.jpg

Link naar reactie

de remmen zijn gemodificeerd. Heeft even geduurd maar een beetje eigen schuld ik had de ontluchtingsnippel van de nieuwe remklauw niet stevig genoeg aangedraaid waardoor u wat lekte. na aandraaien en weer een nacht wachten alles droog en de druk is nu zoals gehoopt.

Nu alleen nog iemand vinden die de software wil updaten en die niet te ver van Budel zit.

Vandaag:  JAAAA nu al een brief van Vespa uit Italy gekregen beetje mosterd na de maaltijd maar ja beter laat dan nooit.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag voor het eerst dit jaar weer een ritje gemaakt. de Vespa deed het prima (ook de reviseerde remmen)  ik had alleen last van de laagstaande zon. ik had een nieuwe helm en kon onder het rijden niet zo snel de bediening van het zonnevizier vinden dus maar even gestopt.

ook de ingebouwde communicatie set van Sena werkte boven verwachting goed. Ik was gewend om met een kabeltje contact met de helm te hebben maar dit ging uitstekend. Ik heb nog een schubert met ingebouwde communicatie besteld maar nog even wachten tot die binnen is. de Kleur glanzend zwart is nog niet leverbaar in Nederland via de officiële weg blijkbaar.

Maar of ik die veel ga gebruiken is nu ook nog niet zeker.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...