Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor valt dood in 2 en 3de versnelling


foerske

Aanbevolen berichten

Hoi, ik moet de rolantie nog iets bij vijzen maar als ik begin te rijden gaat hij goed in eerste maar in tweede en derde valt hij dood en het is alsof hij geen benzine meer krijgt.

 

Ook het schakelen gaat nog redelijk stroef. Kabels vernieuwd maar zou het kunnen dat de kabels iets te hard zijn aangespannen .

 

 

Link naar reactie
32 minutes ago, foerske said:

Hoi, ik moet de rolantie nog iets bij vijzen maar als ik begin te rijden gaat hij goed in eerste maar in tweede en derde valt hij dood en het is alsof hij geen benzine meer krijgt.

 

 

 

 

Ik ga een poging wagen: te rijk?

32 minutes ago, foerske said:

 

 

Ook het schakelen gaat nog redelijk stroef. Kabels vernieuwd maar zou het kunnen dat de kabels iets te hard zijn aangespannen .

 

 

 

ja, dat kan.

Link naar reactie

hoi , ik ben een beginner en dat is voor mij een beetje chinees

Ik weet dat het een 50 R is van 1978 en dat hij +- 30 jaar heeft stilgestaan .

Ik heb de motor uit elkaar gehaald en de rollementen en dichtingen vervangen. Daarna de condensator en de contacten.

Maar hoe kan ik zien of het een 16.10 of een 16.16 en wat bedoel je met welke set up ?

Ik vind het altijd raar dat hij vroeger dan wel geeft gedraaid .

Zijn waarschijnlijk domme vragen he'

 

Link naar reactie

domme vragen bestaan niet.

 

Hier nog een paar 

Heb je de carburateur schoongemaakt na 30j ?

En de tank ?  

Komt hij mooi op toeren in zijn 1 ste versnelling en in neutraal . Reageert je motor direct op de gashendel ? 

.......

Gr

Link naar reactie

heb er nog eens mee gereden en hij deed het wel als ik mijn choke uittrek en dan weer in en zo een beetje mee spelen, maar viel na het draaien 1 keer volledig stil en kreeg hem niet meer in gang. Even terug in gang gelopen en deed het weer.

Maar mooi draaien doet hij toch niet zenne

 

 

Link naar reactie
12 hours ago, foerske said:

heb er nog eens mee gereden en hij deed het wel als ik mijn choke uittrek en dan weer in en zo een beetje mee spelen, maar viel na het draaien 1 keer volledig stil en kreeg hem niet meer in gang. Even terug in gang gelopen en deed het weer.

Maar mooi draaien doet hij toch niet zenne

 

 

Wat deed hij wel? Doodvallen?

Of rijden?

Als hij wel reed met choke, dan krijgt hij denk ik te weinig naft zonder.

Link naar reactie

Klinkt als hetzelfde probleem als ik had met mijn PK 50, die viel op den duur ook uit. Carburateur revisie wil denk wel helpen... 

Link naar reactie
14 minutes ago, foerske said:

Hoe meet ik de voorontsteking ?

 

https://www.scooterhelp.com/tips/timing/points.timing.html

Je moet wel een beetje moeite willen doen om eea op te zoeken he... 

14 minutes ago, foerske said:

 

Ik keek nog eens in mijn benzinetank en zag dat er terug veel roest was en de benzine troebel . zou dat een oorzaak kunnen zijn.

 

Ja.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...