Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Scooter hefbrug


Johanc

Aanbevolen berichten

Ik heb ze alle 2 zowel deze krik als een motorhefbrug ,

welke de betere is hangt af van de werken die je wil uitvoeren 

de krik heeft als voordeel dat je makkelijker aan achterwiel , motor koppelingszijde kan werken doordat er rondom geen vloerplank of zo in de weg zit om iets weg te nemen of los te maken 

nadeel is vrij onstabiel dus oppassen dat ze niet kantelt bij kracht zetten enz 

 

hefbrug is veel stabieler 

nadeel achterwiel verwijderen of aan de zijde na de koppeling werken kan nogal eens moeilijker gemaakt worden door de vloerplaat 

 

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik zou kiezen voor een hefbrug veel stabiele zoals hierboven ook wordt aangegeven. en die kosten bij HBM niet heel veel meer. ik heb er zelf 1 die je met je voet bediend maar tegenwoordig heb je voordelige bruggen op lucht en of elektrisch. Ik overweeg nu zo'n electrische te kopen zijn meestal wel een stuk duurder. maar het ligt er ook aan hoe flexibel je zelf nog bent toen ik deze ca 30 jaar geleden kocht had ik nog geen lichamelijke beperkingen en nu zo veel dat ik soms blij ben dat ik kan opstaan van een buro stoel. en dan is op een knopje drukken wel een weelde bij zo'n brug.

succes met je keus.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ooit zo iets gelijkend te leen in huis gehad. Griezelig instabiel. 

 

Vespa manual hydraulic lift with articulated template (360 °)

Link naar reactie

Als je een HBM brugje koopt raad ik je ook een grote partij o-ringetjes te kopen...na een paar keer omhoog trappen lekken ze (zo goed als) allemaal.  Een compleet nieuwe cilinder kopen zegt HBM als het buiten de garantieregeling voorkomt.  Ik heb, zoals zovele,  een nieuwe cilinder gekocht maar mijn Vespa goeroe heeft mij de tip gegeven dat je op 5 min gewoon een o-ringetje kan vervangen en probleem opgelost. Wel niet vergeten hydraulische olie bij te vullen. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...