koeno83 Geplaatst: 3 december 2019 Delen Geplaatst: 3 december 2019 Hoi, Ik ben begonnen aan de revisie van een v50s uit 1965, maar het blok is van begin 1964. Weet iemand of de lager voor de achteras aan de vliegwiel zijde nog te krijgen is? De binnen lager heb ik al wel gevonden maar niet de buiten lager RIV 13906. Zie de foto. ik krijg het tandwiel van koppeling niet los, bij de later V50 zit dit achter het Kickstarter tandwiel vast met een borgring maar bij deze met een soort moer. Is hier speciaal gereedschap voor te krijgen? hoor graag tips! Groet Koen Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 4 december 2019 Delen Geplaatst: 4 december 2019 Staat ie hier niet tussen? https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/website/index.php?ProductCategory=1813301&Index=1 Anders gewoon er uit halen (indien versleten) en ik vrmoed dat een zaak als deze je ook wel kan helpen: https://shop.eriks.nl/nl/lagers-kogellagers/ Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 4 december 2019 Delen Geplaatst: 4 december 2019 Zou deze er niet zomaar uittrekken zonder er zeker van te zijn dat deze lagers nog beschikbaar zijn of dat er een alternatief is. Heb het zelfde probleem gehad met 2 lagers van een GS, niet beschikbaar totdat Mauro en BGM een kwalitatief replica lager hebben gemaakt. Denk dat als je de buitenmaat van het lager en de asmaat op meet je wel een eind komt om een alternatief te vinden, desnoods een lagerboer mailen/bellen die wat met dit RIV nummer kan en je zodoende een alternatief kan aanbieden. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 4 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2019 1 uur geleden, pdvd zei: Staat ie hier niet tussen? https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/website/index.php?ProductCategory=1813301&Index=1 Hier staat alleen de binnenlagen tussen, deze ga ik vervangen. Maar helaas geen buiten lager, die laat ik zitten tot ik een andere heb gevonden. gr Koen Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 5 december 2019 Delen Geplaatst: 5 december 2019 Zit die lager hier niet bij ? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 december 2019 Delen Geplaatst: 5 december 2019 RIV was Italiaanse lagerfabrikant tot 1965, daarna opgekocht door skf. Ga je niet meer vinden dus . Ik zou ze inderdaad ook laten zitten en enkel binnenlager vervangen Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2019 Iemand ervaring met het loskrijgen van de koppeling van een v50 1e serie? Of een idee waar ik onderdelen hiervoor kan vinden? De lager moet worden vervangen maar krijg de borgmoer niet los, Dremel is alleen een optie wanneer ik een nieuwe borgmoer kan vinden. Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 december 2019 Delen Geplaatst: 7 december 2019 Ben niet zeker bij small frame maar mogelijk heeft die moer linkse draad, vast tikken dus om los te krijgen. Warmen met de gasbrander kan ook helpen. Groetjes, nero. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2019 Heb de gasbrander al gebruikt en beide kanten op geprobeerd los te krijgen. Volgens de originele technische instructie moet je hem gewoon kunnen losdraaien. Morgen weer een nieuwe poging.. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2019 De aanhouder wint, een sleutel voor de Vespatronic afgezaagd en deze op de luchtsleutel gezet, schroefdraad is gewoon normaal rechtsdraad. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 14 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2019 Nog een uitdaging, de buitenste ring van de lager zit nog in het blok. Aangezien dit ook een oude RIV lager is en de binnenlager van de nieuwe er niet past moet hij er uit. Tussen de lager en de Carter zit nog een spacer die ook niet meer te krijgen is en dus heel moet blijven. iemand tips hoe ik deze zonder blinde lager trekker kan verwijderen? of heeft iemand in de omgeving Utrecht een lager trekker die hierin past? Warm maken heeft nog geen effect gehad, locale scooterwinkel kon ook niet helpen. In de vriezer leggen lijkt me nog een optie. Tips zijn welkom! Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 14 december 2019 Delen Geplaatst: 14 december 2019 Aan de binnenkant van de lagerring een las leggen met een halfautomaat , door de krimp van deze las zal de ring mee krimpen en komt hij er vanzelf uit grtz sidvespa Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 14 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2019 Thanks sidvespa, ga ik proberen Link naar reactie
Donfelipe Geplaatst: 17 december 2019 Delen Geplaatst: 17 december 2019 de enigste site waar je de juiste lagers vindt:http://www.vespa-50.de/shop/motorlagersatz topmateriaal Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 17 december 2019 Delen Geplaatst: 17 december 2019 Ik heb mijn lagers altijd besteld bij maskes. Ook topmateriaal en altijd leuke uitstap naar rijen. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 17 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2019 1 uur terug, Donfelipe zei: de enigste site waar je de juiste lagers vindt:http://www.vespa-50.de/shop/motorlagersatz topmateriaal Thanks voor de tip! Link naar reactie
Donfelipe Geplaatst: 18 december 2019 Delen Geplaatst: 18 december 2019 de krukaslager: NU204E.TVP2, 20x47x14 mm, staat niet op hun site, maar je kan deze ook wel bij hen bestellen Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 18 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2019 Ik had de gewone lagers al Italië besteld en de NU204E.TVP2, 20x47x14 mm bij Sip besteld, daar hebben ze hem ook. al kun je hier ook een gewone 6204 lager van SKF in doen. Zelfde afmeting alleen niet deelbaar. . Alleen de originele lagers die erin zaten van RIV worden niet meer gemaakt, heb nog contact gehad met SKF die RIV heeft overgenomen maar de speciale lager voor de achteras is niet meer verkrijgbaar. . Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.