Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Revisie v50s 1965


koeno83

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben begonnen aan de revisie van een v50s uit 1965, maar het blok is van begin 1964.

Weet iemand of de lager voor de achteras aan de vliegwiel zijde nog te krijgen is? De binnen lager heb ik al wel gevonden maar niet de buiten lager RIV 13906. Zie de foto.

ik krijg het tandwiel van koppeling niet los, bij de later V50 zit dit achter het Kickstarter tandwiel vast met een borgring maar bij deze met een soort moer. Is hier speciaal gereedschap voor te krijgen? 
 

hoor graag tips! 
 

Groet Koen 

 

E0BBBD93-3F92-4472-89D9-781D3B076D52.jpeg

Link naar reactie

Staat ie hier niet tussen? https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/website/index.php?ProductCategory=1813301&Index=1

Anders gewoon er uit halen (indien versleten) en ik vrmoed dat een zaak als deze je ook wel kan helpen: https://shop.eriks.nl/nl/lagers-kogellagers/

Link naar reactie

Zou deze er niet zomaar uittrekken zonder er zeker van te zijn dat deze lagers nog beschikbaar zijn of dat er een alternatief is.

Heb het zelfde probleem gehad met 2 lagers van een GS, niet beschikbaar totdat Mauro en BGM een kwalitatief replica lager hebben gemaakt.

Denk dat als je de buitenmaat van het lager en de asmaat op meet je wel een eind komt om een alternatief te vinden, desnoods een lagerboer mailen/bellen die wat met dit RIV nummer kan en je zodoende een alternatief kan aanbieden.

Link naar reactie

Iemand ervaring met het loskrijgen van de koppeling van een v50 1e serie? Of een idee waar ik onderdelen hiervoor kan vinden?

De lager moet worden vervangen maar krijg de borgmoer niet los, Dremel is alleen een optie wanneer ik een nieuwe borgmoer kan vinden. 

 

BCAD75AF-9A37-4B6A-B96A-0CC3A8284197.jpeg

Link naar reactie

Nog een uitdaging, de buitenste ring van de lager zit nog in het blok. Aangezien dit ook een oude RIV lager is en de binnenlager van de nieuwe er niet past moet hij er uit. Tussen de lager en de Carter zit nog een spacer die ook niet meer te krijgen is en dus heel moet blijven.

iemand tips hoe ik deze zonder blinde lager trekker kan verwijderen? of heeft iemand in de omgeving Utrecht een lager trekker die hierin past? 
 

Warm maken heeft nog geen effect gehad, locale scooterwinkel kon ook niet helpen. 
 

In de vriezer leggen lijkt me nog een optie.

Tips zijn welkom!

 

7023DE81-317F-4C20-82B7-AC9B89D9F528.jpeg

Link naar reactie

Ik had de gewone lagers al Italië besteld en de NU204E.TVP2, 20x47x14 mm bij Sip besteld, daar hebben ze hem ook. al kun je hier ook een gewone 6204 lager van SKF in doen. Zelfde afmeting alleen niet deelbaar. .

Alleen de originele lagers die erin zaten van RIV worden niet meer gemaakt, heb nog contact gehad met SKF die RIV heeft overgenomen maar de speciale lager voor de achteras is niet meer verkrijgbaar. . 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...