Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geen ontsteking na kabels vervangen te hebben aan bobijn


foerske

Aanbevolen berichten

hallo,

na de motor uit elkaar te hebben gehaald en een revisie heb gedaan heb ik de kabels vervangen ( vespa 50 R van 1978 ) omdat ze verduurd waren aan de bobijn en heb per toeval de kabel van de bougie aangesloten op de rode van de bobijn.Na enkele testen te doen om te kijken of ik een ontsteking had aan de bougie viel het me op door naar de foto's te kijken voor de demontage dat ze verkeerd aangesloten waren ( de kabel van de bougie was met zwarte tape afgeplakt daar het verduurd is en deze moet ik ook nog vernieuwen ) zou hierdoor iets kunnen kapot zijn en ik daardoor geen ontsteking meer heb aan de bougie ? Daarvoor draaide de motor mooi rond :(

Heeeeeeeeeeeelp

Link naar reactie

Mogelijk is 't een optische illusie door de camerahoek, maar ben je zeker dat de krukaskeerring goed zit? 

Vervang de contactpunten en de condensor ook ineens. Kosten maar een paar euro's en vooral die laatste kan niet echt goed tegen te hoge soldeerwarmte en verkeerde stroom.

Link naar reactie

hallo , hier ben ik nog eens .

Na de condensator  vervangen te hebben had ik nog steeds geen vonk. Wat bleek nu het probleem te zijn. de contactpunten stonden veel te ver van elkaar. Waarschijnlijk met de draden te vervangen verschoven , maar heb die uiteindelijk ook vervangen aangezien ik die toch besteld had. Dus als conclusie heb ik verschillende onderdelen vervangen terwijl ik het vlugger had kunnen oplossen. Dat zijn de lessen die men leert zeker he'.

Toch bedankt aan iedereen om te reageren.

Groetjes 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...