Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gl150 misa '62


schermnaam

Aanbevolen berichten

Hallo scooterfanaten,

Na het restaureren van een Bella en een Lambretta wil ik me aan een Vespa wagen.

Ik zoek nog wat stukken zoals een uitlaat enz. Op de site van scootercenter staat het type VGLB1T niet bij. Dus ik stel deze vraag; I have a VESPA model VGLB1T from '62.
> I'm looking for parts but it seems that this type is not included in the list.
> What model is compatible or what model should I look for? Thank you!

Dit is het antwoord ; Hello Sir
sprint veloce 150 and most of the engine is like px before 1984
Kan dit kloppen? 

Thanks

Link naar reactie

Dat klopt voor geen meter. Heeft hoegenaamd niks met Sprint Veloce frame of motor te maken.

Een VGLB frame is op een paar details na identiek aan de VBA/VBB-generatie. Alleen de vork is uniek: kenmerken van zowel de oude 8"-generatie (haakse kopbout en scharnierstuurslot) als later 10" standaard (langere onderkant); gezocht vervangonderdeeltje. Verder kan je alle carrosseriedelen inwisselen met het die van VBA/VBB.

Ook de motor is grotendeels identiek aan de VBB 2-poorts motor met 4-vitesse versnellingsbak. Alleen de cilinder is nog van het oudere gekamde type (maar p&p te wisselen met een vlakke 150cc VBB cilinder; meteen een 20-20 carbu erop en de scooter rijdt meteen stukken beter.). 

Heb je fotootjes?

 

Link naar reactie

Moh! Da's een VGLB in originele Misa "Champagne" kleur. En dan nog achter mijnen hoek... 

Hier schuilt een leuk o-lackblootlegprojectje onder dat zwart/blauw en rood. :)

 

Link naar reactie

Ik denk ook dat hieronder een mooi O’lak project schuilt. Laat ons de Miisa’s bewaren of het verhaal is binnen 1 generatie ten einde.

Misschien aan Dave vragen of hij dit topic onder OLDIES kan verplaatsen.

Link naar reactie
Op 6-12-2019 om 07:59, Frederik9111 zei:

Ik heb nog een paar kletskes paintstripper op overschot, Innocenti. 

Die wil ik wel eens testen. Hetgeen ik nu heb gaat niet erg vlot.

Link naar reactie
Op 5-12-2019 om 15:53, Innocenti zei:

Bedankt voor de info.

En zeker over de carbu. Dat hou ik in mijn achterhoofd.

 

IMG_1870.jpg

Er zijn ook nog een paar reserve stukken bij.

$_85 (1).jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...