Ga naar inhoud
Vespaforum.be

jeroen88

Aanbevolen berichten

Op 27/11/2019 om 08:11, jeroen88 zei:

Heren,

 

ik ben bezig met opbouw motor Vespa Vgl1t met Pinasco 160cc reed valve, bollag expansie uitlaat, carbu cp23.

kan iemand mij helpen met te zeggen welke hoofsproeier er best gestart word?

gr

jeroen

Beginnen met hetgeen waar je zeker van bent dat te groot is. 

Kijken hoe die reageert en hoe de bougie kleurt.

Verkleinen met grote stappen tot de bougie bruin is. 

Daarna testrijden, verklein in kleine stappen tot koffie met melk kleur.

Maak uw testritten lang genoeg, geef de motor de tijd om rustig op te warmen en de bougie te kleuren. 

Het finetunen kan met de luchtregelschroef, maar dan moet je al erg in de buurt zitten.

Laat hem niet te arm draaien, zeker niet tijdens rodage. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heeeeeel veel leeswerk, maar hier vind je wel wat: https://www.germanscooterforum.de/topic/286602-vb1-vm-vl-mv-sicke-acma-jetzt-wird-getunt/

Ik zal ter vergelijking dit weekend eens kijken wat er in m'n acma steekt.  Dat is wel zonder reedvalve, ik weet niet of dat nog veel uitmaakt.

Groeten,

Erik

Link naar reactie
Op 10/12/2019 om 21:15, Fireball zei:

Heeeeeel veel leeswerk, maar hier vind je wel wat: https://www.germanscooterforum.de/topic/286602-vb1-vm-vl-mv-sicke-acma-jetzt-wird-getunt/

Ik zal ter vergelijking dit weekend eens kijken wat er in m'n acma steekt.  Dat is wel zonder reedvalve, ik weet niet of dat nog veel uitmaakt.

Groeten,

Erik

 

Bedankt Erik,

dat zou leuk zijn dan heb ik een idee waar te beginnen.

gr

jeroen

Link naar reactie

Hey Jeroen,

in mijn cp23 zit:

main 106

atomizer 35-12

slow 38

Ik meen me te herinneren dat ik ook de lucht corrector had veranderd van 0 (gesloten) naar een? weetet niet meer en of de bestelling staat de maat niet bij Bollag, dju

Hoop dat dit van pas komt

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...