Jump to content
Vespaforum.be

jeroen88

Recommended Posts

Op 27/11/2019 om 08:11, jeroen88 zei:

Heren,

ik ben bezig met opbouw motor Vespa Vgl1t met Pinasco 160cc reed valve, bollag expansie uitlaat, carbu cp23.

kan iemand mij helpen met te zeggen welke hoofsproeier er best gestart word?

gr

jeroen

Beginnen met hetgeen waar je zeker van bent dat te groot is. 

Kijken hoe die reageert en hoe de bougie kleurt.

Verkleinen met grote stappen tot de bougie bruin is. 

Daarna testrijden, verklein in kleine stappen tot koffie met melk kleur.

Maak uw testritten lang genoeg, geef de motor de tijd om rustig op te warmen en de bougie te kleuren. 

Het finetunen kan met de luchtregelschroef, maar dan moet je al erg in de buurt zitten.

Laat hem niet te arm draaien, zeker niet tijdens rodage. 

• Like 1
  • 2 weeks later...

Heeeeeel veel leeswerk, maar hier vind je wel wat: https://www.germanscooterforum.de/topic/286602-vb1-vm-vl-mv-sicke-acma-jetzt-wird-getunt/

Ik zal ter vergelijking dit weekend eens kijken wat er in m'n acma steekt.  Dat is wel zonder reedvalve, ik weet niet of dat nog veel uitmaakt.

Groeten,

Erik

• Like 1
Op 10/12/2019 om 21:15, Fireball zei:

Heeeeeel veel leeswerk, maar hier vind je wel wat: https://www.germanscooterforum.de/topic/286602-vb1-vm-vl-mv-sicke-acma-jetzt-wird-getunt/

Ik zal ter vergelijking dit weekend eens kijken wat er in m'n acma steekt.  Dat is wel zonder reedvalve, ik weet niet of dat nog veel uitmaakt.

Groeten,

Erik

Bedankt Erik,

dat zou leuk zijn dan heb ik een idee waar te beginnen.

gr

jeroen

Hey Jeroen,

in mijn cp23 zit:

main 106

atomizer 35-12

slow 38

Ik meen me te herinneren dat ik ook de lucht corrector had veranderd van 0 (gesloten) naar een? weetet niet meer en of de bestelling staat de maat niet bij Bollag, dju

Hoop dat dit van pas komt

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By mr160
      Scan Advertentie 1965 met Prijslijstje 

• By jeansprint
      Lederen map met het logo van Piaggio/Vespa en de MISA initialen, verpakt in een doorzichtige hoes met het logo van Delvaux-Createurs.
      Map gemaakt door de alom gekende Delvaux, maak nog steeds prijzige handtassen trouwens.
      In de map een kaart van Europa, een uitnodiging voor een bezoek aan de gloednieuwe fabriek ( opgestart 1 januari 1955 ) te Jette en een diner op de Grote Markt van Brussel.
      Dit alles was ter gelegenheid van Sint-Elooi, dag van de festiviteiten 1 december 1955.
      Weet iemand meer over deze dag? Groeten, Jan.

• By Ruff
      Hier liggen 2 projecten maar ik kan de tijd niet vinden. Ik zoek dus iemand die tijd en zin heeft om ze te monteren.
      Struzzo '56, Motor revisie = ok, frame gespoten, alle onderdelen aanwezig, bouten, moeren en kleine montage onderdelen aanwezig. 
      Acma '53, Motor revisie (met Vespatronic) = ok, frame gespoten, 98% onderdelen aanwezig, geen bouten,  moeten of kleine montage onderdelen aanwezig.
      Foto's en dergelijk zijn mogelijk, ook vooraf even langskomen met alle onderdelen enz is mogelijk. 
    • By josse
      Eerste Wideframe-blokje, dus kan wat hulp gebruiken.
      1 - de originele koppeling, hoeveel naaldlagers zitten er in ? Ik heb er 28, maar lijkt alsof er nog veel speling is. 

2 - Het leek alsof ik die rondel/schijf tussen keerring en koppeling niet meer had (of die er niet onder gezeten heeft?). Dus nieuwe besteld bij SIP. Maar met die ring krijg ik het spietje er net niet diep genoeg in. Is dat zo een klotesysteem of zie ik iets over het hoofd. Net alsof dat zwart ringetje rubber van de keerring er teveel aan is. (schijf heeft geen uitsparing, zoals bij de PX.)

• By FilipeWR
      Dear all,
      first of all sorry for writing in english.
      I am looking for data concerning a GL model built at MISA.
      Where can I provide information related to the model build there especially number produced and also a suitable maintenance handbook.

all the best an regards Filipe
  • Create New...