Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa prmavera 50cc startproblemen


bluefreak

Aanbevolen berichten

Goed 2 jaar geleden kocht ik een vespa primavera 50cc , een speciale reeks voor 70 jaar vespa primavera , met zowel een chromé 70 op het hans hoe,kastje als een speciaal kleur zadel waar ook 70 is geborduurd. Allemaal heel leuk maar... bij aankoopwerdik gezegd datik hem nooit lang(meer dan 4 weken ) mocht laten stilstaan, dit omdat de sproeiers zouden kunnen verstoppen ofzo. Ik tank altijd 98, na de eerste winter had ik de eerste keer problemen ( al zet ik het op mijn kalender om zeker 1 kee per maand de vespa te gebruiken) , ik kocht de vespa niet om iedere dag of week mee te rijden , enkel als ik er zin in heb , moet kunnen toch? Ik werd geholpen na mijn eerste problemen met de sproeiers uit te kuisen, het ging een jaar en een half goed en nu heb ik het sedert enkele weken terug voor. Terug binnen in de vespa garage, er werd me gezegd dat het buisje niet toe zat , dus het zou wel wee gaan na reiniging. Thuisgekomen en na enkele dagen de vespa gestart, het lukte weer niet , ik ken er zo goed als niks van maar voel wel dat hij zn benzine gewoon niet krijgt. Van de vespa dealer moet ik bij starten contact laten afliggen , een 4a5 tal keer het gas snel kort overdraaien , conatct aanleggen en bijna zonder gas geven starten ... als het niet lukt ( wat bij mij zo is...) moet ik dit herhalen...ps na een tiental eer of meer neemt ie wat benzine mee en lukt het tdan toch. Als ik niet direct ga rijden valt ie gewoon weer stil. Dat zou toch niet mogen? Ik ben radeloos en overweeg mn vespaatje die ik zo graag heb terug over te laten of van de gand te doen omdat ie gewoon te moeilijk start, ik ben van west vlaanderen , bij tielt-aalter. Kan iemand me aub helpen dat ik niet zo.n dure facturen moet betalen en toch geholpen kan worden?

alvast bedankt!

Link naar reactie

Welk type is het juist. 

Je hebt de sprint en primavera in verschillende motorversis 

Nl de primavera 2T

          primavera 4T 2V

          primavera 4T 4V euro 4

          Primavera 4T 3V IGET euro 4

Normaal zij de 2 laatste injectie dus verstopte sproeiers? 

Grtn tanguy 

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 23/11/2019 om 13:14, Tanguyonderwater zei:

Welk type is het juist. 

Je hebt de sprint en primavera in verschillende motorversis 

Nl de primavera 2T

          primavera 4T 2V

          primavera 4T 4V euro 4

          Primavera 4T 3V IGET euro 4

Normaal zij de 2 laatste injectie dus verstopte sproeiers? 

Grtn tanguy 

Weet ik niet juist , hij moet nog 3 jaar worden in februari , het is die “70” anniversery versie...

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Dit ziet er inderdaad een motor met carburator uit dus zitten er sproeiers in. 

Zou ook eens naar dealer zoeken die er iets van weet. Als het zo is dat sproeiers verstoppen moet er ook een reden zijn. Je tankt toch niet met jerrycan hé want daar kan vuil inzitten 

Grtn tanguy 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...