Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project 50n giallo positano (1967)


Veloce.

Aanbevolen berichten

Trek een aarde, van de koplamp naar 1 van de 2 schroeven/boutjes op de kabelbevestiging in je stuur. Grote kans dat je wat ziet. Je massa moet ergens naartoe. Vaak is dat daar naartoe. Succes!

Link naar reactie
Op 9/8/2020 om 19:42, Daan zei:

Trek een aarde, van de koplamp naar 1 van de 2 schroeven/boutjes op de kabelbevestiging in je stuur. Grote kans dat je wat ziet. Je massa moet ergens naartoe. Vaak is dat daar naartoe. Succes!

Thanks, je bedoelt gewoon de boutjes van de handgreep voor koppeling/rem dus?

 

Ikkad evt ook het idee om mijn lichtspoel te testen door de accu uit één van mijn oldtimers te nemen (12v), en dan met een spanneingsregelaar er tussen even 6v op de bedrading te zetten. Kan dat zomaar? (ik had bij mijn bulk onderdelen een spanningsregelaar zitten van een PK50)
En zo ja, welke draden moet ik dan nemen?

aangepast door Veloce.
Link naar reactie
10 uur geleden, Veloce. zei:

Thanks, je bedoelt gewoon de boutjes van de handgreep voor koppeling/rem dus?

 

Ikkad evt ook het idee om mijn lichtspoel te testen door de accu uit één van mijn oldtimers te nemen (12v), en dan met een spanneingsregelaar er tussen even 6v op de bedrading te zetten. Kan dat zomaar? (ik had bij mijn bulk onderdelen een spanningsregelaar zitten van een PK50)
En zo ja, welke draden moet ik dan nemen?

2 problemen; Pk50 is doorgaans 12v en bij een 50n wordt alles door wisselspanning gevoed.

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Beetje een oud topic afstoffen. Door drukte heeft het project even stil gelegen richting winter. Ik kwam er niet uit met de verlichting, al had ik een vermoeden van de ontsteking. Dus het even laten rusten en begin dit jaar weer opgepakt. Uiteindelijk bleek het een slecht (soldeer)contact in de ontsteking te zijn, dus vervangen voor een geheel nieuwe incl modernere externe bobine. Nu loopt hij als een zonnetje!
Omdat de scooter uit Italië en via België in mijn handen is gekomen, moest hij nog gekeurd worden door de (Nederlandse) RDW. Door alle Corona-regels zijn de wachttijden helaas erg lang. In totaal 2.5 maand moeten wachten! 
Vandaag was de D-day en ben ik met vlag en wimpel door de keuring gekomen. Nu nog een paar dagen wachten tot ik per post het kentekenbewijs opgestuurd krijg. Heb er zin in!

 

Kan een afbeelding zijn van scooter en binnen

 

Kan een afbeelding zijn van scooter en buitenshuis

Kan een afbeelding zijn van scooter en buitenshuis

 

Kan een afbeelding zijn van scooter en buitenshuis

Kan een afbeelding zijn van scooter en buitenshuis

  • Like 6
Link naar reactie

Mooie Vespa...en de prachtige kleur "giallo positano" is echt een blikvanger ( zelfs bij donkere dagen geeft het een "zonnige uitstraling :) ).

Dit is echt een Vespa die je doet wegdromen naar de sfeer van het "zuiden van Italië...hier kan je alleen maar blij van worden...Top !! 🌞👍

  • Like 1
Link naar reactie

Ik ben echt ontzettend blij met mijn kleurkeuze. Oorspronkelijk was hij overigens wit, maar ik heb altijd gezegd dat dit voor mij dé kleur is.

Vandaag viel het kentekenbewijs al in de bus, ben meteen een kentekenplaat gaan aanvragen. Helaas op bestelling, dus kan hem maandag pas halen.
Ben wel vanavond nog even stiekem rondje door het dorp gaan rijden. Onder andere langs een maat van me, die heeft een oranje 50L en eveneens recent gerestaureerd.

Bij licht remmen begint het voorwiel te kloppen merkte ik vandaag. Denk dat dit komt door speling van het balhoofdlager. Raar, want eerdere testritjes niet gehad. Is er een manier (en geschikte sleutel) waarmee ik hem iets kan aandraaien zonder dat ik het stuur met kabels er volledig af moet trekken? Lukt het ook door het  stuur alleen beetje te liften?

 

Kan een afbeelding zijn van scooter en buitenshuis 

aangepast door Veloce.
  • Like 1
Link naar reactie

zeer mooie vespa, mijn volgende wordt ook deze kleur!

 

Voor je lager dat komt vaker na een resauratie, alles gaat een beetje zetten. Beetje liften en dan met een hamer en schroevendraaien tikken werkt prima

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Op 31/5/2021 om 14:27, koeno83 zei:

zeer mooie vespa, mijn volgende wordt ook deze kleur!

 

Voor je lager dat komt vaker na een resauratie, alles gaat een beetje zetten. Beetje liften en dan met een hamer en schroevendraaien tikken werkt prima

Heb 't stuur even gelift, alleen 1 schakelkabel los moeten halen. Had ik NET genoeg ruimte om de moer vrij te leggen en met een drevel + hamer het vast te tikken. Geklappen is weg, dus het is succesvol!

 

Verder ben ik echt super, super tevreden met het motorblok. Loopt echt ontzettend mooi, rustig stationair en pick-up van onderop is super vloeiend. De conversie van 3- naar 4-bak is ook zeer fijn i.c.m. de DR85-kit. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...