Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn eerste brommer!


Veloce.

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ben Rik (35), woonachtig ergens tussen Visé en Maastricht en heb afgelopen week mijn allereerste brommer gekocht.
Oorsponkelijk een groot liefhebber van Alfa Romeo's en andere Italiaanse auto's, maar een oude Vespa was ik al jaren naar aan het kijken. Ik wilde namelijk heel specifiek een 50N die ik dan ik blauw of (oker)geel wilde spuiten. Maar het was een beetje een sluimerende zoektocht die ook soms maanden weer stil lag.
Totdat ik afgelopen week een leuk 50N-project voorbij zag komen dat in de buurt stond, waarbij de body al volledig was gerestaureerd en gespoten in okergeel. Het was één van de allereerste 50N's uit de 2e serie (#702, BJ1967) en gespoten in origineel Giallo Positano.
Er zit een hele bulk onderdelen bij, maar heb ook al gezien dat niet alles compleet is of er wat spulletje goed schoongemaakt/gereviseerd moeten worden.
Ik ben van plan hem qua looks zo origineel mogelijk te houden, technisch  weet ik het nog niet zo. Ik zit te denken over een upgrade naar 70 of 80cc en/of naar 10" wielen met grotere remmen. Maar dat laat ik even afhangen van wat ik nog allemaal aan onkosten tegen kom.  Er zit een motor bij, maar ik moet nog even kijken in welke staat hij is. Hij schijnt een aantal jaren geleden gereviseerd te zijn, maar daar is geen bewijs van. Daarom neig ik ook een beetje naar even schoonmaken en eerst een gaan rijden. Maargoed, dat is een zorg en beslissing voor later.

Zoals gezegd wordt dit dus mijn allereerste brommer, daar ik als 16-jarig er geen heb gehad. Ik ben echter wel aardig handig, want bezit wel 2 klassieke Alfa Romeo's ('65 Giulia Super en '85 Spider Veloce) en een Abarth 595 waar ik zelf aan sleutel.

Ik hoop op dit forum dan ook veel info (en hulp) te vinden, daar brommer- en 2-takt techniek voor mij echt iets nieuws is.

Hieronder nog enkele foto's van de Vespa:

 

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

 

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

 

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

 

 

aangepast door Veloce.
  • Like 4
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Leuk zeg, een Nuova was mijn eerste auto! Welke kleur en motor heb je?
Gelukkig zijn voor een Nuova de onderdelen nog redelijk goed voorradig en betaalbaar, de oudere versies beginnen juist erg prijzig te worden.
Ik bestel veel bij mijn kameraad Wilbert van ARparts.nl. Hij heeft geen echte webshop, je moet heb gewoon mailen. Het voordeel is dat hij met je meedenkt in wat de beste aanschaf is, zeker als je net komt kijken bij dit soort auto's handig dat je niet het verkeerde ding bestelt.

Normaal shopte ik ook veel in de UK bij classicalfa.co.uk, maar de vraag is nu natuurlijk wat die Brexit gaat doen met de prijzen.

Je hebt ook ClassicAlfaParts.nl, maar die is vaak duur. 

In Aken zit HeinBrand.de en ook OKP.de heeft een goede webshop. Alfaholics is zeer verleidelijk, maar daar moet je alleen iets kopen als je ook echt iets specifieks van hun wilt hebben. Alle reguliere onderdelen zijn bij hun duurder als ergens anders.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...