Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa world days 2020


TAPOIT

Aanbevolen berichten

Hoe ik het begrepen heb is het niet de bedoeling om Vespa's te transporteren , maar is het de bedoeling dat de mensen naar daar gaan en er daar eentje huren , hierbij zou de keuze voor zowel nieuwe als oude modellen worden aangeboden door de plaatselijke clubs 

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Via deze post wil ik toch eens iets vragen. 
Kunnen de mensen die hier bij ons GEEN motorrijbewijs (enkel auto type B ) hebben in Oostenrijk rijden met een 125cc?? Er wordt gesproken dat je een A1 rijbewijs zou nodig hebben?

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

ciao 
B

Link naar reactie
1 uur geleden, BjornDJ zei:

Via deze post wil ik toch eens iets vragen. 
Kunnen de mensen die hier bij ons GEEN motorrijbewijs (enkel auto type B ) hebben in Oostenrijk rijden met een 125cc?? Er wordt gesproken dat je een A1 rijbewijs zou nodig hebben?

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

ciao 
B

Kunnen wel, mogen niet. Telt enkel binnen de landsgrenzen.

https://www.vlaanderen.be/rijbewijs-b-voor-auto/welke-voertuigen-mag-ik-besturen-met-rijbewijs-b-code-96-en-be

https://www.vlaanderen.be/rijbewijs-a1-a2-of-a-voor-motoren-vanaf-50-cc/welke-motoren-mag-ik-besturen-met-een-rijbewijs-a-a1-of-a2

aangepast door janvda
Link naar reactie
11 hours ago, BjornDJ said:

Via deze post wil ik toch eens iets vragen. 
Kunnen de mensen die hier bij ons GEEN motorrijbewijs (enkel auto type B ) hebben in Oostenrijk rijden met een 125cc?? Er wordt gesproken dat je een A1 rijbewijs zou nodig hebben?

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

ciao 
B

Die vraag is volgens mij al 100-en keren beantwoord hier en op de vele FB-groepen. 
 

samengevat :

- met je rijbewijs B mag je enkel in België met een 125cc rijden. 

- je mag er niet de grens mee over, dan ben je eigenlijk aan het rijden zonder geldig rijbewijs. 


- je voertuig is wel verzekerd maar als je iets tegen komt, kan de verzekering dat weer terug claimen op u gezien je zonder rijbewijs rijdt. 


- in Italië mag je wel met je rijbewijs B een 125cc huren en dan ben je in orde. Maar je eigen 125cc mag je daar niet besturen met je rijbewijs. Is krom, inderdaad. Of iemand dat ooit gaat controleren is ander paar mouwen. Maar ik denk altijd dat als je daar een kind omver zou rijden en de verzekering trekt zijn handen ervan af, dan ben je voor de rest van je leven gezien. 

De ouderen onder ons die voor bepaalde datum hun rijbewijs B haalden kregen automatisch ook A1. Maar staat niet altijd op het oude papieren rijbewijs. Tip : haal een EU-rijbewijs, daar staat dat dan wel op. Kan je een hoop discussies uitsparen in buitenland bij een controle. 
 

en nu gaat er iemand antwoorden dat hij bij zijn plaatselijke politiekantoor een ander antwoord gekregen heeft 😂

🍿

 

Link naar reactie
35 minuten geleden, josse zei:

De ouderen onder ons die voor bepaalde datum hun rijbewijs B haalden kregen automatisch ook A1. Maar staat niet altijd op het oude papieren rijbewijs. Tip : haal een EU-rijbewijs, daar staat dat dan wel op. Kan je een hoop discussies uitsparen in buitenland bij een controle.

En weet je ook die bepaalde datum? Is dat dan voor al degene die nu met 125cc rijden en hun rijbewijs van voor mei 2011 hebben of nog vroeger? Anders vraag ik me direct een Europees rijbewijs aan. Ik heb het mijne van 1998.

Link naar reactie

Vervolg van mijn vorige reactie… Ik weet dat je dan in België mag rijden met mijn rijbewijs. Denk er wel over na om mijn motorrijbewijs te behalen maar ik vind het wat zot om dat te doen met van die zwaardere motoren als je al op voorhand weet dat je daar niet mee gaat rijden en ook niet in je bezit hebt om ermee te leren rijden. Misschien is het wel eens hoog tijd om die categorieën te herbekijken… zeker met al die veranderende motoren en hun aandrijving…

Link naar reactie
10 hours ago, JoinkeGTS said:

En weet je ook die bepaalde datum? Is dat dan voor al degene die nu met 125cc rijden en hun rijbewijs van voor mei 2011 hebben of nog vroeger? Anders vraag ik me direct een Europees rijbewijs aan. Ik heb het mijne van 1998.

wie een rijbewijs B heeft van voor 1989 heeft ook automatisch het motorrijbewijs A.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...