Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa . Blijft me in mijn been bijten. :-)


Aanbevolen berichten

hallo

Ik lees graag even mee, ben eigenlijk gans mijn leven al auto- en motorgek, voornamelijk Mazda mx-5 (4 stuks gehad,) én BMW gs Adventures (3 stuks gehad),  maar de laatste tijd is Vespa me wat aan 't bijten... één keer met zo'n 50 cc ding gereden met de kinderen, was eigenlijk wel leuk, maar ben meer in de mood voor een GTS 300 ... maar ben me nog aan 't orienteren, géén idee of ik er werkelijk één ga kopen de komende maanden, we zien wel ....ga direct al wat informatie proberen te vergaren in het technisch topic, want met al die versies en bouwjaren pfieeeuww :-)

Link naar reactie

voila hierbij dus mijn eerste vespa gekocht vandaag, een matgrijze 300 GTS Super Sport... Valt me op dat het ding écht traag is vergelijken met mijn motor dus da wordt aanpassen, maar door de lage snelheid zie je wel méér van de omgeving... Vandaag binnengebracht bij de dealer in Hasselt voor z'n eerste onderhoud, 't smaakt in elk geval naar meer, dus wordt vervolgd :-

 

Link naar reactie

t voila, deze is de mijne, GTS 300 HPE Super Sport, zo snel mogelijk die lelijke topkoffer er af halen en hem inschrijven. Hij is nog binnen garantie, had een beetje trillingen op het stuur, mogelijks misschien de bandendruk te laag, was niet meer gecontroleerd sedert april dit jaar, of misschien omdat die bak er op stond... Nu binnen bij de dealer voor het 1000 km onderhoud en dan gassen hé :-) 

Beetje aanpassen omdat ik nu OP iets zit (bij mijn GSA BMW heb ik een veiliger gevoel als ik daarmee onderweg ben) maar hopelijk kan ik dat gewoon worden...

$_86.JPG

  • Like 5
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Tof! En inderdaad, vergeleken met een motor is elke vespa traag, bij mij was dat een 125cc, daar voelde ik me totaal niet meer veilig op. Op de gts heb je nog goeie remmen en een pittige motor. Mooie gts trouwens (behalve die bak)! Proficiat en veel plezier! 

  • Like 1
Link naar reactie

Als je een topkoffer monteert moeten er ook zwaardere stuurgewichten geplaatst worden om de trillingen in het stuur op te vangen. Ik kan op de foto niet zien of dat bij deze gebeurd is, indien niet is dat waarschijnlijk de verklaring voor de trillingen.

  • Like 1
Link naar reactie

topkoffer is misschien niet mooi maar wel handig om je helm in op te bergen als die niet past onder het zadel. ondanks dat de bak onder het zadel iets groter zou zijn past mijn schubert helm er nog steeds niet in. Ik heb nu ook een scorpio Jethelm gekocht met communicatie moduul maar die past er ook niet in en als je dan niet de hele tijd met je helm in de hand wil lopen is een topkoffer een oplossing.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...