Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa cosa schakelmechanisme


Carlvb18

Aanbevolen berichten

Beste leden, 

Ik heb een vraagje i.v.m. Het schakelmechanisme van een Cosa 200 met 1 kabel. Mijn oude motor was helemaal op, waardoor ik een donor motor heb gekocht en deze nu onder mijn cosa heb gestoken. De motor schakelde en draaide perfect. Nu heb ik de kabel aangesloten (2 zwarte blokjes en een borgplaatje) maar nu kan ik niet meer heel de aanslag van mijn handvat doorlopen, wat wilt wilt zeggen dat hij maar enkele vitessen schakelt.. 

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Met koppeling ingedrukt natuurlijk. 

Alvast hartelijk bedankt! 

Met vriendelijke groet, Carl

0AFCF8AB-FF76-43EA-B8D0-828EAC1F02DE.jpeg

Link naar reactie

Is normaal , als het wiel niet rond draaid mag je eigenlijk nooit schakelen of kunnen schakelen , je moet eens een explosie tekening van een versnellingsbak van een Vespa bekijken , dit zijn tandwielen waar een opening van een kruis in zit waar dan het schakelkruis in pakt ,deze versnellingen tandwielen zitten bij een niet draaiend wiel nooit mooi recht over elkaar waardoor het schakelkruis geen vrijedoorgang heeft over de 4 tandwielen 

 

als je nu uw Vespa omhoogplaatst en zorgt dat uw achterwiel los van de grond is en je gaat met de hand uw wiel draaien , ( wel inderdaad ook koppeling in houden ) ga je zien dat je er wel doorheen kan schakelen 

grtz sidvespa 

Link naar reactie
2 uur geleden, sidvespa zei:

Is normaal , als het wiel niet rond draaid mag je eigenlijk nooit schakelen of kunnen schakelen , je moet eens een explosie tekening van een versnellingsbak van een Vespa bekijken , dit zijn tandwielen waar een opening van een kruis in zit waar dan het schakelkruis in pakt ,deze versnellingen tandwielen zitten bij een niet draaiend wiel nooit mooi recht over elkaar waardoor het schakelkruis geen vrijedoorgang heeft over de 4 tandwielen 

 

als je nu uw Vespa omhoogplaatst en zorgt dat uw achterwiel los van de grond is en je gaat met de hand uw wiel draaien , ( wel inderdaad ook koppeling in houden ) ga je zien dat je er wel doorheen kan schakelen 

grtz sidvespa 

Dag Sidvespa,

bedankt voor de reactie! Dit ga ik ook zo snel mogelijk proberen! Was al aan het zweten voor niets dan... 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...