Ga naar inhoud
Vespaforum.be

125 gts valt uit aan rood licht


Gio

Aanbevolen berichten

Hallo , heb een vraag voor een vriend zijn gts .

Wanneer hij ergens moet stoppen,  valt zijn vespa uit . 

Het is een van 2014 model gts .

Normaal draai je de rolanti iets hoger , maar naar het schijnt bij een injectie moet je er vanaf blijven.  Moet door het computer geregeld worden bij een scooterzaak ? Klopt dit ? 

Heeft iemand dit ook al voor gehad? 

Mvg Gio

 

Link naar reactie

Dat klopt, in die periode (pre ABS) waren er een aantal GTSen waaronder die van mij (4000km op teller) die soms uitvielen bij het stoplicht.

Ik heb destijds contact gehad met Vespa Nederland en dat probleem was bekend.

Er is pas in 2017 nieuwe firmware gemaakt die dit probleem bij mij heeft opgelost. Heb de oude en nieuwe firmware met elkaar vergeleken en onderin hebben ze het mengsel wat rijker gezet, de timing 2 graden vervroegd en het stationair toerental met 200 rpm verhoogd.

De GTS moet dus aan de diagnose voor de update (als die nog niet gedaan is) en daar kunnen ze verdere fouten ook uitlezen...welkom in de wondere wereld van de ECU.

Link naar reactie

Eind 2013 zijn er wel andere ECU’s gekomen op de 125ie dus misschien zit er wel verschil in modelnummer maar dat maakt voor jullie niet uit.

In beide gevallen even aan de de diagnose en hopelijk komt er wat informatie of een foutcode uit zodat het probleem snel kan worden opgelost.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...