foerske Geplaatst: 27 oktober 2019 Delen Geplaatst: 27 oktober 2019 Hallo , ik ben nieuw op deze forum en heb onlangs een vespa 50 N gekocht dat 30 jaar heeft stil gestaan. Het is mijn eerste project en heb nu de motor uit elkaar gekregen en zo goed als alles gedemonteerd en al enkele nieuwe lagers vervangen. Ik weet alleen niet goed hoe ik deze lager er kan uit krijgen zonder prof. Gereedschap te moeten kopen. Iemand een tip graag ? Link naar reactie
foerske Geplaatst: 27 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2019 Hoi, die grote heb ik inderdaad met brood gedaan maar die kleine lukt me niet. Of ik doe iets fout he'. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 27 oktober 2019 Delen Geplaatst: 27 oktober 2019 Nee heb het onlangs zelf ook gedaan, de grote gaat prima met brood de kleine lukte bij mij ook niet. Uiteindelijk met een drempel deels door geslepen en hem er toen uitgehaald. Maar denk dat er wel een mooiere manier is om deze eruit te krijgen, mocht iemand het weten dan graag. Heb ook nog een projectje staan voor de winter. Link naar reactie
foerske Geplaatst: 27 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2019 Ik vraag me ook af of de pinkers achteraan origineel zijn voor een 50 N Link naar reactie
foerske Geplaatst: 27 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2019 Bij sip heb ik een links handvat gekocht maar nu blijkt die korter te zijn dan de originele. Waar kan ik deze nog ergens kopen ? Link naar reactie
foerske Geplaatst: 27 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2019 Kan men ergens te weten komen van welk jaar hij juist is want ik heb hier geen papieren van ? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 27 oktober 2019 Delen Geplaatst: 27 oktober 2019 Dit nummer is van 1978, 50r Staat er geen op frame ? Heb je motornummer? Is het met 3 versnellingen ? Link naar reactie
foerske Geplaatst: 27 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2019 Is inderdaad met 3 versnellingen maar ik dacht dat het een 50 N is omdat het er op staat. Morgen kijk ik wel eens naar de nr op de motor. Link naar reactie
foerske Geplaatst: 28 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2019 Hier de motor nr. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 28 oktober 2019 Delen Geplaatst: 28 oktober 2019 Dus een 1978 50 r , met juiste latere motor van de eerste serie 50 special Ik neem aan 10" wielen . Vraag me wel af hoe de pinkers werken . Veel stroom komt daar niet . Heb Mischien nog schakelhendel , meet de buis eens Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 28 oktober 2019 Delen Geplaatst: 28 oktober 2019 14 uur geleden, foerske zei: Hallo , ik ben nieuw op deze forum en heb onlangs een vespa 50 N gekocht dat 30 jaar heeft stil gestaan. Het is mijn eerste project en heb nu de motor uit elkaar gekregen en zo goed als alles gedemonteerd en al enkele nieuwe lagers vervangen. Ik weet alleen niet goed hoe ik deze lager er kan uit krijgen zonder prof. Gereedschap te moeten kopen. Iemand een tip graag ? Je kan er een moertje op lassen en bout indraaien. Door de warmte van het lassen komt het lager ook wat losser in de passing. Link naar reactie
foerske Geplaatst: 28 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2019 Dat lassen kan ik wel eens proberen. Voor de pinkers hadden ze een kasje vanvoor gemonteed,maar ga da wel wegdoen . Link naar reactie
foerske Geplaatst: 28 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2019 Maar er staan wel 9 inch wielen onder Link naar reactie
foerske Geplaatst: 29 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2019 Op 28/10/2019 om 08:41, Adrian zei: Dus een 1978 50 r , met juiste latere motor van de eerste serie 50 special Ik neem aan 10" wielen . Vraag me wel af hoe de pinkers werken . Veel stroom komt daar niet . Heb Mischien nog schakelhendel , meet de buis eens Hoi adrian, de buis is diameter 23,6 en totaal +- 284 lang Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.