Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie vespa 50 n


foerske

Aanbevolen berichten

Hallo , ik ben nieuw op deze forum en heb onlangs een vespa 50 N gekocht dat 30 jaar heeft stil gestaan. Het is mijn eerste project en heb nu de motor uit elkaar gekregen en zo goed als alles gedemonteerd en al enkele nieuwe lagers vervangen. Ik weet alleen niet goed hoe ik deze lager er kan uit krijgen zonder prof. Gereedschap te moeten kopen. Iemand een tip graag ?

IMG_20191027_175938.jpg

IMG_20191027_175933.jpg

Link naar reactie

Nee heb het onlangs zelf ook gedaan, de grote gaat prima met brood de kleine lukte bij mij ook niet. Uiteindelijk met een drempel deels door geslepen en hem er toen uitgehaald.
 

Maar denk dat er wel een mooiere manier is om deze eruit te krijgen, mocht iemand het weten dan graag. Heb ook nog een projectje staan voor de winter. 

Link naar reactie

Dus een 1978 50 r , met juiste latere motor van de eerste serie 50 special

Ik neem aan 10" wielen .

Vraag me wel af hoe de pinkers werken . Veel stroom komt daar niet .

Heb Mischien nog schakelhendel , meet de buis eens 

Link naar reactie
14 uur geleden, foerske zei:

Hallo , ik ben nieuw op deze forum en heb onlangs een vespa 50 N gekocht dat 30 jaar heeft stil gestaan. Het is mijn eerste project en heb nu de motor uit elkaar gekregen en zo goed als alles gedemonteerd en al enkele nieuwe lagers vervangen. Ik weet alleen niet goed hoe ik deze lager er kan uit krijgen zonder prof. Gereedschap te moeten kopen. Iemand een tip graag ?

IMG_20191027_175938.jpg

IMG_20191027_175933.jpg

Je kan er een moertje op lassen en bout indraaien. Door de warmte van het lassen komt het lager ook wat losser in de passing.

Link naar reactie
Op 28/10/2019 om 08:41, Adrian zei:

Dus een 1978 50 r , met juiste latere motor van de eerste serie 50 special

Ik neem aan 10" wielen .

Vraag me wel af hoe de pinkers werken . Veel stroom komt daar niet .

Heb Mischien nog schakelhendel , meet de buis eens 

Hoi adrian, de buis is diameter 23,6 en totaal +- 284 lang

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...