Frederik9111 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 Dit ruikt meer en meer naar een vastgeoxideerde motorbout, jongeuh. Opwarmen, doen schrikken, meppen,(when everything else fails:) slijftol tussen carter en frame... 1 Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 12 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2019 (aangepast) Amaai, nen hoop reacties hier Zal hier even duidelijkheid scheppen. De moer ging vlot los, daarnaa aan de kop van de lange bout proberen draaien maar deze geeft gewoon wat mee naar links en rechts door de rubber bussen. Daarna flink meppen op de bout, ja die draad is er zowiso aan maar nieuwe bout is al besteld. Geen resultaat. Daarna flink rammelen aan die kop van de bout met de slagmoersleutel. Geen resultaat. De bout zit dus ferm vastgeroest aan de bus. Ik heb hem nu op zijn kant liggen (omdat vloeistof nogaltijd van boven naar beneden loopt ) en spray om de zoveel uur wat WD40. Als ik er morgen geen beweging in krijg gaat de slijpschijf er in. Wat ik eigenlijk verwacht. Dus ik dacht om eerst de kop van de bout voorzichtig weg te slijpen (schuurschijfje ofzo, zodat ik frame niet beschadig) en dan langs de andere kant tussen frame en carter de bout haaks door te slijpen (langs deze kant heb ik wat speling en kan ik direct op de bout slijpen) 12 december 2019 aangepast door Dries adams Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 13 december 2019 Delen Geplaatst: 13 december 2019 Al geprobeerd met zep45 ? Veel beter dan wd-40 om vastgeroeste stukken los te krijgen . Succes Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 13 december 2019 Delen Geplaatst: 13 december 2019 Misschien dat je hier wat aan hebt? Een oud collega van me is bezig met het opknappen van een tank en die kreeg de pinnen van de rupsschakels ook niet los (verdient nu de kost met het maken van filmpjes hierover) 2 Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 13 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2019 5 uur geleden, pdvd zei: Misschien dat je hier wat aan hebt? Een oud collega van me is bezig met het opknappen van een tank en die kreeg de pinnen van de rupsschakels ook niet los (verdient nu de kost met het maken van filmpjes hierover) Heb al een hoop filmpjes gezien van hem. Knap werk wel! Zal niet goedkoop zijn Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 13 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2019 (aangepast) Eerst nog een proberen warm te stoken, wederom zonder resultaat. Center van de boutkop afgetekend en vervolgens heel mooi recht boren in stapjes van 3mm tot 13mm. Daarna de slagmoersleutel er even op en brak mooi af. Andere kant mooi tussen carter en frame kunnen doorslijpen. Geen schade aan motor of frame, ik blij. Nu ik veel plaats heb, ineens alle kabels mee vervangen. 13 december 2019 aangepast door Dries adams 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 13 december 2019 Delen Geplaatst: 13 december 2019 Goe gedaan! De lange carterbout al es proberen lossen? Dat wordt wellicht je volgende uitdaging . Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 13 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2019 15 minuten geleden, Frederik9111 zei: Goe gedaan! De lange carterbout al es proberen lossen? Dat wordt wellicht je volgende uitdaging . Deze originele motor word niet gereviseerd. Gwn in het schap. Die lange carterbout van mn vlb blok kwam er makkelijk uit. 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 13 december 2019 Delen Geplaatst: 13 december 2019 Just. 't werd een Sprintblokje, zeker he? Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 13 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2019 57 minuten geleden, Frederik9111 zei: Just. 't werd een Sprintblokje, zeker he? Klopt, sprint 2poorts Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 13 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2019 (aangepast) Vandaag ook begonnen met de nieuwe kabels te monteren, wat een kutjobke! Tip van een kennis van mij was de nieuwe kabels er uit trekken en door de oude en nieuwe geine een plastic draad van kantenmaaier trekken. Voor en achter een knoopje in trekken. Zo de oude er uit trekken en de nieuwe laten volgen. Dit ging vlot voor koppeling en schakelkabels, gaskabel was hellemaal verdroogt, plastic omhulsel brak overal af en bleef daardoor ook overal achter haken De gaskabel heeft nrml 2 vaste bolletjes maar ik heb het kleine bolletje (carbu) er moeten afknippen anders kreeg ik hem er onmogenlijk in... Hopelijk kan ik er nog een geschroefd bolletje op krijgen. 13 december 2019 aangepast door Dries adams Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 13 december 2019 Delen Geplaatst: 13 december 2019 7 uur geleden, Dries adams zei: Heb al een hoop filmpjes gezien van hem. Knap werk wel! Zal niet goedkoop zijn Met genoeg volgers kun je er goed van leven. 1 Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 15 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2019 Rond mijn motor zat een soort van ijzeren "spanband" die de kabels tegen de motor omhoog houd vlak nadat ze uit het frame komen. Weet iemand of dit origineel is? En onder welke noemer ik dit op de SIP website kan vinden? Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 15 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2019 8 minuten geleden, Wilby zei: Deze? Nee er zat een soort van ijzeren band rond de arm van de motor. Zoals een plastic stripje maar dan in ijzer / alu misschien morgen foto maken om het duidelijker tenmaken. Weet niet of dit origineel is. Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 december 2019 Delen Geplaatst: 15 december 2019 25 minuten geleden, Dries adams zei: Nee er zat een soort van ijzeren band rond de arm van de motor. Is niet origineel. Werd wel gebruikt om de rubber naar de luchtfilter van oa een GS150 vast te zetten. Groetjes, nero. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 15 december 2019 Delen Geplaatst: 15 december 2019 Klopt, zat bij mij GS ook om de kabels heen maar schijnt origineel voor de luchtfilter te zijn. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 15 december 2019 Delen Geplaatst: 15 december 2019 Grappig, rond de arm van mijn sprintV blok zat ook een ijzeren strip. Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 16 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2019 8 uur geleden, DD_ves zei: Zal toch iets af fabriek zijn volgens mij dan. Was op dezelfde plaats bij mij. Zelfde type bandje denkik. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 16 december 2019 Delen Geplaatst: 16 december 2019 Komt idd ook voor in de officiële parts manuals hoor. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 december 2019 Delen Geplaatst: 16 december 2019 Iig solide stukje engineering. Knip dat op 2 plaatsen door met een tang, en dat ding blijft gewoon op zijn plaats zitten Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 16 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2019 (aangepast) Dus gisteren het blok er onder gehangen en alles beginnen aansluiten. Schakelkabels heb ik moeten inkorten om ze mooi te leggen zonder teveel bochten. Achterremkabel was ook een heel stuk te lang, dus ook ingekort. Gaskabel dan weer te kort... bij gebrek aan langere tijdelijk macgyver gaskabel geflikt met lusterklemmeke. Stationair blijft hij draaien en ook de eerste mini testrit is een feit. Vespa valt dood in 3de versnelling. Voor dat ik sproeiers ga wisselen moet ik echt eerst de ontsteking nakijken. De sproeier(102) kan er volgens mij ook niet ver naast zitten.. Testrit was wel zonder luchtfilterdeksel, denk niet dat dit verschil maakt? Had bij sip een gradenboog en montagestuk m12x1.25 besteld maar blijkbaar heb ik de M11x1.5 nodig... Dus weer even bestellen... Als iemand een goede uitleg of filmpje heeft van hoe deze ontsteking af te stellen mogen die altijd gepost worden. Het word mijn eerste keer. Nog enkele fotos : 16 december 2019 aangepast door Dries adams 1 Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 18 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2019 (aangepast) Vandaag dus de ontsteking juist gezet op 22graden. Was zogoed als juist, ik vermoed ergens tegen de 20graden. Dus daarna nogmaals testen. Niet ok, nog steeds doodvallen. Niet blijven draaien op laag stationair. Op hoog stationair wel, maar dan valt die soms ook gewoon uit. Het rijden gaat ook niet goed, met choke iets beter... Maar bijlange niet ok. 20/20 carbu met 108 sproeier Ook de spaco 20/17 getest en geeft dezelfde kuren.. 2x nieuwe pakkingen gebruikt aan de carb. Ik vermoed ergens een lek waardoor die valse lucht trekt. Onder de voetpakking lijkt hij wat vochtig, niet overdreven. Voetpakking van bgm zijn 0.2mm, vind ik persoonlijk nogal dun? De voetpakking zat ook lichtjes "tussen" het pinnetje op de cilinder en het carter... Blok er weer onderuit... En terug open 18 december 2019 aangepast door Dries adams 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 december 2019 Delen Geplaatst: 18 december 2019 Volgens mij zit je gewoon met een defecte ontstekingsspoel / hoogspanningsbobijn. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen