Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa vnb 1961


Dries adams

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Bowyer zei:

Wat is het btcd?

ik ken het bdp= bovenste dode punt.

Ook ken ik tdc= top dead center.

Maar btcd? Bovenste top dode center?:P

Is het een idee om dingen gewoon te noemen voor wat ze zijn? Dus voor ons bdp ofwel bovenste dode punt. Onze eigen taal is al moeilijk genoeg laten we het daar maar bij houden:D

 

@Frederik, je hebt gelijk dat wil ik niet weten. Wel knap hoor dat je al die energie er in hebt gestoken.

BTDC

of before top dead center

Of gewoon voorontsteking... 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Carbu zit terug in elkaar. 

Lekt niet meer en heb kunnen proefdraaien. 

Klinkt goed. Valt soms dood bij gas geven. 

Sproeier 108 op 20/20 vermoedelijk te groot. 

Nu eerst onder de vespa bouwen en op. De baan afstellen. 

aangepast door Dries adams
Link naar reactie

Wat bedoel je exact met “doodvallen”? Uitvallen, stotteren, haperen en er toch doorschieten? De hoofdsproeier is enkel relevant voor het laatste kwartje van het gasbereik. Als de motor hapt net boven ralenti of in het middenbereik zou’k eerder es richting voorontsteking, ralentisproeier (te arm of verstopt) of zelfs mengvijs kijken (topje afgebroken?).  

Link naar reactie
1 hour ago, Dries adams said:

Alles is los van de originele motor maar de lange motorbout wilt geen mm schuiven:(

Al met slagmoersleutel geprobeert links/rechts. Hamer op kloppe... 

Nix beweging. 

Iemand tips? 

Klassieke spul:

- Harder kloppen
- Karter opwarmen
- Laten weken in WD40/Cola/Naft

Minder klassiek spul (ik heb dit niet gedurfd):

- Ernaast boren met een klein boortje (Copyright Nonkel Fré).

 

 

Ik heb succes gehad met het op zijn zijkant leggen van de karter, met een puntje rond de bout al het vuil weg te schrapen zodat er een "beekje rond kwam"  en dan er om de paar uur een beetje schoonmaakspray/WD40 in te spuiten.
Na een paar dagen kwam dat er eindelijk aan de andere kant uit.

Link naar reactie

Wacht even.. Ik dacht dat je motor er al uit was en je het over de lange karterbout had :lol:

Jij hebt het over de voorste motorophanging?

Deze gewoon even goed laten schrikken door een fameuse klop met een hamer.. en zou los moeten komen. Wel tegenhouden aan de andere kant.

Of is de moer er al af, en komt de bout er niet uit?

aangepast door DD_ves
..
Link naar reactie
7 uur geleden, DD_ves zei:

Wacht even.. Ik dacht dat je motor er al uit was en je het over de lange karterbout had :lol:

Jij hebt het over de voorste motorophanging?

Deze gewoon even goed laten schrikken door een fameuse klop met een hamer.. en zou los moeten komen. Wel tegenhouden aan de andere kant.

Of is de moer er al af, en komt de bout er niet uit?

De moer is er af. De bout wilt er niet uit. 

Link naar reactie

en draaien heeft geen zin meer als de moer er al af is...  inderdaad gewoon op z'n wielen zetten... wat wd40 erin en rammen... 

 

Link naar reactie
5 minutes ago, pdvd said:

en draaien heeft geen zin meer als de moer er al af is...  inderdaad gewoon op z'n wielen zetten... wat wd40 erin en rammen... 

 

Weet ik. Maar als hij niet draait, dan zit hij misschien vaste geroest in die pijp in de silentblocs..

  • Like 1
Link naar reactie
40 minutes ago, Sjoerdo said:

kun je twee moeren aan 1 kant erop draaien, zodat je kunt proberen de bout in ieder geval wat rond te draaien, of is er te weinig schroefdraad?

Je kan ook aan de andere kant van de vespa gaan staan en daar aan die bout draaien, niet? :P

  • Haha 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...