Dries adams Geplaatst: 28 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2019 1 uur geleden, Bowyer zei: Wat is het btcd? ik ken het bdp= bovenste dode punt. Ook ken ik tdc= top dead center. Maar btcd? Bovenste top dode center? Is het een idee om dingen gewoon te noemen voor wat ze zijn? Dus voor ons bdp ofwel bovenste dode punt. Onze eigen taal is al moeilijk genoeg laten we het daar maar bij houden @Frederik, je hebt gelijk dat wil ik niet weten. Wel knap hoor dat je al die energie er in hebt gestoken. BTDC of before top dead center Of gewoon voorontsteking... Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 29 november 2019 Delen Geplaatst: 29 november 2019 22 uur geleden, Dries adams zei: BTDC of before top dead center Of gewoon voorontsteking... ach ja lettertjes omgedraaid, nu zie ik het. Stom! 1 Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 8 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2019 (aangepast) Carbu zit terug in elkaar. Lekt niet meer en heb kunnen proefdraaien. Klinkt goed. Valt soms dood bij gas geven. Sproeier 108 op 20/20 vermoedelijk te groot. Nu eerst onder de vespa bouwen en op. De baan afstellen. 8 december 2019 aangepast door Dries adams Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 8 december 2019 Delen Geplaatst: 8 december 2019 Bij 150cc cilinder is 102 al afdoende, als ik het goed heb. Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 8 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2019 53 minuten geleden, Niels_1977 zei: Bij 150cc cilinder is 102 al afdoende, als ik het goed heb. Zal zoiets zijn. Mijn kameraad rijd met 104 sproeier, zelfde setup alleen is dat een sprint veloce dus met een poort meer. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 december 2019 Delen Geplaatst: 8 december 2019 Wat bedoel je exact met “doodvallen”? Uitvallen, stotteren, haperen en er toch doorschieten? De hoofdsproeier is enkel relevant voor het laatste kwartje van het gasbereik. Als de motor hapt net boven ralenti of in het middenbereik zou’k eerder es richting voorontsteking, ralentisproeier (te arm of verstopt) of zelfs mengvijs kijken (topje afgebroken?). Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 10 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2019 Alles is los van de originele motor maar de lange motorbout wilt geen mm schuiven Al met slagmoersleutel geprobeert links/rechts. Hamer op kloppe... Nix beweging. Iemand tips? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 10 december 2019 Delen Geplaatst: 10 december 2019 1 hour ago, Dries adams said: Alles is los van de originele motor maar de lange motorbout wilt geen mm schuiven Al met slagmoersleutel geprobeert links/rechts. Hamer op kloppe... Nix beweging. Iemand tips? Klassieke spul: - Harder kloppen - Karter opwarmen - Laten weken in WD40/Cola/Naft Minder klassiek spul (ik heb dit niet gedurfd): - Ernaast boren met een klein boortje (Copyright Nonkel Fré). Ik heb succes gehad met het op zijn zijkant leggen van de karter, met een puntje rond de bout al het vuil weg te schrapen zodat er een "beekje rond kwam" en dan er om de paar uur een beetje schoonmaakspray/WD40 in te spuiten. Na een paar dagen kwam dat er eindelijk aan de andere kant uit. Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 10 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2019 Iemand die het verschil weet tussen deze : https://www.sip-scootershop.com/nl/products/kabel+kit+voor+vespa+125+vnb1_94180290 & https://www.sip-scootershop.com/nl/products/kabel+kit+voor+vespa+125+vna_94190200 PTFE en PE binnenkabel? Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 december 2019 Delen Geplaatst: 10 december 2019 Met of zonder teflongeleiding binnenin. Groetjes, nero. Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 10 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2019 Sip performancr is dan zonder teflon en is duurder? Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 december 2019 Delen Geplaatst: 10 december 2019 1 uur terug, Dries adams zei: Sip performancr is dan zonder teflon en is duurder? … en persoonlijk vind ik deze zonder ook beter. Ze lijken meer op de oude, ze zijn steviger en de kabels gaan langer mee. Groetjes, nero Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 10 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2019 Zojuist, nero zei: … en persoonlijk vind ik deze zonder ook beter. Ze lijken meer op de oude, ze zijn steviger en de kabels gaan langer mee. Groetjes, nero Ok dan bestel ik die! Thx Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 11 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2019 Serieus accident! Nu hopen dat de WD40 zen werk wa wilt doen... Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 11 december 2019 Delen Geplaatst: 11 december 2019 (aangepast) Wacht even.. Ik dacht dat je motor er al uit was en je het over de lange karterbout had Jij hebt het over de voorste motorophanging? Deze gewoon even goed laten schrikken door een fameuse klop met een hamer.. en zou los moeten komen. Wel tegenhouden aan de andere kant. Of is de moer er al af, en komt de bout er niet uit? 11 december 2019 aangepast door DD_ves .. Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 11 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2019 7 uur geleden, DD_ves zei: Wacht even.. Ik dacht dat je motor er al uit was en je het over de lange karterbout had Jij hebt het over de voorste motorophanging? Deze gewoon even goed laten schrikken door een fameuse klop met een hamer.. en zou los moeten komen. Wel tegenhouden aan de andere kant. Of is de moer er al af, en komt de bout er niet uit? De moer is er af. De bout wilt er niet uit. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 11 december 2019 Delen Geplaatst: 11 december 2019 Ook al es gehad. Toen uiteindelijk de slijpschijf tussen motor en frame moeten zetten. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 net iets dunnere bout tegenaan houden en hameren Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 Probeer eerst op de bout te slaan als het frame rechtop op de standaard staat. Als het frame ligt wordt de bout geklemt door het gewicht vd motor wat er aanhangt. Waardoor de bout er zowiezo moeilijker uitgaat. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 IDD. Of het gewicht van je blok af halen door er houten blokken onder te leggen of zo? Draait de bout wel? Of zit die ergens vast? Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 en draaien heeft geen zin meer als de moer er al af is... inderdaad gewoon op z'n wielen zetten... wat wd40 erin en rammen... Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 5 minutes ago, pdvd said: en draaien heeft geen zin meer als de moer er al af is... inderdaad gewoon op z'n wielen zetten... wat wd40 erin en rammen... Weet ik. Maar als hij niet draait, dan zit hij misschien vaste geroest in die pijp in de silentblocs.. 1 Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 kun je twee moeren aan 1 kant erop draaien, zodat je kunt proberen de bout in ieder geval wat rond te draaien, of is er te weinig schroefdraad? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 40 minutes ago, Sjoerdo said: kun je twee moeren aan 1 kant erop draaien, zodat je kunt proberen de bout in ieder geval wat rond te draaien, of is er te weinig schroefdraad? Je kan ook aan de andere kant van de vespa gaan staan en daar aan die bout draaien, niet? 2 Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 tja, daar zeg je me iets 2 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen