Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa vnb 1961


Dries adams

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden, Bowyer zei:

Helaas hij moet opnieuw de kleur is niet correct:P

Je wil niet weten hoeveel uur krabben, soppen, schuren en Aceton inademen tussen boven- en onderstaande foto zit.. :rolleyes:

1866003E-12FD-483D-ADC0-FD1B7BB8577B.jpeg

Link naar reactie
21 minuten geleden, Dries adams zei:

Dit zijn de draden die uit de originele motor komen en dus verder lopen naar de originele kabelboom. 

IMG_20191021_151836.jpgEn dit is het schema daarvan, alleen dat die van mij met batterij is:

Screenshot_20191126_003258.jpg

Dit zijn de draden die uit het vlb blok komen. 4stuks : rood, geel, zwart en stoffen zwartwit

 

IMG_20191126_002152.jpg

Schema van vlb, wederom zonder batterij :

 

Screenshot_20191126_003737.jpg

De groene kabel zit dus niet op mijn ontsteking maar de stoffe witzwarte komt wel van het spoel met de zwarte draad. Dus ik vermoed dat deze dienst doet als groene. 

Ik vermoed :

Geel op geel

Rood op rood

Zwart op wit

Witzwart op groen

aangepast door Dries adams
Link naar reactie
6 uur geleden, DD_ves zei:

Ik zou 'm overzetten naar electronische onsteking. Nieuwe kabelboom, veel betrouwbaarder

 

Was dat eerst vanplan maar voor een std 150 blok is dat echt weggesmeten geld vind ik. Platine werkt perfect. Om de 2000km eens controleren en klaar. 

  • Verward 1
Link naar reactie
1 uur geleden, DD_ves zei:

Dries vraagje: bij die bgm engine moints, zat daar bij jou ook zo’n teflon ring bij? En heb je die gebruikt?

jouw engine mounts zitten er beter in dan die van mij..

Ja die heb ik gebruikt. 

Ik las dat je een buis gebruikt hebt om de oude te verwijderen? 

Heb je die ook gebruikt om de nieuwe te monteren? 

Link naar reactie
1 hour ago, Dries adams said:

Ja die heb ik gebruikt. 

Ik las dat je een buis gebruikt hebt om de oude te verwijderen? 

Heb je die ook gebruikt om de nieuwe te monteren? 

Goh, ik heb vanalles geprobeerd. Talkppoeder, duwen, hamer, trekker (met een buis idd). Als ik er druk op zet, dan gaan de 2 stukken in het midden tegen mekaa, maar als ik die druk eraf haal, dan gaan ze een mm of twee weer van mekaar..

Link naar reactie

Dit is het schema uit het instructieboekje van mijn Sprint 150 VLB, het andere is daarvan een duidelijkere versie die ik zelf gemaakt heb. Een Sprint met batterij is blijkbaar vrij zeldzaam daarom geen ander schema bevinden. Eerlijk gezegd die batterij is geen meerwaarde , niks dan miserie mee gehad en alles werkt perfect zonder. 

Elec Schema Sprint 150.jpg

Elec Schema Sprint 150 1.jpg

Link naar reactie
5 uur geleden, DD_ves zei:

Goh, ik heb vanalles geprobeerd. Talkppoeder, duwen, hamer, trekker (met een buis idd). Als ik er druk op zet, dan gaan de 2 stukken in het midden tegen mekaa, maar als ik die druk eraf haal, dan gaan ze een mm of twee weer van mekaar..

Die van mij zitte ook nie exact tegen elkaar. 

Ik heb het klaar gekregen door eerst de grote er wat te diep in te trekken. (kleine kwam er dan wat uit. En dan het geheel terug naar het midden trekken. Ik had ze wel ingevroren en een beetje siliconspray gebruikt. Ik heb op mijn pxblok even de breedte gemeten en dat komt aardig in de buurt.

Dus zal wel goed zijn. 

Je kan ook eens proberen om een verloopstukje te maken zodat je niet op het ijzer trekt, maar op het rubber. 

Het rubber heeft altijd een bepaalde rek die terug zal komen als je de kracht er afhaalt. 

aangepast door Dries adams
  • Bedankt 1
Link naar reactie
1 uur terug, DD_ves zei:

check.

Nu. Ik heb mijn frame pas terug in februari, dus de druk mag er zolang blijven opzitten. Neem aan dat dat ook wel wat zal geven..

Ik denk dat dat gewoon hetzelfde zal blijven.

Ben er eigenlijk vrij zeker van. Omdat het gewoon de "rek" van het rubber is dat je nu samendrukt. 

 

Ik ben cnc frezer in kunststof BTW :D

aangepast door Dries adams
Link naar reactie

Op goed vertrouwen de 20/20 carbu zo gemonteerd zonder te reviseren. 

Helaas, zodra er benzine op kwam lekte dienlangs alle kanten. Ook via de overloop. 

Revisiekitje, vlotternaald en benzinefiltertje besteld. 

IMG_20191128_101125.jpg

Testopstelling met benzinevoeding van de camino :D

IMG_20191128_101201.jpg

Heeft heel even gedraait, bij gas open viel die dood. Maar niet lang genoeg om een oorzaak te vinden. 

Motor was natuurlijk ook nog koud. 

aangepast door Dries adams
Link naar reactie
33 minutes ago, Dries adams said:

Op goed vertrouwen de 20/20 carbu zo gemonteerd zonder te reviseren. 

Helaas, zodra er benzine op kwam lekte dienlangs alle kanten. Ook via de overloop. 

Revisiekitje, vlotternaald en benzinefiltertje besteld. 

IMG_20191128_101125.jpg

Testopstelling met benzinevoeding van de camino :D

IMG_20191128_101201.jpg

Heeft heel even gedraait, bij gas open viel die dood. Maar niet lang genoeg om een oorzaak te vinden. 

Motor was natuurlijk ook nog koud. 

BTDC al gesteld? Is het eerste wat je moet checken, zodra de motor heeft gelopen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Niels_1977 zei:

BTDC al gesteld? Is het eerste wat je moet checken, zodra de motor heeft gelopen.

Nee dat heb ik nog niet gedaan. Moet van het weekend eens bij mijn maat de gradenboog gaan halen.

Ook eens opzoeken hoe ik dat moet doen bij vespa. 

Ook mijn flitslamp ergens zoeken.. <_<

De ontsteking was afgetekend op het carter met 2 beitelkeepjes die de vorige eigenaar erin gezet heeft. Heb ze daarop gezet momenteel. 

Link naar reactie
1 uur geleden, DD_ves zei:

die camino :wub:

Zo fout dat het weer vet wordt :lol:

Neemdan eenVespino ;) Als je daar omlaag kijkt heb je tenminste nog een Vespa stuur in je handen ;)

bb98b8ed-6e0a-46c2-8133-e886196b6daa.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
8 hours ago, Dries adams said:

Nee dat heb ik nog niet gedaan. Moet van het weekend eens bij mijn maat de gradenboog gaan halen.

Ook eens opzoeken hoe ik dat moet doen bij vespa. 

Ook mijn flitslamp ergens zoeken.. <_<

De ontsteking was afgetekend op het carter met 2 beitelkeepjes die de vorige eigenaar erin gezet heeft. Heb ze daarop gezet momenteel. 

Altijd alles opnieuw checken nadat de motor gereviseerd is, als btdc niet goed is afgesteld, zal de motor nooit goed draaien.

Erg handige tools heb je tegenwoordig van CMD. (heet the Whale, te vinden bij Scooter Center Koln)

The Whale

De tool van buzzwangle schijnt ook makkelijk te werken:

Buzzwangle

aangepast door Niels_1977
Link naar reactie
47 minutes ago, Niels_1977 said:

Altijd alles opnieuw checken nadat de motor gereviseerd is, als btdc niet goed is afgesteld, zal de motor nooit goed draaien.

Erg handige tools heb je tegenwoordig van CMD. (heet the Whale, te vinden bij Scooter Center Koln)

The Whale

De tool van buzzwangle schijnt ook makkelijk te werken:

Buzzwangle

Toevallig, ik heb die 2de vandaag besteld..

ben benieuwd, ziet er iig handig uit. 

aangepast door DD_ves
  • Like 1
Link naar reactie

Wat is het btcd?

ik ken het bdp= bovenste dode punt.

Ook ken ik tdc= top dead center.

Maar btcd? Bovenste top dode center?:P

Is het een idee om dingen gewoon te noemen voor wat ze zijn? Dus voor ons bdp ofwel bovenste dode punt. Onze eigen taal is al moeilijk genoeg laten we het daar maar bij houden:D

 

@Frederik, je hebt gelijk dat wil ik niet weten. Wel knap hoor dat je al die energie er in hebt gestoken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...