DD_ves Geplaatst: 12 november 2019 Delen Geplaatst: 12 november 2019 1 hour ago, Dries adams said: Resultaat is zelfde bovenaan, zou raar zijn als het anders was. Ik had begrepen dat je aan de rand van de tandwielen aan het meten was Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 12 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2019 35 minuten geleden, DD_ves zei: Ik had begrepen dat je aan de rand van de tandwielen aan het meten was Ohja kan wat verwarrend overkomen zo. Dus... Als ik een shim van 2.2 bestel verklein ik de speling naar 0.2 a 0.25mm Zal wel goe zijn denkik Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 12 november 2019 Delen Geplaatst: 12 november 2019 57 minutes ago, Dries adams said: Dus... Als ik een shim van 2.2 bestel verklein ik de speling naar 0.2 a 0.25mm Dat hangt ervan af wat er nu tussen zit. Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 12 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2019 22 minuten geleden, DD_ves zei: Dat hangt ervan af wat er nu tussen zit. 2mm 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 november 2019 Delen Geplaatst: 12 november 2019 5 uur geleden, DD_ves zei: Ik heb dit trouwens van Nonkel Fré geleerd.. Niet dat jullie denken dat dat mijn parate kennis is En ik spreek alleen uit ervaring. Groetjes, nero. 4 Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 12 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2019 2 uur geleden, nero zei: En ik spreek alleen uit ervaring. Groetjes, nero. Ik zal de gulden middenweg nemen. 0.25mm Iedereen tevreden 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 12 november 2019 Delen Geplaatst: 12 november 2019 32 minutes ago, Dries adams said: Ik zal de gulden middenweg nemen. 0.25mm Iedereen tevreden Heb ik ook genomen Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 13 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2019 Stand van zaken momenteel en omdat plaatjes kijken gewoon leuker is. 2 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 13 november 2019 Delen Geplaatst: 13 november 2019 Krijg je de lange motorbout er niet uit? Zou je eigenlijk ook moeten vervangen.. Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 13 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2019 11 minuten geleden, DD_ves zei: Krijg je de lange motorbout er niet uit? Zou je eigenlijk ook moeten vervangen.. Bedoel je de 4 draadstangen van de cilinder? Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 13 november 2019 Delen Geplaatst: 13 november 2019 DD bedoeld de onderste bout in je carter die op de foto op de dopsleutel rust. Meestal zit die er stevig vastgeroest in het blok. Een afstandsmoer opdraaien en carter opwarmen en loskloppen. Je kan hem natuurlijk ook laten zitten dan is het een probleem voor de volgende. 1 Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 13 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2019 Lichtjes tikken en die bout kwam er uit. Heeft geen schade door roest, dus kan ik perfect opnieuw gebruiken. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 13 november 2019 Delen Geplaatst: 13 november 2019 Sjanske.. Ik ben er wel even mee bezig geweest... Kopervet erop smeren! Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 17 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2019 Ik heb ondertussen de shim van 2.2 mm ontvangen en geplaatst. Ook de juiste krukas kering voor vliegwielkant. Ik denk dat ik klaar ben om het carter terug in elkaar te bouten. Is er iets waar ik op moet letten terwijl ik dit doe? Kleine carterhelft verwarmen zodat het lager er mooi in past? Ik zie ook dat het kickstart tandwiel in rust (omhoog zogezegd) de tandjes gesloten zijn. Moet ik tijden de montage dit naar beneden duwen ofzo? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 november 2019 Delen Geplaatst: 17 november 2019 Alles goed invetten en idd flyside carter verwarmen. Kickstart bewegen als je sluit. Eventueel lichtjes tikken. op youtube staan 2 video’s van Vespa Motorsport (rebuild 150 motor en px 125) die mij best veel geholpen hebben. Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 17 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2019 25 minuten geleden, DD_ves zei: Alles goed invetten en idd flyside carter verwarmen. Kickstart bewegen als je sluit. Eventueel lichtjes tikken. op youtube staan 2 video’s van Vespa Motorsport (rebuild 150 motor en px 125) die mij best veel geholpen hebben. Bedoel je deze? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 november 2019 Delen Geplaatst: 17 november 2019 42 minutes ago, Dries adams said: Bedoel je deze? Ja, en deze: Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 17 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2019 Bgm silicone dichting past niet mooi op mijn carter met gevolg dat deze al gebroken is. 1boutgat rond de krukas komt niet mooi overeen. Kennis had nog een dikke papieren liggen, iets van oude stock... Die zal het moeten oplossen. Met of zonder kit...? Ik heb vloeibare curil afdichting liggen. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 november 2019 Delen Geplaatst: 17 november 2019 Ik had exact hetzelfde probleem... Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 17 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2019 51 minuten geleden, DD_ves zei: Ik had exact hetzelfde probleem... Dus jij hebt ook een andere moeten gebruiken? Heb jij nog extra vloeibarepakking gebruikt? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 november 2019 Delen Geplaatst: 17 november 2019 1 hour ago, Dries adams said: Dus jij hebt ook een andere moeten gebruiken? Heb jij nog extra vloeibarepakking gebruikt? Nee. Ik heb dat oogje weggeknipt. En daarna inderdaad mijn hele pakking aan de 2 kanten ingesmeerd met vloeibare pakking. wel niet zo’n pier erop, eerder goed ingepapt. Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 november 2019 Delen Geplaatst: 17 november 2019 Dries, gebruik die oude pakking maar. Vloeibare pakking toevoegen kan maar is geen noodzaak als de carterhelften niet beschadigd zijn. Meestal gebruik ik een dun uitgesmeerd laagje vloeibare pakking om de papieren pakking mooi op zijn plaats te houden. Het nadeel is dat je best relatief snel werkt voor dat de pakking opdroogt. Ik heb eenmaal met silicone- pakkingen gewerkt en vond het resultaat niet beter dan met de normale pakkingen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 18 november 2019 Delen Geplaatst: 18 november 2019 (aangepast) Ik heb nog honderden originele oude pakkingen liggen... ooit gekocht van een garage opkuis (moest die in 1 lot kopen) Zowel dunne als dikke. Zelfs bij grote speling volstaat het om er 2 te monteren en weg is het lek... Gr Luc 18 november 2019 aangepast door Sucho10 Link naar reactie
Dries adams Geplaatst: 18 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2019 2 uur geleden, Sucho10 zei: Ik heb nog honderden originele oude pakkingen liggen... ooit gekocht van een garage opkuis (moest die in 1 lot kopen) Zowel dunne als dikke. Zelfs bij grote speling volstaat het om er 2 te monteren en weg is het lek... Gr Luc Ik vermoed dat je nu bedoeld dat ik geen vloeibare dichting hoef te gebruiken? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 18 november 2019 Delen Geplaatst: 18 november 2019 (aangepast) De nieuwe pakkingen zijn veel te dun in vergelijking met de oude. Trouwens, staat dit ook niet in kleine lettertjes vermeld bij de specificatie dat die dunner zijn? 18 november 2019 aangepast door Sucho10 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen