Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa vnb 1961


Dries adams

Aanbevolen berichten

DD bedoeld de onderste bout in je carter die op de foto op de dopsleutel rust. Meestal zit die er stevig vastgeroest in het blok. Een afstandsmoer opdraaien en carter opwarmen en loskloppen. Je kan hem natuurlijk ook laten zitten dan is het een probleem voor de volgende.

  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb ondertussen de shim van 2.2 mm ontvangen en geplaatst. 

Ook de juiste krukas kering voor vliegwielkant. 

Ik denk dat ik klaar ben om het carter terug in elkaar te bouten. 

Is er iets waar ik op moet letten terwijl ik dit doe? 

Kleine carterhelft verwarmen zodat het lager er mooi in past? 

Ik zie ook dat het kickstart tandwiel in rust (omhoog zogezegd) de tandjes gesloten zijn. Moet ik tijden de montage dit naar beneden duwen ofzo? 

Link naar reactie

Alles goed invetten en idd flyside carter verwarmen. Kickstart bewegen als je sluit. Eventueel lichtjes tikken. 
op youtube staan 2 video’s van Vespa Motorsport (rebuild 150 motor en px 125) die mij best veel geholpen hebben. 

Link naar reactie
25 minuten geleden, DD_ves zei:

Alles goed invetten en idd flyside carter verwarmen. Kickstart bewegen als je sluit. Eventueel lichtjes tikken. 
op youtube staan 2 video’s van Vespa Motorsport (rebuild 150 motor en px 125) die mij best veel geholpen hebben. 

Bedoel je deze? 

 

Link naar reactie

Bgm silicone dichting past niet mooi op mijn carter met gevolg dat deze al gebroken is.

1boutgat rond de krukas komt niet mooi overeen. <_<

Kennis had nog een dikke papieren liggen, iets van oude stock... Die zal het moeten oplossen.

Met of zonder kit...?  Ik heb vloeibare curil afdichting liggen. 

IMG_20191117_210029.jpg

IMG_20191117_210036.jpg

IMG_20191117_205941.jpg

Link naar reactie
1 hour ago, Dries adams said:

Dus jij hebt ook een andere moeten gebruiken? 

Heb jij nog extra vloeibarepakking gebruikt? 

 

Nee. Ik heb dat oogje weggeknipt. En daarna inderdaad mijn hele pakking aan de 2 kanten ingesmeerd met vloeibare pakking. 
wel niet zo’n pier erop, eerder goed ingepapt. 

Link naar reactie

Dries, gebruik die oude pakking maar. Vloeibare pakking toevoegen kan maar is geen noodzaak als de carterhelften niet beschadigd zijn. 

Meestal gebruik ik een dun uitgesmeerd laagje vloeibare pakking om de papieren pakking mooi op zijn plaats te houden. 

Het nadeel is dat je best  relatief snel werkt voor dat de pakking opdroogt. 

Ik heb eenmaal met silicone- pakkingen gewerkt en vond het resultaat niet beter dan met de normale pakkingen. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Ik heb nog honderden originele oude pakkingen liggen... ooit gekocht van een garage opkuis (moest die in 1 lot kopen)

Zowel dunne als dikke.

Zelfs bij grote speling volstaat het om er 2 te monteren en weg is het lek...

Gr

Luc

aangepast door Sucho10
Link naar reactie
2 uur geleden, Sucho10 zei:

Ik heb nog honderden originele oude pakkingen liggen... ooit gekocht van een garage opkuis (moest die in 1 lot kopen)

Zowel dunne als dikke.

Zelfs bij grote speling volstaat het om er 2 te monteren en weg is het lek...

Gr

Luc

Ik vermoed dat je nu bedoeld dat ik geen vloeibare dichting hoef te gebruiken? :D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...