Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Faro basso 1954 - log


Ronin

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Zoals vermeld in het transport topic, ik ben de gelukkige eigenaar van een Faro Basso uit 1954 --> VM2T maar weliswaar wel met aluminium billen (oude stock werd opgebruikt bij de eerste modellen). Het spatbord denkelijk niet doch dat weet ik volgende week pas zeker. 

Ik heb de Vespa kunnen kopen via een Facebook groep. Ze stond erop en ik heb een enorm risico genomen om er onmiddellijk op in te gaan. De verkoper had 1 vriend van mij in zijn vriendengroep. Het was iemand die ik heb leren kennen via mijn werk maar hij kon mij alvast bevestigen dat de verkoper wel correct was. Ik heb de verkoper dan via Facebook toegevoegd en een Italiaans sprekende vriend van me heeft hem gebeld. Het vertrouwen was er ... dus Betaald! 
Ik heb wat problemen gehad om ze in BE te krijgen maar als alles goed gaat zien we ze volgende week. 
Wegens de vraag naar foto's start ik deze log alvast op. Ik ben nog bezig met een Struzzo op de avondschool maar wou jullie deze foto's toch niet weerhouden. 
There she is ... :wub:

 

Faro Basso 1954 001.jpg

Faro Basso 1954 002.jpg

Faro Basso 1954 003.jpg

Link naar reactie

Zeer mooi speelgoed!

Wat ga je met de motor doen?? Origineel reviseren of toch voor een iets vlottere tuning gaan?

Ik heb de originele gereviseerde blok van mijne 52 op het schap gelegd en geopteerd voor een iets moderne (lees VL3 blok) getuned door Nagy !

Gelijk ook ineens de remmen van pinasco gestoken en die kan ik iedereen aanraden tuned of niet , origineel remmen die voor gene meter!

Ik was het beu om amper 55 te kunnen rijden, voelde me gewoon niet veilig!

In ieder geval ben benieuwd op de rest van je verhaal!!

Link naar reactie

mooi hoor.

Ik heb enkele jaren geleden een FB vanuit Napols hierheen gestuurd met kleine transportfirma. Was niet al te duur als jehem niet dringend nodig hebt, ze combineerden dat met andere transporten. Als je die info wil, stuur je maar een PM.

Link naar reactie

Ik ga er zeker en vast een iets vlottere motor onder leggen. Ik twijfel nog dus ga eens eerst goed moeten meten. Want meten is weten.
Ik heb een PX 125 liggen, een volledig gereviseerde VL1 en een nog te reviseren VL3. Ook heb ik de originele VNA motor nog maar die hoort natuurlijk bij mijn VNA. 

Qua lack gaat ze zo blijven! Hier en daar wat bescherming om het doorroesten tegen te gaan (te stoppen) maar zeker niet spuiten! Mooi zo laten zoals ze is. Dat is wat ikzelf het mooiste vind. 

Mechanisch ga ik wel alles in orde maken dus ik heb heeeeel veel interesse in het Pinasco remmen verhaal! Thx om me alvast deze tip te geven! Top!
Ik ga geregeld naar ritjes in de buurt. Of met de kar ergens naartoe (Oostende, Antwerpen enz...). Het doel is dat de Faro Basso mijn vaste / meest gebruikte gaat worden dus ik heb echt een stabiele/veilige en krachtige oplossing nodig. Thx om mee te denken! 
Een vriend van me heeft zijn originele motor laten voorzien van Bollag ingewanden. Godkenoene ... Dat kost precies wel wat :blink:

Link naar reactie

NATUURLIJK een wideframe blok in leggen! Zo'n frame ga je toch niet kapot slijpen om er largeframe motor onder te lepelen!

Link naar reactie
26 minutes ago, Frederik9111 said:

NATUURLIJK een wideframe blok in leggen! Zo'n frame ga je toch niet kapot slijpen om er largeframe motor onder te lepelen!

Idd een PX motor zou ik ook niet voor kiezen daar dit niet past zonder zware aanpassingen! maar voor de VL1 en VL3 en ook de de VNA kan je kitjes voor krijgen!!!

Indien je meer info wil over de Nagy kits dan stuur je maar een PB!

Ik blijf deze log volgen!!

Link naar reactie

Ik had begrepen dat het misschien toch mogelijk was om een PX te gebruiken zonder te moeten slijpen in het chassis? Iets van de schroef van de schokdemper verlengen of zoiets? 

Voordeel van de PX blok zou wel de betrouwbaarheid zijn en het feit dat ik dan normaal gezien eenvoudig mee zou kunnen bergop. De VL blok zal een andere carburator (Bollag) en uitlaat nodig hebben om er iets fatsoenlijks qua snelheid uit te krijgen? (Kost rond de 500€). 

Ik heb er helaas te weinig kennis over dus jullie input is ten zeerste geapprecieerd!

Alleszins bedankt voor de complimenten! 

Link naar reactie

Een vers gereviseerde VL-bok met 12v ontsteking is even betrouwbaar als een PX-blok. Maar met €500 ga je niet ver komen vrees ik. Door maar gerust maal 4 voor een zelf uitgevoerde revisie en Nordkap 160cc set-up met elektronische ontsteking. :D 

Link naar reactie
On 10/21/2019 at 1:36 AM, Stevo VS said:

Zeer mooi speelgoed!

Wat ga je met de motor doen?? Origineel reviseren of toch voor een iets vlottere tuning gaan?

Ik heb de originele gereviseerde blok van mijne 52 op het schap gelegd en geopteerd voor een iets moderne (lees VL3 blok) getuned door Nagy !

Gelijk ook ineens de remmen van pinasco gestoken en die kan ik iedereen aanraden tuned of niet , origineel remmen die voor gene meter!

Ik was het beu om amper 55 te kunnen rijden, voelde me gewoon niet veilig!

In ieder geval ben benieuwd op de rest van je verhaal!!

Met welke remhoeven heb je de remtrommels van pinasco gecombineerd? Ik ben ook aan het overwegen om pinasco's te steken op mijn FB daar ik toch wel veel lof hoor van deze.

Link naar reactie
2 uur geleden, Stevo VS zei:

ik heb ineens bij Nagy alles besteld samen met de motor en versterkte veren enzo!

Ik heb interesse in dit verhaal! Staat het al ergens op dit forum of stuur je het liever via PM? Zeer interessant allemaal! 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...