Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Achterwiel te dicht bij uitlaat


sttn.m

Aanbevolen berichten

Hallo!


Na het plaatsen  van een  sito racing exhaust  op  mijn  pk50 xl, en nieuwe bandjes heb ik een geur  van verbrand rubber en merk ik ook dat mijn achterband warmer is dan mijn voorband.
Tussen de achterkant van mijn pot en de band krijg ik geen vinger dus ik vermoed dat deze te  dicht  bij elkaar komen. Is er iets wat ik kan doen? Het zou de juiste uitlaat moeten zijn, ze paste ook zonder problemen op de vespa. Band wordt  niet gloeiend heet, maar heb er ook nog niet langer dan 20 a 30 minuten mee gereden aan 1 stuk en vind  het toch wat  foute  boel allemaal.

 

1905218837_Schermafbeelding2019-10-14om22_21_02.png.0cfaa2c616cbb247105be50e07d051f2.png

Link naar reactie
5 uur geleden, Erikje zei:

Bedoel je de sitoplus uitlaat? Die waar ze standaard de  mooie deuk in meppen? Is de band van hetzelfde formaat als de vorige die je vervangen hebt?

De Sito plus inderdaad! 
Banden zijn correct - degene die erop zaten toen ik ze kocht waren 17 maten te groot. Begrijpen wie begrijpen kan!

Link naar reactie
Op 15/10/2019 om 11:34, Erikje zei:

Bedoel je de sitoplus uitlaat? Die waar ze standaard de  mooie deuk in meppen? Is de band van hetzelfde formaat als de vorige die je vervangen hebt?

Bedoel je dat ik hier gewoon een deuk in moet tikken zodat die wat minder dicht bij mn achterwiel komt, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 26/10/2019 om 15:55, Adrian zei:

Lijkt zelfs te rijk , 

Heb je de begrenzer uit de uitlaat bocht gehaald ? 

Euhm. Ja. :)

Ben nog aan t uitzoeken wat ik moet aanpassen om het allemaal juist te krijgen qua afstelling carbu, sproeiers etc. Want bougie lijkt inderdaad ok kleur te hebben en in z’n stationair draait hij goed maar valt uiteindelijk altijd stil na een bepaalde tijd stationair te draaien. Dus toch niet hoe het moet dan...

Link naar reactie

uiteindelijk vallen ze allemaal wel een keer uit toch, langer dan een minuut stationair heb je toch niet vaak nodig, en als het stoplicht nog langer op rood blijft dan kan je altijd wat gas bijgeven.
je kan heel lang aan die stationairschroef van je carb zitten draaien, maar die van mij doet iedere dag waar ze zelf zin in heeft en dan geef ik soms maar gewoon wat gas bij :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 31/10/2019 om 14:42, Mutti zei:

uiteindelijk vallen ze allemaal wel een keer uit toch, langer dan een minuut stationair heb je toch niet vaak nodig, en als het stoplicht nog langer op rood blijft dan kan je altijd wat gas bijgeven.
je kan heel lang aan die stationairschroef van je carb zitten draaien, maar die van mij doet iedere dag waar ze zelf zin in heeft en dan geef ik soms maar gewoon wat gas bij :)

Das misschien nog het meest nuchtere advies, thanks. Dan denk ik dat ze gewoon bolt zoals het moet! :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...