Jump to content
Vespaforum.be

Restauratie 1976 sprint veloce


DD_ves

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
On 11/2/2019 at 3:48 PM, Wilby said:

De stofring zit vast door de rand van de hub die met een doorslag omgeklopt is op 6 plaatsen , dit met een dremel of slijpschijf weghalen en de kap komt er af. terugplaatsen op dezelfde manier. Het randje met een doorslag opkloppen zodat de ring terug vast zit.

Hier uiteindelijk toch voor gegaan. 
eraf was makkelijk, hoop dat er terug op ook te doen is. 
946E0D42-5D34-4326-A7E8-386353C53DC6.thumb.jpeg.7bb48ceef70cc189767c805058e2f85d.jpeg
 

DAE8DA0F-CAA2-4B38-B9E3-6AECC89398C8.thumb.jpeg.cab8ebcdef40f0df29381484512604f6.jpeg

 

 

is daar een truukje voor om straks die randjes weer om te kloppen?

verwarmen? Of maakt dat geen verschil?

Link to comment

Dag dd ves 

ik volg je al een hele tijd , vanaf je eerste project vbb tje . Ik vind het prachtig wat je allemaal doet . 

Vooral om die moter open te doen voor de eerste keer . Gedurfd zeg 

ik zelf rij ook met een acht inch vespaatje .     Ik wens je verder veel succes met je veloce . Ik blijf volgen . Groetjes vespamario

  • Like 1
Link to comment
2 hours ago, Niels_1977 said:

Installeer dan meteen een versterkte veer van Stoffi, scheelt iets in het duiken vd scooter.

https://www.scooter-center.com/en/search?sSearch=stoffi+sprint
 

(er zijn een paar varianten, zelf even checken welke je moet hebben)

Ik heb nog een combi van Carbone liggen die eronder komt. 

Link to comment
1 hour ago, Vespamario said:

Dag dd ves 

ik volg je al een hele tijd , vanaf je eerste project vbb tje . Ik vind het prachtig wat je allemaal doet . 

Vooral om die moter open te doen voor de eerste keer . Gedurfd zeg 

ik zelf rij ook met een acht inch vespaatje .     Ik wens je verder veel succes met je veloce . Ik blijf volgen . Groetjes vespamario

Merci!

Link to comment
3 hours ago, Niels_1977 said:

Installeer dan meteen een versterkte veer van Stoffi, scheelt iets in het duiken vd scooter.

https://www.scooter-center.com/en/search?sSearch=stoffi+sprint
 

(er zijn een paar varianten, zelf even checken welke je moet hebben)

 

56 minutes ago, DD_ves said:

Ik heb nog een combi van Carbone liggen die eronder komt. 

Deze:

https://www.sip-scootershop.com/en/products/shock+absorber+carbone+hitech+_30001h20

 

spacer.png

 

Had die initieel gekocht voor mijn VBB, maar nooit geinstalleerd.

Komt nu dus mooi van pas voor de Sprint V :D

  • Like 1
Link to comment

Vanmiddag nog wat verder geprutst hier...

 

spacer.pngspacer.pngEerst de Buzzwangle die ik gekocht heb eens getest, werkt zeer handig.
 

Pistonstopper die erbij zat:

 

8D7A24E2-38D3-44C3-B558-20C8697A633B.thumb.jpeg.fc1df5736f5b73a43713919b23f2957c.jpeg

 

hierin zit een uitsparing geslepen zodat de compressie weg kan als je aan het vliegwiel draait. Superhandig. 
 

63CC7CF6-30F1-43E6-829D-04823C9C217C.thumb.jpeg.cd24c65a0a8fea7d7894c4ab7357f896.jpeg

 

daarba alle « randapparatuur » op de motor gevezen. enorm aan het sukkelen geweest met de achterrem, aangezien de oude veer rond de as er verkeerd op zat. Als je dan netjes foto’s maakt bij demontage, dan duurt het even voor je aan die foto’s gaat twijfelen :D

 

Hier ging het dan even fout:

bij mijn pakket keerringen zat onderstaande keerring. Aangezien het de enige was die nog overbleef en hij pastte, deze erin gestoken maar is dus niet de goeie...

10E66E72-CAA1-4689-87F3-314E44D5FB4A.thumb.jpeg.e717445a809880c8ea5e115abc304c97.jpeg

 

1D4142E6-7943-4E6A-A352-D02DA43748BE.thumb.jpeg.2df4fb269a5e83b5f12b75177ebf881e.jpeg

 

er weer uit:

EA05C5C9-BC10-4084-8356-D35E1B53E336.thumb.jpeg.068737475fd0e0cbe463fff362148c0d.jpeg

 

dan mijn voorvork en hub gespoten. 
Gezien het aan het regenen was, snel in de garage in een kartonnen doos gespoten. 
eigenlijk nog wel content van het resultaat:

 

416C13C2-E80E-4DC9-A807-3175B09F64E0.thumb.jpeg.4b7ebc023aa5e009694fce0429f33189.jpeg

 

4134CA38-1531-4968-B9EA-ADA4C2A8F2C7.thumb.jpeg.bf6ef1ba03a727219753c6ce1c51f91c.jpeg

 

Edited by DD_ves
  • Like 1
Link to comment

Motor begint er stillekesaan uit te zien als een motor B)

 

Ik heb carb deksel en vliegwielcover gespoten met hammerite. Ziet er goed uit maar precies wel gevoelig voor vlekken.. even aankijken wat dat geeft..

 

6D671135-7683-413E-A776-C7F34EA88F4C.thumb.jpeg.b6c71afb4df2511c9681e39f5a099efe.jpeg

 

C192BFC3-8DB8-4E9F-96A8-FC0E40EF41E1.thumb.jpeg.862ab39aab6848963066e6bfdf3fb173.jpeg

 

 

  • Like 1
Link to comment
5 minutes ago, Wilby said:

Waarom denk je dat de keerring aan de wielas niet de juiste is?

Omdat die er toch fameus anders uitziet dan diegene die erin zat, en omdat nonkel fré nog nooit zo’n keerring gezien had. 

B89D0D77-2944-49DF-981E-96DA75F9DA8A.thumb.jpeg.ac8c964e008ad9f70c84c067c837508b.jpeg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By snellestinus
      nieuwe topic gestart,omdat ik graag de foto reeksen van anderen hun restauratie volg heb ik er zelf ook eentje gestart 😄
      voorlopig uitgevoerd:
      -zandstralen
      -laswerk
      -plamuren frame
      -grondverf frame
       
      Dit is de toestand van aankoop.

      laswerk frame

      onderdeeltjes aangeschaft ( is bijna hele vespa😁)

       

      neusje lassen en soldeerwerk

       
      plamuurwerk

       
      spuitplamuur

       
      grondverf frame

       
      en nu de kleinere onderdelen en motor nog

       
      to be continued....
       
       
       


    • By Sjorsdewaal
      Vorig jaar ben ik begonnen met het opknappen van de Vespa van mijn oom. die heeft al jaren stilgestaan, wel binnen onder een dekentje dus hij ziet er nog heel goed uit. 
      Nou heb ik hem vorig jaar al aan de praat gekregen, enige wat ik dacht nog te moeten doen dit voorjaar was nieuwe bandjes eronder en gaan. dit bleek echter niet zo te zijn want het gehele blok stond vol met benzine. Ik wist toen al snel dat de benzine kraan lek was, die lekt een klein beetje door, druppeltje per minuut ongeveer. Nou zou dit echter door de vlotter tegengehouden moeten worden maar dat gebeurd dus niet...
      vorig jaar merkte ik al dat na een stukje rijden, hem stil te zetten en daarna na 10 minuten weer te starten hij erg lastig deed. doordat hij zichzelf verzoop. dusja almetal niet heel handig.
      Nou is mijn vraag eigenlijk, kennen jullie dit probleem? ik heb de carburateur weer eruit gehaald en gecontroleerd maar de naald lijkt goed af te sluiten en de vlotter beweegt erg soepel. ook zien alle kanaaltjes open en lijkt alles te werken. Ik weet ook niet zo goed meer waar ik moet zoeken.
      Alvast bedankt,
    • By Julo
      Bezig met de revisie van Sprint V blokje na kapot gesprongen koppeling. Vertanding koppeling op primaire as klopt. De Vespa start goed, draait goed, ontkoppelt MAAR wanneer ik hem in eerste versnelling ontkoppel kan ik het wiel wel naar voor draaien maar niet naar achter. Het lijkt alsof iets het wiel op dat moment blokkeert. Iemand een idee?
    • By koeno83
      Hoi, 
      Na het reviseren van mijn Sprint Veloce blok trilt de Vespa tijdens het rijden veel meer dan ervoor. Na twee uurtjes rijden voel je dit echt in je handen. 
      Blok heeft een nieuwe krukas, Vesptronic met grotere Aluminium Fan en Dr177 en SI24. 
       Iemand een idee wat het kan zijn? Silent rubbers lijken me niet, die heb ik al eens vervangen en trilde voor de revisie ook niet.
      De timing staat nu op 23graden, is het een optie om deze eens te vervroegen?
      Anders toch de Cylinder of de krukas. 
      Hoor graag jullie advies waar te gaan zoeken. 
      Groet Koen
    • By Fabio Garcia
      Beste heren en dames,
       
      Ik heb recentelijk een 150 Sprint van het jaar 1967 gekocht maar heb tal van problemen met de motor.
      De vraag is of er iemand een hersteller kent in de regio van Gent die mij vlug kan helpen?
      Ik zou namelijk een elektronische starter en een nieuwe koppeling willen?
      Wie kan mij uit deze penibele situatie halen :-)
      mvg,
      Fabio

×
×
  • Create New...