Jump to content
Vespaforum.be

Restauratie 1976 sprint veloce

DD_ves

Recommended Posts

On 11/18/2020 at 9:24 PM, DD_ves said:

2. Carburateur

0487382F-F137-4EF1-8591-5D64D2BCA87E.thumb.jpeg.fc87047624f47bddab29670ca34b73eb.jpeg

🙄

Nieuwe besteld...

Ik herinner mij ineens dat ik nog ergens een SI24/24E heb liggen van mijn PX200e :D

Zit nu op mijn werk, maar straks eens kijken of dat dezelfde vijs is!

Up & running!

En eigenlijk.. rijdt dat zeer goed. Voor mijn beleving, een heel stuk "zachter" dan die PX met 225 Pinasco.

Hij is niet af, maar weer een stap in de juiste richting!

• Like 4

De carrossier heeft alle gaatjes dichtgemaakt.. Dus ook die voor de badge op het beenschild.

Heeft er iemand een idee of daar een template voor bestaat?

Of iemand met een Sprint, Veloce, Rally, enz die even wil meten?

Gaat om deze badge:

ea789b30-240b-11e6-8d1a-61ef3e18afec.jpg.e1a10d60fa23289efbf8d6cf140e99ab.jpg

1 hour ago, koeno83 said:

Je zou ook de logo’s van de eerste serie kunnen plaatsen die zijn mooier.

Te laat 😉

• Haha 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Sjorsdewaal
      Vorig jaar ben ik begonnen met het opknappen van de Vespa van mijn oom. die heeft al jaren stilgestaan, wel binnen onder een dekentje dus hij ziet er nog heel goed uit. 
      Nou heb ik hem vorig jaar al aan de praat gekregen, enige wat ik dacht nog te moeten doen dit voorjaar was nieuwe bandjes eronder en gaan. dit bleek echter niet zo te zijn want het gehele blok stond vol met benzine. Ik wist toen al snel dat de benzine kraan lek was, die lekt een klein beetje door, druppeltje per minuut ongeveer. Nou zou dit echter door de vlotter tegengehouden moeten worden maar dat gebeurd dus niet...
      vorig jaar merkte ik al dat na een stukje rijden, hem stil te zetten en daarna na 10 minuten weer te starten hij erg lastig deed. doordat hij zichzelf verzoop. dusja almetal niet heel handig.
      Nou is mijn vraag eigenlijk, kennen jullie dit probleem? ik heb de carburateur weer eruit gehaald en gecontroleerd maar de naald lijkt goed af te sluiten en de vlotter beweegt erg soepel. ook zien alle kanaaltjes open en lijkt alles te werken. Ik weet ook niet zo goed meer waar ik moet zoeken.
      Alvast bedankt,
    • By Julo
      Bezig met de revisie van Sprint V blokje na kapot gesprongen koppeling. Vertanding koppeling op primaire as klopt. De Vespa start goed, draait goed, ontkoppelt MAAR wanneer ik hem in eerste versnelling ontkoppel kan ik het wiel wel naar voor draaien maar niet naar achter. Het lijkt alsof iets het wiel op dat moment blokkeert. Iemand een idee?
    • By koeno83
      Hoi, 
      Na het reviseren van mijn Sprint Veloce blok trilt de Vespa tijdens het rijden veel meer dan ervoor. Na twee uurtjes rijden voel je dit echt in je handen. 
      Blok heeft een nieuwe krukas, Vesptronic met grotere Aluminium Fan en Dr177 en SI24. 
       Iemand een idee wat het kan zijn? Silent rubbers lijken me niet, die heb ik al eens vervangen en trilde voor de revisie ook niet.
      De timing staat nu op 23graden, is het een optie om deze eens te vervroegen?
      Anders toch de Cylinder of de krukas. 
      Hoor graag jullie advies waar te gaan zoeken. 
      Groet Koen
    • By Fabio Garcia
      Beste heren en dames,

Ik heb recentelijk een 150 Sprint van het jaar 1967 gekocht maar heb tal van problemen met de motor.
      De vraag is of er iemand een hersteller kent in de regio van Gent die mij vlug kan helpen?
      Ik zou namelijk een elektronische starter en een nieuwe koppeling willen?
      Wie kan mij uit deze penibele situatie halen :-)
      mvg,
      Fabio

• Create New...