Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie 1976 sprint veloce


DD_ves

Aanbevolen berichten

Bon.. blijkbaar toch geen Vespone, maar een nieuwe versie van de Magny Cours met dezelfde kop.

wat dan het verschil is tussen de 2? Geen idee...

Vespone:

534AFDD3-AA58-45B4-995B-7388C2499270.thumb.png.322d7950bd0413a04873ed15406c5f0c.png
 

Magny Cours (in mijn geval met 941 op het einde):

86F81F57-0407-4D45-AE61-06B7509C4603.thumb.png.10c504b6cde5f98b17d1df36f768aff0.png


enige verschil dat ik zie is de spacer/pakking, en de sel.C bij de piston..

 

 

anyhow, als ik het allemaal correct ineen krijg, dan zal de Vespa wel vooruit gaan, Vespone of niet ;)

Link naar reactie

Aan de mannen hier die al eens BGM silentblocks geplaatst hebben...

Hoe ziet dit er voor jullie uit?

17853E49-8A0C-4EDB-A518-6AAA597A54A9.jpeg.f4219cd1f0956e70a1fc8cbf5f3cced1.jpeg

 

0B4AC3F2-C84B-4BF1-9B50-6ECDD1A23EF2.jpeg.2605b4e4c13e5c72f390388e66e53cde.jpeg

 

36B13836-622E-4670-AC87-F214EBF9FFD0.jpeg.d25b5675a86c115733bec30cf65f3cab.jpeg

 

zoals jullie zien, komen de 2 uiteinden in het midden nog niet tegen mekaar. 
normaal?

Link naar reactie

Midden zit bij mij wel (bijna) tegen elkaar aan. Zou eerst even meten wat nu de breedte is en of het past in je frame. Waarschijnlijk past je blok er nu niet tussen, uit eigen ervaring weet ik dat je daar beter nu achter kunt komen :-)

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Ik ben geen specialist maar denk dat het niet alleen met'' rap " te maken heeft, ook verbranding en koppel.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2088.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_208c.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Mannen, dit is mijn nieuw achterlicht:

4D01216A-813A-4946-8C9B-8A32D0DF9FB0.jpeg.141b09985ee0f65d75c8b2d5294f66ae.jpeg

waarschijnlijk een domme vraag, maar ik neem aan dat dat grijze plaatje eraf moet om het te laten spuiten?

 

Hoe haal je dat eraf? Is dat een kwestie van die lipjes omplooien?

Is nl de eerste keer dat ik dit soort « rondellen » zie. 

935A27B2-38D4-41A0-A39D-CCAEDA5C1292.jpeg.e015357720f30d207e95414cdced75ee.jpeg

 

2DF5B888-E31D-4677-A68A-80A29EC280D1.jpeg.d52663428d6abd2737803d4e855fee7e.jpeg

 

 

Indien deze vraag echt mijlenver onder het kennisniveau van dit forum ligt, bij voorbaat mijn excuses! ;)

Link naar reactie

Het verschil zit ‘m in de interne spoelpoorten. 
 

B7C8067E-4CE1-4303-9CF4-BFB31AE505D1.jpeg.0812fe6f19e501c43ef94e3e6600592b.jpeg9DB2F514-1FE4-42F2-825E-C3D503D4A58D.thumb.jpeg.b6eb6b36d359e927a3c8f1912c8811e7.jpeg

Wél ferm dat vandaag de hoge compressie kop standaard bij de 190cc Magny Cours zit. 

23 uur geleden, DD_ves zei:

Nee, is me afgeraden. Zal stock al tap genoeg zijn. 

Als eerste zelfbouwblok en gezien de leeftijd van de carter zou’k voorlopig bij plug&play blijven. Oplassen en dremelen kan altijd nog nadat je deze aan gort hebt gereden.:P

Zolang je de carterpoorten niet bijwerkt, zal Magny Cours of Vespone weinig tot geen verschil geven. Maar euh... span uw bretellen maar aan voor je vertrekt voor een eerste rit. Plug&play ook al een behoorlijk impressionante powerband. 

Goe bezig, DD! 

 

  • Like 1
Link naar reactie
23 minuten geleden, DD_ves zei:

waarschijnlijk een domme vraag, maar ik neem aan dat dat grijze plaatje eraf moet om het te laten spuiten?

 

Hoe haal je dat eraf? Is dat een kwestie van die lipjes omplooien?

Ja het grijze plaatje mee laten spuiten is wel het mooist. Je kunt de zwarte lipjes gewoon met een schroevendraaier eraf willen. Gaan er vrij makkelijk af. 

Link naar reactie
3 hours ago, koeno83 said:

Midden zit bij mij wel (bijna) tegen elkaar aan. Zou eerst even meten wat nu de breedte is en of het past in je frame. Waarschijnlijk past je blok er nu niet tussen, uit eigen ervaring weet ik dat je daar beter nu achter kunt komen :-)

 

1 hour ago, Wilby said:

Zitten bij mij ook tegen elkaar. 

thumb_IMG_2898_1024.jpg

Hebben jullie eventueel foto's van links/rechts genomen? Kwestie dat ik kan vergelijken hoever die erin zitten. 

Hebben jullie die plastic ring er mee ingestoken?

Link naar reactie

Bij was die plastic ring er niet bij , was voor een P200 die verschillen van een Sprint maar het principe blijft hetzelfde. Ik denk ook dat die aan de koppelingzijde er iets dieper in moet.

 

thumb_IMG_2866_1024.jpg

thumb_IMG_2897_1024.jpg

thumb_IMG_2842_1024.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
On 10/28/2019 at 7:26 PM, DD_ves said:

Voorvork was ingewikkelder dan ik dacht...

Uiteindelijk alles eraf gekregen, behalve de bout waar hij op pivoteert. Die kan er precies niet uit, wordt geblokkeerd door de schijf rond de hub.

Iemand een idee?

FD8FBA69-037F-469D-9D19-9EA28E2497A2.thumb.jpeg.e0f80b4ae731c98a7c81c57e3d44039b.jpeg

FDABE0A3-5AE7-4D27-868F-014475FAA57B.thumb.jpeg.4ee1c24c52a51714c90ad78e84385d30.jpeg

21DBBB62-A637-4D32-B2B7-A64ED4831BB3.thumb.jpeg.d0ab97ca3c703d689929e61f58263fae.jpeg

 

 

 

 

aangepast door DD_ves
Link naar reactie
4 minutes ago, koeno83 said:

je kunt hem eruit tikken, gewoon een ronde schroevendraaier erop en met hamer tikken. 

Stofring kun je er ook af halen en later wil terug op zetten. 
 

 

Naar de andere kant dan? Want die stofring zit er voor, dus naar kant stofring gaat niet lukken. 
stofring eraf? Zou kunnen, maar hoe dan weer monteren? Popnagels?

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

De stofring zit vast door de rand van de hub die met een doorslag omgeklopt is op 6 plaatsen , dit met een dremel of slijpschijf weghalen en de kap komt er af. terugplaatsen op dezelfde manier. Het randje met een doorslag opkloppen zodat de ring terug vast zit.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Het grijze plaatje op je achterlicht is bij sommige modellen, zoals bij de Ts origineel grijs ongeacht het Vespa kleur ( al heb ik het grijze eraf gehaald en er een zwart opgeplaatst omdat ik dit mooier vind bij het zwarte zadel en het zwarte sierstuk op het spatbord). Bij mijn Sprint Veloce is het meegespoten in het Vespa kleur. ...dacht ik. Sorry als ik het mis heb. 

  • Like 1
Link naar reactie

Vandaag een paar uurtjes kunnen verder werken, en voor het eerst het gevoel gehad dat ik dit ga kunnen, en dat het goed gaat komen!

 

Vandaag gedaan:

- Roulementen op de krukas gezet
- Roulement achteras in het blok gestoken, samen met circlip
- Circlip krukas roulement teruggestoken
- Koppeling gedemonteerd, platen geolied en terug in elkaar gestoken
- Rubbertje kick vervangen 
- Kick terug geïnstalleerd
- Speling versnellingsbak opgemeten en juiste shim besteld (dank u @Frederik9111 ! )
- Vork beginnen schoonmaken. Voorlopig ga ik die stofkap er niet afhalen als het niet echt nodig is.

Paar fotootjes:

870BC092-A43D-4A6F-A099-30E1DB5267F0.jpeg.743027a69cc16727cea5a7faa4b5af16.jpeg

 

9FA677AC-1F58-411B-9707-7823A25A2469.jpeg.6d19ed9b80656262c3e2c45c2988ecb3.jpeg

33921A14-26C9-4967-B1FA-C5D9ECF323C2.jpeg.2d29f34981b8d2492f502bc7152daff6.jpeg

 

BAD4C337-81C4-4A78-A6D3-FE82353EE4D2.jpeg.82b8baffb10216ef0a707bb2f1b5ecf8.jpeg

 

CD957084-4FCA-4D7C-9CFD-1D8E58F6F798.jpeg.24316f13b7bc48cb2a453c9e8908b4e2.jpeg

 

70F4F04F-23C2-4F92-88CA-3AD21A814A8B.jpeg.16512ac522953e1bbb4692e23b148a82.jpeg

 

39B3D7C1-2934-4222-A134-9E0A353B9153.jpeg.825fff6b2066e1ae61f5b6da395baf4a.jpeg

 

Ben er nu mee gestopt, want wil graag eerst mijn keerringen hebben voor ik verder ga. 

Ik heb getwijfeld om de kerstboom te installeren, maar ik wil graag alle ruimte benutten die ik nodig zou hebben om de keerring van de krukas te steken.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...