koeno83 Geplaatst: 6 oktober 2019 Delen Geplaatst: 6 oktober 2019 Hoi, ik ben bezig met het afronden van de restauratie van mijn V50 uit 1967, model met vierkante logo maar de eerste met het grotere motorluikje. ik heb de lak grotedeels behouden, alleen het voorspatbord en koplamp zijn nieuw in de originele kleur gespoten. Verder alle kabels en electra vervangen. Het blok volledig gereviseerd en omgebouwd naar 12volt. Aangezien dit mijn eerste 50cc is, hiervoor alleen large en wide frames gedaan, heb ik een vraag over de ideale afstelling. De motor loopt na het inbouwen in 1 keer met een enkele trap en hij rijdt ook alleen heeft hij na het schakelen wat tijd nodig om in toeren te komen. Ik vermoed dat het afstellen van de ontsteking en carburateur hier verandering in gaat brengen, maar wat is de juiste afstelling? moet het onstekingstijdstip op 14 graden btdc? en de carburateur? ik heb de originele 50cc, maar heb er wel een elektronische ontsteking, 10inch wielen en een 16.16 carburateur en een polini uitlaat geplaatst. Nu zit erin: 50, 68, 45 Is 68 niet te groot? Graag jullie mening? Groet Koen Hierbij wat foto’s van voor, tijdens en het eind resultaat Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 oktober 2019 Delen Geplaatst: 6 oktober 2019 Mooi werk! Een standaard 50cc heeft altijd we wat tijd nodig om op snelheid te komen, schakelen op het juiste moment kan helpen. Ik vermoed dat je een pinasco-ontsteking hebt gestoken? Ik zou beginnen met die op 18° te zetten. Als je de standaard sproeiersetting behoud van de 16.16 carburator zit je safe. Groetjes, nero. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 6 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2019 11 minuten geleden, nero zei: vermoed dat je een pinasco-ontsteking hebt gestoken? Ik zou beginnen met die op 18° te zetten. @nero Het is een VMC ontsteking, zeer voordelig en de recenties zijn goed ( zelfde fabrikant als de Vespatronic volgens mij) zou deze ook op 18 graden moeten? Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 oktober 2019 Delen Geplaatst: 6 oktober 2019 Is dit ook een variabele ontsteking of een vaste? Indien het ontstekingstijdstip niet verandert 19° voorontsteking geven. groetjes, nero. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 6 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2019 Deze is ook variabel, ik zal deze week eens kijken wat hij doet op 19 graden. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 7 oktober 2019 Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 15 uur geleden, koeno83 zei: Nu zit erin: 50, 68, 45 Is 68 niet te groot? 50 cc met een 16/16 is gewoon veel teveel vh goede , zeker met de originele cilinder en ik neem aan expansie polini ? Hij krijgt gewoon veel te veel brandstof. Kleiner sproeier kan mischien helpen maar je gaat dan weer veel te veel lucht binnenpakken met je 16/16 . Dus de lucht mengschroef proberen te minderen kan mischien helpen maar blijft gekloot. je hebt paar keuzes volgens mij > gewone 16.10 erop > snelle 50 cc erop , bv polini > 75 cc erop Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 1 uur terug, Adrian zei: 50 cc met een 16/16 is gewoon veel teveel vh goede Dit is toch de standaard setup voor de Vespa 50s en Special dacht ik, of hebben die een andere cylinder? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 7 oktober 2019 Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 16.16 is niet standaard voor V50 en special Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 7 oktober 2019 Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 Hoewel eerste serie 50 s ( die met de 10 inch wielen ) hadden ook een 16.16 , mmm Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 1 uur terug, Adrian zei: Hoewel eerste serie 50 s ( die met de 10 inch wielen ) hadden ook een 16.16 , mmm Ja dat klopt, die heb ik namelijk ook, enige verschil is dat die 4 versnellingen hebben Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 oktober 2019 Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 1 uur geleden, Adrian zei: Hoewel eerste serie 50 s ( die met de 10 inch wielen ) hadden ook een 16.16 , mmm De SS50 heeft ook een 16.16 carburator, rijdt net iets sneller dan 45km/u maar is ook 2-poorts . Wel ook 4 versnellingen maar ik denk niet dat dit een verschil uitmaakt. Denk dat je best begint met het afstellen van de voorontsteking. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.